Gå til innhold

Feit vs tynn-debatten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For de som lurte og kanskje trenger å se ting med større øyner. Quotet fra "Hva tørr du IKKE å stå for?"

jeg ser ned på overvektige..

Anonym poster: d8788b73eb57671f211bf942296e7ce3

Har litt fordommer mot overvektige folk om jeg ikke kjenner de fra før

-at jeg ikke like feite folk jeg ikke kjenner, noen synes jeg er ekle. har store i familien min og jeg synes ikke det om dem.

Anonym poster: 1e100c86967fc0f63830b440e395601d

- Jeg ser ned på og synes synd på overvektige

jeg ser ned på feite folk ... spesielt unge jenter som mener de sliter med depresjoner, spiseforstyrelser osv.

Anonym poster: 22139d359f8df58e76417ce49bd2e0e0

- At jeg syns også dverger og overvektige er ekle

Anonym poster: 60ed3b5cd5a11c1581a8721b629d86b9

Jeg liker ikke feite folk - er feit selv. Dobbeltmoralen lenge leve..

Anonym poster: b16f32b4d8c0f5312a3d2669da9d9fc0

Jeg er også tjukk, og misliker også tjukke folk. Helt på tryne!

Anonym poster: 48d063d2a95ca0efac5ddd6c0b2bcd6a

Overvektige som drikker pepsi max har jeg en uforklarlig trang til å slå til

Anonym poster: 8be7817c09d97adb0b93a1b6b916ef31

3) Jeg dømmer folk på utseende, og ser ned på de som er ekstremt feite og kommenterer det hvis jeg er med venner eller familien min.

At jeg er redd for at et par overvektige venner skulle ødelegge sofaen min da de var på besøk. Fordi de er typiske folk som ikke bryr seg om ting blir ødelagt og hiver seg ned på sofaen min !

En gang ble jeg flau da en overvektig venninne hadde drukket litt og skulle bøye seg.og bokstaveligtalt velta overende! Huff..

Hun vugga også da hun gikk og klagde hele tiden over hvor stor hun var samtidig som hun levde på cola, tomatsuppe, nudler og potetgull!

Jeg har absolutt ikke noe imot overvektige mennesker, jeg er ikke slank selv i det hele tatt. Men jeg hiver meg heller ikke ned på andres møbler!

Anonym poster: c79bec9a35b3f88d521ebf682d4d5a08

- At jeg egentlig synes det er litt ekkelt å se på når ekstremt overvektige spiser feit lavkarbomat jeg ikke engang kunne vurdert å spise selv pga. alt fettet

ster: c1e7df94c8e103c80b3570abf0cf6ecf

- ser noe ned på fete folk

Anonym poster: db7f8697e2f796533621b314e8babe13

Jeg synes overvektige folk (overvektig i form av fett/flesk, ikke kraftig kroppsbygning osv) er skikkelig ekle.

Jeg ser ned på overvektige.

Anonym poster: e17d13c062e25271b7915929dea974b8

Jeg ser ned på feite folk

Jeg ser ned på feite folk, selvskadere og anorektikere. Seriøst get a grip!

Anonym poster: 489c453f9139c0613c2e1b3d8becdbe5

Jeg ser ned på feite, de me stygge øyenbryn, stygge mennesker, innvandrere, de som lukter stygt.

Tørr aldri å stå for noe av dette.

Anonym poster: 9ea365b04b302425cb87e88b421d51fb

- Jeg ser ned på overvektige.

Jeg blir sint når jeg ser feite folk som spiser mat fra McDonalds.

Jeg trekker veldig ofte konklusjonen tykk/ustelt/mindre pen --> dum om folk jeg ikke kjenner (tar ofte feil, though).

Anonym poster: 4177fbdcd07e4f9a607d0c94df31462b

- Jeg ser ned på feite folk. Prøver å gjøre noe med holdningene mine, men klarer det ikke. Det er hovedsakelig (med noen unntak, selvfølgelig) selvpåført.

Anonym poster: f7dac5ebe6a126c69fe23ff5e3fed96a

VS

Jeg liker ikke alt for tynne mennesker.

Anonym poster: 77e7fa2abc1edd03d743cfcabfcdfbc5

Anonym poster: 39f0a4be36bdf0aa80742cd7b19719bb

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Synes det er forferdelig at noen ser ned på andre mennesker pga hvordan de ser ut. Det er trist og sjokkerende at folk er så overfladiske.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Jeg er selv overvektig og tar meg selv i og mene og synse allslags om andre overvektige. Da spyr jeg litt av meg selv.. Herregud er det mulig, liksom..

Men jeg som prøver og gjøre noe med det ihvertfall, blir kvalm av andre overvektige som "liksom trener" og som "liksom spiser sunt". Enten gjør du det eller så gjør du det ikke.

Jeg misunner tynne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yellow Taxi

Synes det er forferdelig at noen ser ned på andre mennesker pga hvordan de ser ut. Det er trist og sjokkerende at folk er så overfladiske.

Det er ikke det samme. Om du ser ned på lave mennesker eller svarte er det på grunn av hvordan de ser ut. Om man ser ned på overvektige kan det rett og slett være fordi det er påfallende at de har lav selvkontroll. Og nei jeg bryr meg ikke om de 0,241% som har en sykdom som gir de risiko for overvekt.

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, overvektige er lettere å legge merke til enn noen som er for tynn, sier seg selv.

Så selvfølgelig vil flere huske de overvektige enn de tynne.

Var på butikken her om dagen, var en seksjon av butikken som var ganske trang, men masse varer etter veggen, så jeg gikk inn for å hente noe. Når jeg skulle ut i selve butikken igjen sto det en kvinne som var så svær at hun blokkerte hele veien ut. Var umulig å gå forbi. Når jeg spurte om hun kunne flytte seg så jeg kom meg ut, så ble hun kjempe fornærmet og nektet. Sto der å ventet i ca 10 minutter før hun følte for godt å flytte på seg.

Så joda, hun irriterte meg mye mer enn en som hadde vært undervektig ville gjort, den undervektige kunne jeg bare gått forbi.

Anonym poster: 2538e2659f8b2430e8eba103e8ae44aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det samme. Om du ser ned på lave mennesker eller svarte er det på grunn av hvordan de ser ut. Om man ser ned på overvektige kan det rett og slett være fordi det er påfallende at de har lav selvkontroll. Og nei jeg bryr meg ikke om de 0,241% som har en sykdom som gir de risiko for overvekt.

Jeg hadde større forhåpninger til deg som tross alt har studert psykologi på et tidspunkt. Mener du virkelig at alle overvektige bare har lav selvkontroll?

(Nei, jeg er ikke for overvekt i det hele tatt. Bare prøver å poengtere at det finnes mange årsaker til overvekt foruten lav selvkontroll og sykdom). For eksempel emosjoner.

Anonym poster: abdfc706bee3daa3b8312323cd3c4a78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forenkler veldig, og det verste er at jeg tror du vet det selv. Overvektsproblematikk er mer kompleks enn selvkontroll og den 0,241 som har denne sykdommen.

Anonym poster: cdfe9c483c4b93e6b52e52b68934b9a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er ganske tykk... en av mine beste venner! Selv er jeg ganske tynn og liten. Må innrømme at jeg så litt ned på tykke mennesker før, men det var før jeg ble kjent med denne jenta.

Hun er en smart jente, og vi har pratet mye om utseende, slankehysteri og sånne ting, og etter å ha fått hennes synspunkt til den saken, så kjenner jeg at jeg bryr meg mindre om folk er tykke eller ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk selv ned 40 kg i løpet av et år, vet hvordan det er å være overvektig...Men har ikke noe overs til de som gang på gang klager over hvor fælt det er, uten å ta skikkelig tak i seg selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi feite mennesker kan fort være klumsete, lukter, er i veien, tar plass, og er for synlige.

Ekstremt tynne mennesker kan kanskje skremme deg, men ikke mer.

Anonym poster: e66b8822f88174abd5c00fbe600b6b31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi feite mennesker kan fort være klumsete, lukter, er i veien, tar plass, og er for synlige.

Ekstremt tynne mennesker kan kanskje skremme deg, men ikke mer.

Lukter? Really?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Meh...akkurat tykke mennesker irriterer meg ikke. De får nok tyn fra før av.

Om man ser ned på overvektige kan det rett og slett være fordi det er påfallende at de har lav selvkontroll. Og nei jeg bryr meg ikke om de 0,241% som har en sykdom som gir de risiko for overvekt.

Du har nok rett i det, men samtidig glemmer du at de fleste mennesker har en eller annen form for mangel på selvkontroll. Det er bare ikke alle du ser det på. Noen spiser for mye, noen ser for mye på TV, noen drikker for mye, noen røyker for mye hasj, mens andre igjen har 1857 innlegg på Kvinneguiden på bare litt over ett år.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter? Really?

Yeah really!

Du har nok rett i det, men samtidig glemmer du at de fleste mennesker har en eller annen form for mangel på selvkontroll. Det er bare ikke alle du ser det på. Noen spiser for mye, noen ser for mye på TV, noen drikker for mye, noen røyker for mye hasj, mens andre igjen har 1857 innlegg på Kvinneguiden på bare litt over ett år.

De fleste vil nok se ned på de som drikker for mye. De lukter de også, og er skjemmende for andre. Ref. du til Yellow så har jo han strengt talt vært her lengre 1 år. Hans poster vil heller ikke bli et samfunnproblem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SpaceBaby

De fleste vil nok se ned på de som drikker for mye. De lukter de også, og er skjemmende for andre. Ref. du til Yellow så har jo han strengt talt vært her lengre 1 år. Hans poster vil heller ikke bli et samfunnproblem.

I og med at du først flisespikker når det gjelder hva som er et samfunnsproblem eller ikke, kan man godt si at det er et samfunnsproblem at folk kaster bort timesvis hver dag på å preike piss på nettet istedet for å lære seg noe nyttig, skape noe av verdi eller hjelpe noen andre.

Uansett vet jeg med meg selv at om jeg ikke er feit, har jeg fortsatt flust med andre former for mangel på selvkontroll. 1002 innlegg på KG på under en måned sier jo sitt. Men for all del, sikkert kult å være perfekt. Så lykke til videre med det.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, siden vi er inne på skråblikk, så kan jeg dele mine fordommer også. Folk som har et veldig kunnskapsløst forhold til overvekt, og som hever seg over og ser ned på overvektige, er erfaringsmessig de med lite under topplokket, og de som trenger noen å se ned på. Uansett hvor lavt de selv har sunket, hvor lite de har oppnådd, hvor utrolig giddaslause og tafatte de selv er, så har de noen å se ned på. Det føles sikkert godt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KrissyHart

JÆVLIG BRA!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

JÆVLIG BRA!!!

Slapp av, jeg er en hykler. I den samme tråden sa jeg at jeg ikke tror på folk som påstår de har ME og at feminine homser irriterer fettet av meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...