AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har ligget våken i hele natt og er nå så tung og tørr og rar i øynene og slapp i kroppen og i hodet av trøtthet at jeg ikke vet hva. Bena mine har verket i hele natt, eller den ene foten hvertfall, jeg klarte ikke holde bena i ro, jeg vrei på meg hele natta til mannens store frustrasjon. Det føles nesten som bena er stresset, jeg har hatt smertene før men de går somregel over etter en stund, men nå har det vart i hele natt og jeg har ikke fått mer en en times søvn. Det er inni bena, kjenner det ekstra i kne og legger og i føttene. og hadde trang til å hele tiden strekke på bena. Er dette voksesmerter? kan ha ha voksesmerter så sent i åra når man er i midten av 20 årene? Takker for svar mens jeg googler dette videre Anonym poster: bcbf198178065294f259d70982ad79e5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Vil tippe det er leggkramper. En del har effekt av magnesium. Anonym poster: 47826ce5c2655ace3b4932e222adbbff
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Vell, jeg hadde gått en del mer enn normalt igår da, og smertene kan komme om jeg løper fort opp trappa inn til soverommet før jeg hiver meg i seng. det er godt å gni føttene mot hverandre når jeg har dette. Håper det ikke er noe farlig, det varte bare så lenge i natt, har hatt det før, skjer ikke så ofte, men har opplevd samme "smerte" siden jeg var liten. Anonym poster: bcbf198178065294f259d70982ad79e5
Campanula Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Mange er plaget med slike kriblinger i beina i voksen alder, og det kan ofte skyldes mangel på magnesium. Det kan hjelpe å ta tilskudd av dette, eller du kan spise mer mat som inneholder magnesium (f. eks. brokkoli og andre grønne grønnsaker (jo grønnere, jo mer magnesium).
Minya Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har passert 30 og har fortsatt "voksesmerter" i beina innimellom. Jeg aner ikke hva det egentlig er, men verkingen kjennes akkurat ut som voksesmerter, selv om jeg sluttet å vokse som tiåring. Det kommer som regel etter at jeg har tatt meg skikkelig ut på jobben, trening eller vært på en helvetes lang shoppingtur med mamma, så jeg tror det bare er sliten-verk 2
Vimsemus Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 http://frb.32577.websys.sysedata.no/hva-er-rastl%c3%b8se-bein/ Kanskje noe sånt?
antibac Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Jeg får ofte sånne smerter når jeg har gjort ting beina ikke er vant til, eller stått mye. Gjorde du noe spesielt i går? Ellers er det jo noe som heter restless legs syndrome eller noe sånt. Kanskje det kan være det? 3
Anehan Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har også sånn, og det er ikke krampe-vondt liksom. Det hjelper for min del også å gni dem mot hverandre. En gang da jeg var 15-16 så ble det så vondt at jeg bare skreik, så mamma ringte til legevakta den natta, og de ga oss råd om at det kunne hjelpe å spele iskaldt vann på beina/evnt sette seg i et badekar fylt med iskaldt vann. Dette ville få blodårene til å rekke seg sammen. Det hjalp for min del, men jeg gjør det kun når det blir uutholdelig. Vet ikke om det egentlig hjelper, eller om kun er det at det får meg til å fokusere på noe annet som er vondt slik at jeg klarer å sove. :-) Føler med deg, for det kan være grusomt når det står på!
Gjest Amber Rose Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Kan jo hende det er beinhinnebetennelse? Det har hvertfall jeg, og det verker noe sinnsykt i beina av og til. Det kan komme når som helst på døgnet og jeg har det ikke hele tida. Noen ganger gjør det bare litt vondt, mens andre ganger gjør det så vondt at beinet svikter under meg. Jeg gikk i alle år å trodde det var voksesmerter.
Louise28 Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 Jeg vet at denne tråden er gammel, men har lest en del om dette nå. Leger fnyser over dette og forteller alle som sliter med smerter lik voksesmerter ikke er voksesmerter, ferdig med det. Jeg får disse smertene uten å ha gjort noe som helst, og har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Irriterende.. noen som har funnet ut av noe?
SanderRr Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Louise28 skrev (På 13.3.2017 den 3.16): Jeg vet at denne tråden er gammel, men har lest en del om dette nå. Leger fnyser over dette og forteller alle som sliter med smerter lik voksesmerter ikke er voksesmerter, ferdig med det. Jeg får disse smertene uten å ha gjort noe som helst, og har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Irriterende.. noen som har funnet ut av noe? Hei, jeg sliter med akkurat det samma du beskriver her. Hatt det i omtrent 1-2 år nå. Smertene varierer fra dag til dag. Men føler meg alltid utslitt i beina uten at jeg har gjort noe. Vært hos legen flere ganger men aldri funnet ut hva det er. Noen tips eller om du har kommet fram til noe?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Jeg slet med kramper i leggene på natten til jeg nærmet meg 30 år. Det som funket for meg var å stå og gå litt. Magnesium prøvde jeg aldri, kan være det hadde løst problemet også. Anonymkode: 01ebf...065
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Min fibromyalgi begynte med slike smerter. Hadde det slik fra jeg var 15 og fikk fibro diagnosen som 40 åring. Anonymkode: 46a2c...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå