Gå til innhold

Møt våre gjester/gjestepresentasjon - Hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg forbanner den dagen jeg begynte å vandre på amerikanske bryllupssider etter inspirasjon og ideer. Det har nå fått meg til å tro at det er helt nødvendig med et lite hefte med gjestepresentasjoner. Noe det er, fordi det er koselig ide!

Men jeg har bestemt meg for å lage de selv, og det er der problemet oppstår siden jeg ikke har peiling.. Og det blir altfor dyrt å bestille de ferdige slik jeg gjør med alt annet.

Så jeg vil ha noe som dette ca.

program%252520part%2525201without.jpg?imgmax=512

Program%252520part%2525204without.jpg?imgmax=512

Program%252520part%2525203without.jpg?imgmax=512

Jeg har siluetter av bryllupsmennesker og har også en anelse om hvordan det må være; ikke for langt og omfattende, men mer kort og festlig på et vis. Og ikke minst viktig å få frem hvem som er hvem.

Dessuten er dette en veldig praktisk ting ift alt som er tilgjengelig og hvordan ting er lagt opp både med leker/spill, meny, at det faktisk finnes fasiliteter slike ting.

- Er det feks mulig at dette ikke deles ut sammen med "kirkeprogrammet" men heller er noe som kommer frem under minglingen mens vi fotograferes?

- ark etc. Må jeg feks begynne å scrappe?

Ja.. da hadde jeg fått med meg alt jeg lurte på. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske sikkert ikke noe du vil høre, men jeg vil ikke ha noen "morsom" gjestepresentasjon av meg selv i noe hefte i bryllup jeg er invitert i!

Anonym poster: 701120554312bde437c77245ef87c524

• Liker 10
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, men kjære deg det er jo kun hvem som er hvem når mange er ukjente for hverandre.

Feks Emil er lillebroren til Anne, som igjen er gift med Per. Slike ting ikke noe latterligjøring eller at det skal gå på bekostning av noen.

Vi er mange ukjente, mange er tom ukjente for meg da er det greit med en liten oversikt. Og dette er mye bedre for alle parter enn en sang feks.

• Liker 2
Skrevet

Ganske sikkert ikke noe du vil høre, men jeg vil ikke ha noen "morsom" gjestepresentasjon av meg selv i noe hefte i bryllup jeg er invitert i!

Må hver eneste tråd bli en for eller mot-diskusjon?

• Liker 1
Skrevet

Dette er vanlig fordi i USA har man "the wedding party" bestående av groomsmen, best man, bridesmaids og maid/matron of honor. Og tilogmed da er det overflødig.

Her har vi bare et par forlovere... Hvem andre hadde du tenkt til å presentere?

• Liker 3
Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Gjestene. Har ikke tenkt til å ha det så slavisk som dette her, men jeg liker ideen. Hos oss skal det ikke være en del av sermoniprogrammet i det hele tatt.

Jeg/vi har tenkt at vi skal ha en oversikt over alle gjestene med en kort setning om hvem de er og hvilken fløy de tilhører. Slik at det er lettere å kunne plassere folk.

Jeg har også et behov å ha noe som sier gjestene hvordan dette skal foregåsom jeg nevner med fasiliteter som finnes. menyen som serveres og slike ting. Det blir som et festprogram.

Har kun hørt positive ting om slikt tidligere fra gjester som har vært i bryllup der mange er ukjente for hverandre. :)

Hvem som er brudefølget er ikke så veldig interessant, vi er bare 4 stk. Ikke akkurat en stor gjeng, så det går nok fint.

Endret av kiara_pusen
  • Liker 4
Skrevet

Har tenkt tanken på en slik presentasjon, men jeg syns det ble for rotete. Men om du lager det til, så er jeg helt enig i tanken om at det skal være en skikkelig presentasjon - ikke noe latterliggjøring, eller interne spøker.

Skrevet

TS vil ha gjestepresentasjon, så jeg forstår ikke vitsen med pro/kontra diskusjon.

Jeg liker gjestepresentasjoner i et hefte. Det er veldig interessant å lese seg frem til hvem som er hvem i et bryllup. Samtidig slipper de som ikke er interessert å høre seg gjennom en muntlig presentasjon, og kan bare overse heftet.

Hvorfor gjøre så mye ut av det? Noen setter selvfølgelig pris på bilder og gjennomtenkte ord, men selv synes jeg stort sett det holder lenge med 2-3 setninger med fakta om hvem personen er og hvordan de kjenner brudeparet. Og gjerne et-par funfacts og interesseområder, som ice-breakere senere på kvelden. Like greit at det ligger på plassen til middagen, man rekker skjeldent å bla i det tidligere uansett, og for jenter med små vesker og gutter med dresslommer er det bare stress å få det i kirka.

• Liker 6
Skrevet

Vårt hefte deles ut når gjestene ankommer bryllupslokalet, jeg synes det passer perfekt da, det jo er en times mingletid da. Vi skal også ha presentasjon av gjestene i heftet sammen med meny, informasjon om lokalet osv.

Jeg lager selv et utkast i word, men må få hjelp av noen som er bedre i design enn meg til å gjøre det ferdig så har ikke så gode råd om selve produksjonen. Morsomt med bilder da, har du bare funnet silhuetter som ligner da, eller?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Neida, jeg har kjøpt siluetter av en på Etsy - kostet 28,- eller noe slikt mot $200 hvis jeg skulle fått det ferdig gjort...

Hos oss er det rett og slett nødvendig av den enkle grunn at vi ønsker at toastmaster har minst mulig å tenke på, samtidig som som jeg synes vi skylder de som er gjester å si at det finnes toaletter, bordplan over lokalet osv. Så det blir like mye et informasjonshefte over vårt opplegg.

Så det jeg tenker er at det kan ligge ved siden av der som kanapeer og champagne serveres når det er 2t mingling. Praktisk talt det samme som dere Ea.

De det blir siluett av er Oss, våre forlovere og ikke minst brudepikene. De kommer bare til å synes det er stas. Resten av gjestene blir bare presentert med en formell setning og en uformell typen; Brugommens kollega og innebandy kamerat eller lignende.

Skrevet

Trenger det være i et hefte? Kan dere ikke bare presentere de forskjellige folkene når dere setter dere for å spise f.eks.? Det ble gjort i et bryllup jeg var i - en veldig kort presentasjon. "Kari er en studievenninne av bruden, der er hennes samboer Erik, Her har vi Per som er brudgommens bror, hans kjæreste Line og deres barn Ola og Lise". Det tok ikke så lang tid, selv om det var en del gjester, og veldig greit siden gjestene kom fra mange steder i landet og ikke kjente hverandre fra før.

Anonym poster: 3dfc94dd4f322f7542e3fef83d7c5c86

Skrevet

Trenger det være i et hefte? Kan dere ikke bare presentere de forskjellige folkene når dere setter dere for å spise f.eks.? Det ble gjort i et bryllup jeg var i - en veldig kort presentasjon. "Kari er en studievenninne av bruden, der er hennes samboer Erik, Her har vi Per som er brudgommens bror, hans kjæreste Line og deres barn Ola og Lise". Det tok ikke så lang tid, selv om det var en del gjester, og veldig greit siden gjestene kom fra mange steder i landet og ikke kjente hverandre fra før.

Huff, finnes det folk som gjør dette? Da hadde jeg faktisk foretrukket hefte. I hvert fall så lenge man slapp at de hadde fått tak i bilder. Bryllup er visst dømt til å være det store marerittet for oss som sliter med sosial angst. Man skal helst splittes fra partneren for å kunne ha det mest mulig supersosialt med folk man ikke kjenner, så skal man gjennom leker og andre morsomheter. Men hvis de hadde begynt å presentere gjestene en for en, tror jeg at jeg hadde sunket gjennom gulvet etter hvert som det nærmet seg min tur. Høres helt forferdelig ut.

• Liker 9
Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

*

Endret av kiara_pusen
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det du nevner der er faktisk det vi opprinnelig hadde tenkt, men var usikre på hvordan han som skal være toastmaster hadde tatt det. Eller om det var noen som ville likt det søkelyset på seg selv dårlig. Jeg har en bror som ikke hadde likt det der selv om det bare er snakk om knapt et minutt :)

Dette er jo ikke en løsning som er hogget i stein. Men vi ønsker å ha et eller annet som knytter det hele sammen og som kanskje gjør det enklere å vite hvem som er hvem. Hans familie er jo fra vest, min fra øst, sammen med mange venner fra Oslo og der hjemme.

Grunnen til at det blir et lite hefte er jo pga det skal være flere ting der som jeg har nevnt meny og toaletter.

Siden det er jeg som er vertinne for denne begivenheten føler jeg det er ekstremt viktig at alle føler seg godt ivaretatt og ikke føler seg fremmed i bryllupet vårt. Så er det en måte å sette den uformelle standarden som det er lagt opp til. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg liker ikke bilder selv, så ingen fare for at det skal være bilder eller lignende. Kun siluetter som kunne være av hvem som helst. Det er disse siluettene;

images.jpg

Skrevet

Det du nevner der er faktisk det vi opprinnelig hadde tenkt, men var usikre på hvordan han som skal være toastmaster hadde tatt det. Eller om det var noen som ville likt det søkelyset på seg selv dårlig. Jeg har en bror som ikke hadde likt det der selv om det bare er snakk om knapt et minutt :)

Dette er jo ikke en løsning som er hogget i stein. Men vi ønsker å ha et eller annet som knytter det hele sammen og som kanskje gjør det enklere å vite hvem som er hvem. Hans familie er jo fra vest, min fra øst, sammen med mange venner fra Oslo og der hjemme.

Grunnen til at det blir et lite hefte er jo pga det skal være flere ting der som jeg har nevnt meny og toaletter.

Siden det er jeg som er vertinne for denne begivenheten føler jeg det er ekstremt viktig at alle føler seg godt ivaretatt og ikke føler seg fremmed i bryllupet vårt. Så er det en måte å sette den uformelle standarden som det er lagt opp til. :)

Altså, i det bryllupet jeg var i, så var det en veldig kort prestentasjon av hver enkelt. Typ "venninne av bruden", "brudens bror", "brudgommens forlover" - det tok ikke lang tid å presentere alle selv om det var en del folk der. Det var litt samme problemstillingen i det bryllupet her, da familiene til brud og brudgom ikke hadde møttes før, og det var veldig mange der som ikke kjente så mange andre.

Skjønner at et hefte kan være praktisk, men om det står i heftet at brudens onkel heter Knut, så vet man jo likevel ikke hvem Knut er av alle der. Da må man jo til med bilder av alle for at det skal ha noen vits?

Og som nevnt lengre oppe angående sosial angst - det har jeg selv (ganske ille også), og det var ikke noe problem for meg å bli kort presentert med navn og relasjon til brudeparet. Jeg skjønner likevel at andre kan ha problemer med det.

• Liker 3
Skrevet

Ulempen med en muntlig presentasjon, for min del, er at jeg nok ikke hadde klart å huske hvem de forskjellige var. Vi kommer til å ha presentasjonen under hvilket bord man sitter på, det snevrer jo inn litt i hvert fall, i forhold til hvem onkel Knut er. :)

Skrevet

Mulig det er en god idè i et lite bryllup med 20 mennesker, men for min del hadde jeg knapt åpnet et sånt hefte. Langt mindre giddet å lese om hver og en uten å engang vite hvem det er (for det følger vel ikke med bilde?). Eller skal det være sånn at det skrives opp ettersom man sitter rundt bordene? Da vil jo alle bare sitte med nesa i heftet og se rundt seg for å se hvem de andre er.

Er det et normalt bryllup med 60 - 70 gjester så hadde jeg virkelig ikke brydd meg mindre om å lese "Lise, gift med Arne, halvbroren til tanten til bruden". Beklager...

For ikke å snakke om hvilket kjedelig mareritt om noen skulle sette igang en presentasjonsrunde muntlig av alle gjestene!

Huff - jeg har aldri heldigvis vært ufor noe sånt. Ikke i Norge og ikke i USA.

Anonym poster: 03112e84f5edbee0895e6a6ef0e89047

• Liker 8
Skrevet

Jeg fatter ikke poenget med de siluettene. Folk kommer jo ikke til å kjenne igjen "grandtanta til brudgommen" uten bilde uansett.

Med mindre de er i rekkefølge som bordkart, og da må man jo drive å telle seg frem til hvem det kan være imens folk er sittende; Og hvor lenge sitter man virkelig ved bordet i en bryllup? Kanske 1/4 av tiden?

• Liker 4
Skrevet

Kan dere ikke kombinere bordkart og presentasjon? :)

Anonym poster: 19b2d743631c40c81eb1e59c5741ff5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...