AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Hei, Ble slutt med eksen for nesten 3 mnd. siden. Vi har hele veien vært gode venner og hatt mye kontakt møttes ofte. Har også hatt en del fysisk kontakt. Har hele veien vært klare på at vi ikke skal bli sammen igjen. Før vi ble sammen holdt jeg på med en, var vel mest et seksuelt forhold. Nå som jeg har blitt singel igjen har denne personen tatt kontakt og vil møtes igjen. Eksen vet godt om denne personen, og når vi snakka her om dagen kom jeg til å nevne at vedkommende vil møte meg i helga, og da vet man jo hva det betyr osv. Eksen lurte på om jeg hadde sagt ja, og jeg sa det godt kunne være det ville skje. Er det slemt av meg å fortelle sånne ting? Selv om vi er over, så har det jo ikke gått så veldig lang tid siden bruddet, enkelt ting er vel enda sårt og vanskelig. Ville du blitt sint ,lei deg eller sjalu om du fikk høre noe sånt fra eksen? (Med utgangspunkt i at det er en eks man kanskje ikke er 100 % over) Anonym poster: a4656b435a4b340405dca3faff63ba2b
Gjest SpaceBaby Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Ville du blitt sint ,lei deg eller sjalu om du fikk høre noe sånt fra eksen? (Med utgangspunkt i at det er en eks man kanskje ikke er 100 % over) Ja. Mest av alt ville jeg irritert meg over den skadefro fryden i det å fortelle meg det.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Uff, har ganske dårlig samvittighet for å ha sagt det. Det er den skadefro fryden ja, føltes godt å kjenne på at det kanskje fantes en liten følelse av sjalusi der. Litt den med at du vil ikke ha meg, så da kan du ha det så godt, jeg er fri til å gjøre hva jeg vil og det skal du være klar over at jeg gjør. Har ikke hørt noe fra eksen siden dette heller... TS Anonym poster: a4656b435a4b340405dca3faff63ba2b
Nowayback Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 (endret) -., Endret 20. juli 2023 av DelvisPresley 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Jeg synes det er like greit å være ærlig om det, at man går videre. Min ex, som også er far til min datter, er glad jeg fortalte det. Han mener nesten jeg fortalte det for tregt selv om jeg fortalte det bare tre dager etter jeg møtte den nye.. Exen min hadde et håp om at vi skulle finne sammen igjen, men likevel tok han det bra. Litt små spydigheter innimellom, sjalusi osv, men man kan ikke forvente noe annet. Om man bare skal treffe noen for sex, men at det ellers ikke har mer betydning, ser jeg derimot ingen grunn til å fortelle det. Anonym poster: 11045fc16a9632b4def020e089f16831 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Var eksen som dumpa meg. TS Anonym poster: a4656b435a4b340405dca3faff63ba2b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Denne nye er bare sex ja, blir nok aldri noe seriøst mellom oss. Det vet eksen og! TS Anonym poster: a4656b435a4b340405dca3faff63ba2b
Nowayback Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 (endret) - Endret 20. juli 2023 av DelvisPresley 1
Gjest smux Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Og denne exen er en...ex? Bli ferdig med den ene før du begynner med den andre, er mitt stalltips ;-)
Konfidensiell Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 (endret) Er det slemt av meg å fortelle sånne ting? Selv om vi er over, så har det jo ikke gått så veldig lang tid siden bruddet, enkelt ting er vel enda sårt og vanskelig. Ville du blitt sint ,lei deg eller sjalu om du fikk høre noe sånt fra eksen? (Med utgangspunkt i at det er en eks man kanskje ikke er 100 % over) Nei, det er ikke slemt. Hadde du vært eksen min hadde vi hatt null kontakt etter tre mnd. Hvis dere likevel frivillig velger å være rundt hverandre etter dere har slått opp, sier det seg selv at dere begge etter hvert kommer til å se hverandre med nye partnere. Det må dere (eller i dette tilfellet: han) bare respektere, og det er det heller ingenting å få gjort noe med. Og hvis du lurer på om du burde skjult det for han: Jeg ville nok ikke ha nevnt det med mindre det var naturlig, men på direkte spørsmål er det mer galt av deg å lyve enn å svare på det han selv spør om ... Endret 18. januar 2013 av Konfidensiell
Mooria Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 Da skal du ikke ha dårlig samvittighet. De som dumper har bare godt av å få en i trynet. Mener du at enhver person som velger å avslutte et forhold automatisk er dårlige mennesker som fortjener å "få en på trynet"? Det er selvsagt forskjell på å dumpe noen og å gjøre det slutt på en ordentlig måte, og dette er vel avgjørende for hvorvidt man fortjener å bli behandlet med respekt tilbake.
RockPaperScissor Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Velger man å være venner etter et forhold har tatt slutt, så må man takle at begge to går videre etter hvert. Tror ikke du hadde syntes det hadde vært noe ålreit og bevisst skjule sånne ting for han, bruke energi på å snu samtalen osv. Enten så får man tåle å høre at eksen har møtt en ny, eller så får man kutte kontakten og la en eks være en eks. 2
Gjest myr Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 Hadde nok blitt såret ja om det ikke var 100% slutt. om det VAR slut, også seksuelt hadde det nok vært litt annerledes.
Wonders Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 venn med eksen betyr klabb og babb i mine øyne. Klart man blir såret samme hva man gjør. Er man eks har man ikke rettighet på noe info for min del. Den frasier man seg når det blir slutt.
Gjest loren Skrevet 18. januar 2013 #15 Skrevet 18. januar 2013 Skjønner ikke hvorfor ekser skal ha info om slikt uansett. Eneste unntak er at jeg synes ekser man har barn med bør få informasjon på samme tid som barna om evt nye partnere. (Men det bunner i at jeg ikke synes barn skal være informasjonsbærere for voksne i et samlivsbrudd generelt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå