Gå til innhold

hvor reise i januar? Thailand, Mexico, Kanari, Egypt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest vichy

Hei!

Min mann og jeg planlegger en ferietur av 1 ukes varighet i slutten av desember/begynnelsen av januar. Vi vurderer Thailand, Mexico, Kanariøyene og Egypt. Er det noen som har tips om hvor det er best å reise? Er redd for at Kanariøyene er for kaldt på den årstiden, og jeg er også noe bekymret for varmen og luftfuktigheten i Thailand. Er den veldig ille?

Håper noen kan komme med noen tips, for det er vanskelig å bestemme seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dra til Mexico!!

Jeg har riktig nok ikke vært der i januar, men i Mexico er det sommer hele året :-)

Du opplever dessuten mye mer hvis du reiser til Mexico enn til Kanariøyene. I tillegg til nydelige strender er det mange muligheter til å oppleve mayapyramider, storby, indianere, god mat, shoppingmuligheter og mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

1 uke til Thailand eller Mexico er for lite tid. Reisa i seg selv tar over 12 timer, og det er en del tidsforskjell så du kan riskikere jetlag.

Jeg ville valgt Egypt. Bra temperatur i vinterhalvåret. Ypperlig for avslapning, men også muligheter for å reise rundt ogoppleve dersom man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jamila, dere mister mye i bare reisetid til Thailand og Mexico, og i Egypt kan dere slå sammen badeferie og opplevelsesferie. I Egypt er det som regel akkurat passe temperatur også.

På Kanariøyene er det jo ingenting å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vichy

Hvor i Egypt anbefaler dere at vi drar da? Har egentlig minst lyst til å dra dit, for jeg inbiller meg at det er mye slitsomme mannfolk der som glaner og kommer med kommentarer? Jeg kan jo naturligvis ta helt feil, men har fått inntrykk av det. Men det ser jo kjempefint ut på bildene i reisekatalogene, flotte hoteller. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste stedene reiseoperatørene tilbyr reiser til er badebyer som er fulle av vestlige turister.

Så lenge du ikke sprader rundt i bikini eller miniskjørt i gatene tror jeg ikke du vil oppleve mer slitsomme mannfolk enn andre steder. Men det kommer selvsagt an på hvor sart du er? :wink:

Hvis du reiser midt i Ramadan så vet jeg det kan være litt greit å passe på hva du har på deg når du går ute, men det er ikke mer enn normal respekt, spør du meg. Egypt er jo ett muslimsk land, så litt respekt for klesskikker er jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

For tre uker siden tilbragte jeg ferien min i Egypt, nærmere bestemt Sharm El Sheik. Tempraturen var fin da, runst 25 grader i skyggen og rundt 22 i vannet. Vi hadde en kjempe tur med mange flotte opplevelser som pyramidene, Kairo, snorkling, dykking, Sinai-fjellet, osv. Men jeg kunne med fordel ha hatt det enda litt varmere, og derfor reiser vi ned igjen neste år i mars i stedenfor i februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...