Gå til innhold

Ting vi ikke skjønner greia med

Gjest Borghild

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak

"Boil in bag"-ris. Det gjør det jo bare vanskeligere å koke ris? :klo:

Man kan ikke bestemme mengde, det er kjempevarmt å ta det opp av kjelen, vannet må renne av osv. Hva er vitsen?

Jeg bruker det fordi en pose er en porsjon for meg, pluss at å vaske kjelen er mye lettere, bare hell av vannet ta ut posten og skyld kjelen i varmt vann og dra børsta over en gang og den er ren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker det fordi en pose er en porsjon for meg, pluss at å vaske kjelen er mye lettere, bare hell av vannet ta ut posten og skyld kjelen i varmt vann og dra børsta over en gang og den er ren.

Sånn vasker jeg kjelen min også, og jeg bruker ikke poseris. Det er kanskje noen få riskorn igjen i kjelen, men de skylles jo ut enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker BARE boil-in-bag ris! Syns hele konseptet er genialt. Blir ofte litt ris til overs, men da legger jeg det i kjøleskapet og bruker det dagen etter i f.eks. stekt ris, wok, dessert, etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Boil-in-bag er tydeligvis et tema som engasjerer :fnise:

Jeg kan i alle fall ikke fatte hva som er så vanskelig med å koke ris på vanlig måte... Det er jo mye vanskeligere å koke f.eks pasta, da må man jo helle av vannet og alt det der. Mens med ris så er jo alt vannet kokt inn når risen er ferdig, og det er bare å forsyne seg med en gang. Så enkelt! :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Boil-in-bag er tydeligvis et tema som engasjerer :fnise:

Jeg kan i alle fall ikke fatte hva som er så vanskelig med å koke ris på vanlig måte... Det er jo mye vanskeligere å koke f.eks pasta, da må man jo helle av vannet og alt det der. Mens med ris så er jo alt vannet kokt inn når risen er ferdig, og det er bare å forsyne seg med en gang. Så enkelt! :ler:

Vi som bruker boil-in-bag er høyere utviklet enn dere som ikke gjør det, dere som koker ris som som en hvilken som helst panda bjørn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Vi som bruker boil-in-bag er høyere utviklet enn dere som ikke gjør det, dere som koker ris som som en hvilken som helst panda bjørn.

Jeg vil si motsatt! Vi som greier å koke ris uten nymotens "hjelpemidler" (evt vanskelighetsmidler) har bedre evner på kjøkkenet enn dere andre :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Pasta er jo enkelt! Ris blir bare brent :ler:

Pasta blir alltid overkokt og en tredjedel detter nedi vasken når jeg skal helle av vannet :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bidra til boil debatten så er jeg 100% for! Risen blir perfekt, koker jeg på vanlig måte blir den alltid feil konsistens og tørr. Må hele tiden ta i nytt vann og den blir aldri ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Jeg vil si motsatt! Vi som greier å koke ris uten nymotens "hjelpemidler" (evt vanskelighetsmidler) har bedre evner på kjøkkenet enn dere andre :P

Det er mye mindre utviklede skapninger kan gjøre vi ikke kan gjøre!! Fugler kan fly men de kan ikke bygge et fly!!

Jeg er sikker på at en sjimpanse kan koke vanlig ris, men kan ikke bruke boil in bag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta er jo enkelt! Ris blir bare brent :ler:

Skjønner ikke hvordan man kan brenne ris? :P Men når jeg koker ris har jeg bare masse vann og heller av i en sil etterpå for å få vekk det overflødige vannet. Har aldri opplevd at det blir brent eller andre problemer. Pasta er jo også kjempeenkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det er mye mindre utviklede skapninger kan gjøre vi ikke kan gjøre!! Fugler kan fly men de kan ikke bygge et fly!!

Jeg er sikker på at en sjimpanse kan koke vanlig ris, men kan ikke bruke boil in bag

Nei - sjimpansen kan koke boil-in-bag men ikke vanlig ris. Å koke vanlig ris krever nemlig at man kan måle opp riktig mengde ris og vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Nei - sjimpansen kan koke boil-in-bag men ikke vanlig ris. Å koke vanlig ris krever nemlig at man kan måle opp riktig mengde ris og vann!

Sjimpanser er gode i matte tenk :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vanskelighetsmidler

Et fabelaktig nyord.

Dessuten er jeg enig i at boil in bag er en vederstyggelighet; i tillegg til alt som har kommet opp, er næringsinnholdet og holdbarheten antakelig forringet, pluss at de fleste (jeg) har oppvaskmaskin, så at en kjele blir tilgriset er ikke noe problem. Jeg hater også hurtigris av mange av de samme grunnene; det oppleves IKKE som at de fem minuttene man sparer på selve kokingen er verdt et dårligere og dyrere produkt; man skal koke opp vannet og vaske opp kjelen uansett. Jeg kjøper forresten aldri Uncle Bens ris, her går det i innvandrerforretningsris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Et fabelaktig nyord.

Dessuten er jeg enig i at boil in bag er en vederstyggelighet; i tillegg til alt som har kommet opp, er næringsinnholdet og holdbarheten antakelig forringet, pluss at de fleste (jeg) har oppvaskmaskin, så at en kjele blir tilgriset er ikke noe problem. Jeg hater også hurtigris av mange av de samme grunnene; det oppleves IKKE som at de fem minuttene man sparer på selve kokingen er verdt et dårligere og dyrere produkt; man skal koke opp vannet og vaske opp kjelen uansett. Jeg kjøper forresten aldri Uncle Bens ris, her går det i innvandrerforretningsris.

Haha, ja jeg syntes det var et flott ord jeg fant på i farta :P

Gjør også :klappe: til resten av innlegget ditt :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inggolf

Jeg skjønner ikke greia med å diskutere riskoking over 2 sider i en tråd som denne.. så for å komme tilbake mot riktig spor;

Jeg skjønner ikke greia med at cola var så dumme at de ødela den koselige "for de store, for de små...." reklamen med den nye versjonen hvor de synger "aa-a-aaaahh" skikkelig falskt igjennom store deler av reklamen, bare for at cola zero også skulle få være med i reklamen :roll:

(klarer ikke forklare hvilken reklame jeg mener bedre enn dette fordi den falskheten er det eneste jeg klarer å få med meg :lol: )

Endret av NozMonster
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg foresten hva du er :lur:

:hakeslepp: HVA?! Opplys meg, O store Gunnfrid!

Anonym poster: d71c83b18cf12ae7a75bf97a6ea5b1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

:hakeslepp: HVA?! Opplys meg, O store Gunnfrid!

Anonym poster: d71c83b18cf12ae7a75bf97a6ea5b1d1

Bedre å ta det på pm? så jeg ikke outer deg? Men tror jeg vet aldrer og sted du er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg skjønner ikke greia med at småbarnsforeldre legger ut sexvitser m. tilhørende bilde av både det ene og det andre (ereksjoner og alt mulig) på facebook til tross for at de også er venn med svigermor og sine egne foreldre der.

Jaaaada, alle veit hvordan unger blir til, men ingen trenger å vite hvor sykelig opptatt av oralsex du er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...