Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en late bloomer :blomst: og glad for endelig å vite akkurat hvem jeg er.

Jeg regnet meg for å være heterofil og biseksuell, og ble skilt etter et langt og etter hvert veldig hanglende ekteskap for noen år siden. Jeg har to døtre i tjueårene med eksen, og har et godt forhold til begge to, selv om vi ikke ser hverandre så ofte pga geografisk avstand.

Etter hvert har jeg funnet ut av meg selv, og definerer meg selv som lesbisk. Jeg er singel foreløpig, men en ting er jeg sikker på: Jeg kan ikke skjule meg selv.

Den dagen jeg finner kjæresten min vil jeg det skal være like naturlig å fortelle om henne til jentene mine som det ville vært om kjæresten var en mann.

Jeg regner egentlig med at de ikke blir så veldig overrasket, og kanskje faller det på plass noen brikker for dem også.

-Men... Foreldre skal helst være aseksuelle, ikke sant?

Hvordan ville du reagert om din mor fortalte at hun er homofil, og hvordan burde hun fortelle det? Er det kanskje flere som meg her, som har "kommet ut" overfor voksne barn?

Innspill mottas med takk :blomst:

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun hadde ikke trengt å "komme ut" for min del. Hvem hun vil være sammen med er helt og holdent opp til henne og ikke min "business". Så lenge hun er lykkelig er jeg fornøyd.

• Liker 5
Skrevet

Hadde nok blitt litt sjokka, men hvis jeg hadde hatt mistanke så hadde det muligens vært greit å fått det bekrefta? Tror du bør fortelle det enkelt og greit, og la de stille evt. spørsmål de måtte ha. Har selv skilte foreldre og når de nå har vært skilt i 6-7 år så hadde jeg blitt sjeleglad om min far hadde funnet seg noen som gjorde han lykkelig, samme hvem. Spesielt siden min mor har gått videre.

• Liker 3
Gjest LineaAlba
Skrevet

Jeg hadde blitt paff, og veldig glad for at min mor endelig har fått lettet på den store hemmeligheten. Det hadde nok blitt et emosjonellt øyeblikk med mye tårer og kliss :)

• Liker 4
Skrevet

Om noen tar opp "har du truffet noen" "du skal ikke ha deg ny kjæreste snart" e.l ville jeg sagt at det haster ikke/er på utkikk/whatever, og så lagt til at det blir en kvinnelig denne gangen.

Synes du er tøff jeg!! Lykke til! :)

• Liker 2
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint, er jo bare en legning. Du er den samme uansett hvem du liker? :)

• Liker 7
Skrevet

Min mors seksualliv er ikke min sak og så lenge hun er lykkelig er jeg glad på hennes vegne.

Anonym poster: 93ed8d0548141bc8b589947d6b046f5b

• Liker 4
Skrevet

Takk, alle sammen! :blomst:

Jeg tror det blir emosjonelt ja, men på en fin måte. Den ene tar det på strak arm regner jeg med, mens den andre kanskje trenger litt tid til å, hva skal jeg si, få det nye bildet av mor til å passe inn?

Men nå haster det ikke heller. Jeg er fortsatt singel og stresser ikke med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke taklet det bra. Hadde følt avsky. Og hadde hun funnet en kjæreste, ville det vært uaktuelt for meg å ønske henne velkommen i familien.

Anonym poster: 5ad9ee9ab9aac6be77ddb9a50a9b1c39

• Liker 2
Skrevet

AB#9:

Hadde du ønsket en mannlig kjæreste/stefar velkommen?

• Liker 2
Skrevet

Ingen skal behøve å skule legningen sin, ikke en gang for barna sine. Om moren min kom ut av skapet med en dame-kjæreste hadde jeg nok blitt overrasket men heck, blir moren min lykkelig av det så ser jeg ikke problemet:)

Og dette med at foreldre er aseksuelle... Jo, jeg vil helst ikke tenke på at mine foreldre har hatt sex, men det gjelder jo uansett legning. Blir ikke verre selv om man er lesbisk. Men man trenger jo ikke sitte å råkline på sofan med ungene i nærheten heller:P

Nesj, ikke bekymre deg du:)

Anonym poster: 68ea0ce612feee84b1d3886217c8098a

• Liker 2
Skrevet

Rart i begynnelsen sikkert, men sånn ville jo det vært om nykjæresten var en mann også.

En venn av meg mistet faren i en ulykke da han var barn, noen år senere traff moren en veldig hyggelig dame hun ble sammen med. Det gikk veldig fint :)

Anonym poster: 03365db346765b1a4edd7b96cc3a9292

• Liker 3
Skrevet

AB#9:

Hadde du ønsket en mannlig kjæreste/stefar velkommen?

Litt vanskelig å si. Har et supert forhold til min stefar, men de har vært gift siden jeg var åtte år. Hadde de gått fra hverandre hadde jeg nok sett litt ned på mamma om hun fant seg en ny (noe jeg tviler på at hun ville gjort uansett).

Men det hadde vært lettere å akseptere at det kom en mann inn i bildet. En kvinne hadde vært uaktuelt.

• Liker 2
Skrevet

Litt vanskelig å si. Har et supert forhold til min stefar, men de har vært gift siden jeg var åtte år. Hadde de gått fra hverandre hadde jeg nok sett litt ned på mamma om hun fant seg en ny (noe jeg tviler på at hun ville gjort uansett).

Men det hadde vært lettere å akseptere at det kom en mann inn i bildet. En kvinne hadde vært uaktuelt.

For det er det du som bestemmer? :klo:

Skrevet

For det er det du som bestemmer? :klo:

Selvsagt ikke, men jeg ville ikke hatt noe som helst kontakt med en lesbisk kjæreste av min mor. Tror også at min mor hadde hatt vett nok til å sette oss barna først, og ikke gått inn i et slikt forhold.

Men det er vanskelig å si, da jeg er 99% sikker på at jeg slipper å bli utsatt for ett slikt dilemma.

Skrevet

Hadde det vært mine foreldre hadde jeg selvsagt støttet dem. Og jeg tror ikke at noe sånt hadde ødelagt mitt forhold til dem.

Har ingen konkrete tips å gi deg, men ønsker deg lykke til ts. Du er modig!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har faktisk tenkt på denne problemstillingen noen ganger, og hvordan jeg ville reagert. Ikke fordi jeg mistenker at det er tilfellet i vår familie, men bare for moroskyld.

Jeg er veldig sikker på at jeg hadde tatt det pent. Så klart trenger man litt tid til å venne seg til tanken og å omstille seg litt, og jeg hadde nok synes at det var en veldig rar følelse å tenke på at moren eller faren min var homofil, etter så mange år som «heterofil». Men det viktigste er at de er fornøyd med seg selv, tør å være seg selv overfor oss og resten av verden, og at de forhåpentligvis finner en kjæreste de elsker og trives med. Jeg hadde vært glad for at de turte å fortelle meg det, og jeg kan ikke se for meg at forholdet vårt skulle endre seg — i så fall måtte det vært til det positive.

Og dette mener jeg virkelig, det er ikke politisk korrekt vås ;)

Endret av Tonje!
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har en venninne som var gift, fikk barn og hele pakka. Så fant hun ut at hun var lespe. Utro, gubben var siste som oppdaget det. Giftet seg på nytt med sin nye kjæreste. Så fant hun ut at hun allikevel kanskje ikke var så lesbisk. Gleder meg til neste episode. Men kan vel hende at ungen hennes blir litt forvirret.

Jeg tror det som gnagde ungen mest var splittelsen av familien. Seksuell legning varierer nok for noen opp gjennom livet.

Endret av RoH
Skrevet

Jeg kjenner også "en slik"; hetero, lesbisk og hetero igjen.

Man kan jo ta Mia Hundvin feks.

Anonym poster: 2f3586073da4a193b0ac468dbe9883c7

Skrevet

Jeg kjenner også "en slik"; hetero, lesbisk og hetero igjen.

Man kan jo ta Mia Hundvin feks.

Anonym poster: 2f3586073da4a193b0ac468dbe9883c7

Mia Hundvin har selv uttalt at hun er bifil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...