AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har tenkt å hekle et sikk-sakk-pledd som sengeteppe til mitt tantebarn. Han fyller snart 2, så må bli såpass størrelse på det. Nå vet jeg jo det at dette ikke er noe han vil bry seg så mye med, det er vel forsåvidt mer en gave til foreldrene. Barnets mor har den typiske franske landstilen eller shabby chic, hva man kaller møbler og interiør i beige og hvitt med ellers litt duse farger. Typisk veggord, sink, kurver o.l. Jeg tenkte derfor på garn i hvitt, beige og brun, kanskje med en svak blågråfarge. Men så tenker jeg det blir litt for delikat til guttungen. Så kanskje bytte ut beige og brun med grånyanser? Aller helst kunne jeg tenkt meg hvitt, klar blå, klar grønn pluss gråtoner og kanskje til og med gult, men er redd det kræsjer for mye med hennes stil. Vil jo gjerne at det skal bli brukt en stund. Et lite ekstra spørsmål. Har ikke bestemt meg om det er best å gå for ull eller bomull? Tenker da på karisma eller paris fra drops. Anonym poster: f701adcda74a56e809deccac8baf1700
Badeand Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Har moren shabby-chic stil på rommet hans også? For det kan jo hende et litt mer fargerikt pledd vil passe inn der? Jeg synes fargene du foreslo hørtes veldig fine ut, går jo an med hvitt, grått, lyseblått og en mørkeblå stripe her og der? Da blir det litt guttete, men samtidig ikke så "voldsomt" for hennes stil? 1
Chloe- Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Jeg liker badeand sitt forslag. Gå helt til mørk marineblå i styrke, men hold det i grått, blått og hvitt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Ts her: Ja, foreløpig så er barnerommet også ganske så shabby chic. Men så er han jo ikke så mye alene der enda, annet enn til soving. Når han blir litt eldre så vil han nok leke litt mer for seg selv der, og da kan jeg tenke meg at han selv også vil foretrekke blått og mer farger. Tror jeg går for hvitt, to-tre grånyanser og et par i blått. Var i garnbutikken i dag, og dersom jeg tar for duse farger, så blir det for pastell-aktig, og det syns jeg ikke passer til en liten tøffing. Er det noen som har formening om garnvalg? Bomull eller ull? Da tenker jeg mest på holdbarhet. Anonym poster: f701adcda74a56e809deccac8baf1700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå