Gå til innhold

Gi bort kaniner til dyrebutikk?

Tundra

Anbefalte innlegg

Vi fikk to søte, små kaniner i januar.

Nå viser det seg at sambo er allergisk...

Så vi må desverre gi de bort.

Har prøvd i flere uker nå, men det er ingen som vil ha...

Nå vurderer jeg å gå i en dyrebutikk å høre, for det begynner å haste litt.

Han kan nesten ikke være i etg som de er i, litt kjedelig fordi soverommet vårt er der...

Noen som vet om de tar inn kaniner? De er ikke mer enn 3-4 mnd gamle, søsken.

Jeg har mine små mistanker om at den ene venter barn. Hvordan blir det overfor dyrebutikken?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia

Jeg har i hvert fall levert musunger til dyrebutikk, men det varierer sikkert veldig fra butikk tik butikk.

Det eneste du kan gjøre er å ringe rundt å høre!

www.gulesider.no

Lykke til, håper du finner et godt hjem til dem....snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ROLFERN

Har prøvd i flere uker nå, men det er ingen som vil ha...

Nå vurderer jeg å gå i en dyrebutikk å høre, for det begynner å haste litt.

Han kan nesten ikke være i etg som de er i, litt kjedelig fordi soverommet vårt er der...

Noen som vet om de tar inn kaniner? De er ikke mer enn 3-4 mnd gamle, søsken.

Jeg har mine små mistanker om at den ene venter barn. Hvordan blir det overfor dyrebutikken?

Takknemlig for svar!

VÆR SÅ SNILL!!!!Ikke gjør det!Har du sett hvordan dyr blir behandlet i butikker?Skal du virkeligegjøre det mot dem???Vær så snill,det finnes da allergi medisin.Har man skaffet seg dyr får man sjekke alle muligheter først,nå er det litt seint..Gå til legen å få medisin,,em kjøp aldri kaniner igjen og dette er en oppfordring til ALLE!!! :fy:

Kaniner er ett BYTTEDYR og vil aldri være ordentelig lykkelig i fangenskap(gjelder for såvidt alle dyr..)Kaniner trenger å løpe fritt i skog og mark og få trent de enorme beina sine..ikke råttne bort for vår skyld

Skal du absolutt ha dyr kontakt dyrebekyttelsen.Da kan du i hvertfall gi ett dyr det NEST beste livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

VÆR SÅ SNILL!!!!Ikke gjør det!Har du sett hvordan dyr blir behandlet i butikker?Skal du virkeligegjøre det mot dem???Vær så snill,det finnes da allergi medisin.Har man skaffet seg dyr får man sjekke alle muligheter først,nå er det litt seint..Gå til legen å få medisin,,em kjøp aldri kaniner igjen og dette er en oppfordring til ALLE!!! :fy:

Kaniner er ett BYTTEDYR og vil aldri være ordentelig lykkelig i fangenskap(gjelder for såvidt alle dyr..)Kaniner trenger å løpe fritt i skog og mark og få trent de enorme beina sine..ikke råttne bort for vår skyld

Skal du absolutt ha dyr kontakt dyrebekyttelsen.Da kan du i hvertfall gi ett dyr det NEST beste livet

Mener du at menneskers helse IKKE skal gå foran?? Vel, der er i hvert fall jeg grundig uenig med deg. Mener du virkelig at dersom du hadde barn, anskaffet deg katt, og så viste det seg at barnet var allergisk mot katt, så ville du heller beholde katten, medisinere barnet enn å gi bort katten???? :o :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EN MED PEILING
Jeg vet om flere dyrebutikker som er supre. Dyrene har det kjempefint!

Ok Arwen hvilke butikker er det?Kanskje vi skal møtes og dra i en sammen så skal vi se..1)Får alle dyrene gåfly ute minst 2timer hver dag?

2)Får de friskt vann og mat hver dag?3)Stemmer det ikke at ekle masete unger stikker fingerne inn i burene og maser og hyler?

4)Stemmer det ikke at ALLE mennesker over 16 kan kjøpe ett dyr?Til og med de som har onde hensikter?

Synes DU Arwen virkelig at det er greit at levende vesner som feks eksotiske fugler blir sittende i samme bur i årevis fordi ingen vil ha dem?De er for dyre og for gamle!

Jeg synes du skal være litt forsiktig med hva du sier..du har tydeligvis ikke peiling.. :evil:

Og til deg med innlegget før Arwen;JA når du har skaffet deg et dyr er det DITT ansvar, og når det faktisk finnes medisin for allergi, er det hjerterått å kaste dem ut,ihvertfall til dyrebutikker

Sitat Paul Macartney:"Dyr er som mennesker med de samme grunnleggende behovene, og bør behandles med likeverdig respekt Vi mener at ethvert dyr har krav på ett liv i frihet,med rett til å velge SELV.Ingen dyr bør sitte i dyr,verken i produksjonssammenheng eller til såkalt"fornøyelse"for oss mennesker.

ØNSKER FOR ØVRIG Å OPPFORDRE ALLE TIL Å SI NEI TIL PELS!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xavia

Oj, oj, her var det jammen en med peiling!!

Du har tydeligvis ikke opplevd egne barn som må sitte med pusterør fullt av astma medisiner tre ganger daglig? Og ville du la ditt barn holde på med så lenge det bodde hjemme, fordi DU liksom skulle være så dyrekjær og god, at katten ikke kunne gis bort???!!

Nei veit du hva!

Mener du også å påstå at det er umulig å finne gode hjem til katter eller hunder?

:evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EN MED PEILING

Du har tydeligvis ikke opplevd egne barn som må sitte med pusterør fullt av astma medisiner tre ganger daglig? Og ville du la ditt barn holde på med så lenge det bodde hjemme, fordi DU liksom skulle være så dyrekjær og god, at katten ikke kunne gis bort???!!

Nei veit du hva!

Mener du også å påstå at det er umulig å finne gode hjem til katter eller hunder?

Selvfølgelig går det ann å finne gode hjem til hunder og katter,men ikke alle hjem som tilsynelatende er gode er så gode.

Og når det gjelder astmasaken:Dyr og barn bør ikke kombineres!!

selvfølgelig finnes det unntak,men regelen bør være at dyr ikke anskaffes før ihverfall 15-16 år

Hør her jeg vil ikke bråke jeg tror bare at dyr blir veldig misforstått.

Mange tror at dyr kan sammenlingenes ned barn,men det kan de ikke.

De er så mye mer.De bør respekteres på lik linje med oss.

Selvfølgelig er det mange som tror at de er mindre smarte osv..men det skyldes uvitenhet og det faktum at samfunnet og tradisjoner har gjort at mennesker vokser opp med å tro,-feks at det er greit å kle ut dyr, gå på sirkus og i dyrehaver,ha dyr i bur osv..

For meg og mange andre er dyr våre vakre naboer som desverre blir misforstått og utnyttet i alle sammenhenger.Alt fra kaniner i bur til kjøttproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meg med peiling

Nei veit du hva!

Selvfølgelig går det ann å finne gode hjem til hunder og katter,men ikke alle hjem som tilsynelatende er gode er så gode.

selvfølgelig finnes det unntak,men regelen bør være at dyr ikke anskaffes før ihverfall 15-16 år

Selvfølgelig er det mange som tror at de er mindre smarte osv..men det skyldes uvitenhet og det faktum at samfunnet og tradisjoner har gjort at mennesker vokser opp med å tro,-feks at det er greit å kle ut dyr, gå på sirkus og i dyrehaver,ha dyr i bur osv..

For meg og mange andre er dyr våre vakre naboer som desverre blir misforstått og utnyttet i alle sammenhenger.Alt fra kaniner i bur til kjøttproduksjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ROLFERN

For meg og mange andre er dyr våre vakre naboer som desverre blir misforstått og utnyttet i alle sammenhenger.Alt fra kaniner i bur til kjøttproduksjon. :)

Enig med deg!Dyr er vår tids martyrer!!Masseproduksjon feks bør sammenlingnes med jødeforfølgelsen og slavetiden

Når skal dyr egentlig bli verdsatt?

Takk for kloke ord du med peiling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`

Trodde ikke dyrebutikker tok imot dyr fra privatpersoner pga. smittefare. Har du prøvd å annonsere i avisen, der kan det jo hende at noen vil ha dem. Hvis du bestemmer deg for å gi dem bort via en annonse i avisen, ville jeg bedt om å få besøke dem en gang om en stund for å sjekke at de har det bra. Det gjorde vi når vi ga bort kattunger, så vi kunne se at alt var ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Til deg med peiling igjen.

Er veldig enig i mye av det du skriver, men ikke alt... :wink:

Jeg synes blant annet at barn og dyr er en flott kombinasjon. Jeg synes ikke det skal være forbeholdt kun voksne/ungdommer å leve sammen med dyr.

Også en liten ting til: joda som du sier, det finnes sikkert mange bra hjem som dyr kan omplasseres til, men ikke alle er det sier du. Vel, man har da ingen garanti for at et dyr har det godt i det opprinnelige hjemmet heller. Vel, dette blir kanskje bare flisespikkeri, men jeg måtte bare si det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meg med peiling

Jeg synes blant annet at barn og dyr er en flott kombinasjon. Jeg synes ikke det skal være forbeholdt kun voksne/ungdommer å leve sammen med dyr.

Også en liten ting til: joda som du sier, det finnes sikkert mange bra hjem som dyr kan omplasseres til, men ikke alle er det sier du. Vel, man har da ingen garanti for at et dyr har det godt i det opprinnelige hjemmet heller. Vel, dette blir kanskje bare flisespikkeri, men jeg måtte bare si det. :)

Sant nok,desverre er det ingen regler for privatdyr her i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meg med peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Nei, det er virkelig synd at hvem som helt feks kan skaffe seg hund. :evil: Det er så mange mennesker der ute som aldri skulle eid noe med fire bein. Det går i alle fall ut over oss seriøse hundeeiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Det jobbes med å få en lov på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke fristende, og det er siste utvei.

Men jeg må nok ta meg en tur rundt og finne en bra dyrebutikk.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MEG MED PEILING
Nei, det er virkelig synd at hvem som helt feks kan skaffe seg hund.  :evil:  Det er så mange mennesker der ute som aldri skulle eid noe med fire bein. Det går i alle fall ut over oss seriøse hundeeiere.

Helt enig med deg.For mange er dyr bare ett leketøy,og man hører om mange tragiske hendelser.Og så har vi denne typen da:Som sier"jeg eeeelsker dyr altså"Samtidlig går de med det mest politisk ukorrekte av alt nemmelig pels.

Eller de som liker alle dyr som er søte men som sier"æsj,den kua var ekkel" fordi den ikke har det søteste utseendet.

Sånt gjør med ekstemt sint.

Har sett meng en kanineier med pelsskjerf rundt halsen.Hørt om sånn dobbeltmoral? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og barn bør ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og barn bør ikke det?

Joda

men barn HAR jo rettigheter og BLIR respektert

Det gjelder desverre ikke alle dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...