AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Vi er bedt i et bryllup vi ikke får gått i da en nær venn har bursdag samme dag. Skal vi da sende gave? Jeg ble litt usikker på hva som forventes. Til info er bruden egentlig mer en bekjent enn venninne, og vi er invitert bare til kaffe. Det er jo alltid hyggelig å bli invitert, men jeg tror ikke det er avgjørende at vi kommer for å si det sånn. Anonym poster: 794432a03708df25cdecfe748501a21e
Rakkerunge Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Da ville jeg antakelig bare sendt et kort, evt med en blomst eller en flaske vin :-)
Gjest lisha Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 jeg ville sendt et kort og en liten oppmerksomhet
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Ts her. Det var en god ide med vin og kort. Kan jeg sende dette på forhånd? Sammen med avslaget? Eller til selve bryllupet? Det ser kanskje litt stusselig ut på gavebordet med en slik liten oppmerksomhet sammen med de andre flotte gavene? Anonym poster: 794432a03708df25cdecfe748501a21e
Leya Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Da jeg giftet meg sist, var det inviterte gjester som ikke sendte kort engang. Ble ikke stresset av den grunn, men vi fikk også blomster sendt med bud fra andre som ikke kunne komme. Det var kjempehyggelig og pyntet jo masse opp på gavebordet. 1
Amens Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Vi mottok en del gaver før bryllupet og vi tok dem ikke med bare for å sette på gavebordet også ta dem med hjem igjen. Det var to par som ikke kunne komme i vårt bryllup, det ene paret sendte ikke noe (tror det var litt knot for dem siden de bor i Canada), det andre paret gav oss en flaske whiskey (vi liker det begge to). Om dere var er invitert til kaffe så holder det nok i massevis med ett kort og en blomsterbukett. Jeg vet jeg hadde satt utrolig stor pris på det siden jeg ikke regnet med å få noe av de som ikke kunne komme. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Hos oss var det rundt 20 av 115 inviterte som ikke kunne komme. Alle som ikke kom ga oss en gave likevel, eller var med på spleisegaver med noen av de som skulle komme, slik at de som da kom kunne ta med gaven til selve bryllupet. Jeg er også vant til at hvis jeg er invitert men ikke kan komme gir jeg en gave, og til samme pris som jeg ville gitt hvis jeg skulle deltatt Du kan jo alliere deg med noen du kjenner skal gå, og spleise på en gave, så får dere gitt en litt større gave sammen i stedet for en flaske vin (er enig i at det ser litt stusselig ut på gavebordet) Anonym poster: 818cd7189d77dfff9e9782e137361aa6
Petalouda Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Jeg gir iallefall alltid gave om jeg er bedt til dåp, konfirmasjon eller bryllup og ikke kan stille. 2
Evie Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Jeg ville gitt en liten ting. Kanskje sendt det et par dager i forveien da :-)
lilleGrethe Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 Jeg synes det kommer an på forholdet til brudeparet. Hvis man er gode venner eller nær familie ville jeg gitt gave uansett, men siden du synes det er viktigere med venninnens bursdag, vil jeg anta dere ikke er så nære? Da er det hyggelig med et kort og evt en liten gave, men ikke noe must. Vi ble ihvertfall ikke skuffet over ikke å få gave fra alle som ikke kunne komme.
Golde Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 Jeg synes det sømmer seg å sende en liten gave. Trenger ikke være store greiene, men en blomst, vin, gavekort eller en annen liten oppmerksomhet sammen med et gratulasjonskort. 1
C-Pow Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Jeg ville bare gitt en liten gave, siden de ikke har noen utgifter for deg i bryllupet. En sier jo at gaven skal koste ca like mye som middagen for en person koster, slik at de som serverer deg skikkelig fancy dyr mat får litt dyrere gaver, mens de som griller i hagen og ikke bruker mye på gjestene får litt mindre i gave. Jeg vet ikke helt om det egentlig fungerer slik i praksis, men har nå lest det et sted Men derfor tenker jeg at du gir mindre gave når du ikke deltar i bryllupet.
Petalouda Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 En sier jo at gaven skal koste ca like mye som middagen for en person koster, slik at de som serverer deg skikkelig fancy dyr mat får litt dyrere gaver, mens de som griller i hagen og ikke bruker mye på gjestene får litt mindre i gave. Hvordan vet man på forhånd hva maten koster da ..... ? 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 Det vet man ikke. Det finnes billige treretters på samme måte som det finnes dyre buffet løsninger. Jeg tror det er ingen feks som gir mindre i gave ift om det er fri bar eller ikke. I så fall blir ikke gavene i de mest fancy bryllupene så dyre.
altflyter Skrevet 18. januar 2013 #15 Skrevet 18. januar 2013 Et kort og en liten gave syntes jeg virker fornuftig
Petalouda Skrevet 18. januar 2013 #16 Skrevet 18. januar 2013 Det vet man ikke. Nemlig. Derfor en ganske teit ting å ta utgangspunkt i.
Montefalco Skrevet 18. januar 2013 #18 Skrevet 18. januar 2013 Blir man invitert i bryllup, gir man gave selv om man ikke kommer. Jeg vile ha gitt det samme som jeg hadde gitt om jeg hadde kommet. 2
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #19 Skrevet 19. januar 2013 Jeg gir iallefall alltid gave om jeg er bedt til dåp, konfirmasjon eller bryllup og ikke kan stille. Jeg også. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #20 Skrevet 19. januar 2013 Jeg hadde gitt en liten oppmerksomhet hvis det var nær familie (men da hadde jeg jo sannsynligvis vært i bryllupet, også). Til andre ville jeg ikke gitt noe, bare et avslag. Anonym poster: 38db1597950e870e28526a53c86de851
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå