Gjest Zippo Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 ...mens menn helst vil ha single kvinner, men ikke lar at hun er opptatt stoppe seg heller. Hvorfor er det slik at kvinner faktisk heller vil ha en mann som er opptatt enn en mann i et forhold? http://heartiste.wordpress.com/2013/01/16/women-prefer-taken-men/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Karenina Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Makes sense, typen min er i et forhold med meg, og det er helt klart han jeg foretrekker Tilbake til saken, det er ikke akkurat nytt, kvinner velger attraktive menn, et signal på at han er attraktiv er at andre synes han er attraktiv. Dessuten liker jeg bedre seriøse kilder, ikke wordpress... 2
Gjest may Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Antakelse 1: Jo eldre personen er, jo større sjanse for at vedkommende er i et forhold Antakelse 2: Menn tiltrekkes mer av yngre kvinner enn kvinner tiltrekkes av yngre menn, og kvinner tiltrekkes mer av eldre menn enn menn tiltrekkes av eldre kvinner Dermed: Kvinner går relativt sett for menn i forhold fordi disse mennene er eldre enn dem selv, mens menn tilsvarende ser ut til å gå for single kvinner fordi færre av disse er opptatt i sin aldersklasse
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Eller så handler det om vinnerinstinktene? De får kanskje en følelse av å være bedre en dama hans, hvis han gir dem oppmerksomhet. Anonym poster: 5d6b6870d9696f1895f264835a96f9b5 1
Neket Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Når han er opptatt og ikke ser ut som et motstykke til burugle, tenker vel enkelte nek at "denne mannen har kvaliteter, siden andre vil ha ham" Hvorfor melder kvinner seg på slike ting som Ungkaren, lurer jeg på. Konkurranseinstinkt, akkurat som med disse som går etter opptatte menn? (En annen ting er at når noen er opptatt og man bare vil ha et ligg, slipper man ekteskapstilbud og stalking i ettertid)
Apefinger Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Vi vil jo ha det vi ikke kan fåååå XDDDDD 1
Gjest Gorgonzola Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Det stemmer. Men hey!!!! Hvor ble det av påstanden om at kvinner og menn i bunn og grunn er helt like (med unntak av kjønnsorganer, muskler, hårvekst og bla bla bla) og tenker omtrent helt likt. Det har likestillingen lært oss. 1
Gjest brutal mann Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 ...mens menn helst vil ha single kvinner, men ikke lar at hun er opptatt stoppe seg heller. Hvorfor er det slik at kvinner faktisk heller vil ha en mann som er opptatt enn en mann i et forhold? http://heartiste.wor..._medium=twitter Aner ikke, men det har vert ekstremt å se hvor fantastisk jeg har vert når jeg har vert i forhold. Da har tilbudene haglet fra over alt. Så blir en singel og vips så er en noe rask Lucifer prøver å dytte på kvinner. Min personlige teori er at dette henger sammen med at kvinner forakter menn som har et dårlig selvbilde eller som på andre måter har et indre preget av negativitet. En ser jo andre sider ved dette trekket hos kvinner når det gjelder hvem de får barn med. 1
Gjest singlekvinne Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Nei, nei, nei! Jeg vil ikke ha en mann i et forhold! Kan ikke disse gifte mennene slutte å henge seg på meg?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2013 #10 Skrevet 17. januar 2013 En spillteoretisk forklaring på at det finnes svært få attraktive enslige menn i forhold til attraktive kvinner blant dem som ikke allerede har et ekteskap/langvarig forhold bak seg ( det såkale "bachelor paradox")er denne: menn har av biologiske grunner lav terskel for å by seg frem til kvinner - og de sender gjerne tilbud til flere kvinner samtidig. Kvinnene, som er langt mer tilbakeholdne og kresne i så henseende, er dermed i posisjon til å velge blant tilbudene. De med middels eller lav markedsverdi tar ikke sjansen på å vente for lenge, og slår derfor raskt til på et best mulig tilbud. Dermed forsvinner de mest attraktive mennene Fort. De mest attraktive kvinnene tar risikoen på å vente så lenge med å bestemme seg, at alle de beste mennene (som ikke allerede har vært gift) blir opptatt. Ser man på aldersgruppen over 30, vil det derfor være påfallende mange lite attraktive ungkarer, og slående mange attrative ugifte kvinner. Dette fenomenet har det faktisk vært forsket en del på på blant amerikanske samfunnsvitere.
OneLove Skrevet 17. januar 2013 #11 Skrevet 17. januar 2013 Det er ordnet fra naturens side. Sæden fra et knippe menn, altså de genetisk beste, blir spredd. På den måten sørger naturen at de beste genene, fra menn, blir videreført. Slik er det hos mennesker og sånn er det hos hunder. Hannbikkjer puler alt, mens hunnbikkjer er mer kresne.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #13 Skrevet 17. januar 2013 Tja, kvinner som oppfører seg som dyr, som ikke greier å bruke de høyere hjernefunksjonene nok til å velge en mann som er singel vil jeg uansett ikke ha noe med å gjøre samme hvor mye de skylder på at de er biologisk betinget til å velge de attraktive mennene. Mennesker som oppfører seg som dyr fortjener også å bli behandlet som dem i andre sammenhenger. Greit nok at de påberoper seg biologien i partnervalg, men da har de heller ikke menneskeverd i mine øyne. Anonym poster: c12d7b7163db098b20e865fc1e2e086d 1
Karenina Skrevet 17. januar 2013 #14 Skrevet 17. januar 2013 Tja, kvinner som oppfører seg som dyr, som ikke greier å bruke de høyere hjernefunksjonene nok til å velge en mann som er singel vil jeg uansett ikke ha noe med å gjøre samme hvor mye de skylder på at de er biologisk betinget til å velge de attraktive mennene. Mennesker som oppfører seg som dyr fortjener også å bli behandlet som dem i andre sammenhenger. Greit nok at de påberoper seg biologien i partnervalg, men da har de heller ikke menneskeverd i mine øyne. Anonym poster: c12d7b7163db098b20e865fc1e2e086d Å synes noen er attraktive, er en ting. Men undersøkelsen så ingenting om at kvinnene faktisk gjør noe med det av den grunn. 5
eva-80 Skrevet 17. januar 2013 #15 Skrevet 17. januar 2013 Aldri i livet om jeg ville hatt en gift mann.. Jeg deler aldri .. med noen..overhodet..
Gjest Gorgonzola Skrevet 17. januar 2013 #16 Skrevet 17. januar 2013 ... kvinner forakter menn som har et dårlig selvbilde eller som på andre måter har et indre preget av negativitet... Men Brutalis: Jeg vil ikke bruke "forakte", men bytter rollene og låner setningen din, lett modifisert slik; "menn kan styre seg for kvinner som har et dårlig selvbilde eller som på andre måter har et indre preget av negativitet..." Any difference? I think not... Det er ordnet fra naturens side. Sæden fra et knippe menn, altså de genetisk beste, blir spredd. På den måten sørger naturen at de beste genene, fra menn, blir videreført. Slik er det hos mennesker og sånn er det hos hunder. Hannbikkjer puler alt, mens hunnbikkjer er mer kresne. Javel? Er det da slik at kvinner med dårlige gener ikke får en ladning og mulighet til å delta i reproduksjon? Eller mener du at menns sæd ene og alene avgjør kvaliteten på det som plopper ut? 1
lygekryss Skrevet 17. januar 2013 #17 Skrevet 17. januar 2013 Hvorfor melder kvinner seg på slike ting som Ungkaren, lurer jeg på. Konkurranseinstinkt, akkurat som med disse som går etter opptatte menn? Det har vel noe med bekreftelse å gjøre. "Jeg er best", osv... "Jeg er så god at han forlot henne for meg." Og ja, den slags programmer er jo ganske latterlige. De plasserer ti horer i et hus, og forventer at fyren skal finne seg en kone?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2013 #18 Skrevet 18. januar 2013 Kvinner (flest) foretrekker menn, tror jeg er det eneste vi kan slå fast her. 1
pantertante Skrevet 18. januar 2013 #19 Skrevet 18. januar 2013 Og ja, den slags programmer er jo ganske latterlige. De plasserer ti horer i et hus, og forventer at fyren skal finne seg en kone? De er tydeligvis ikke mer latterlige enn at du har sett på dem siden du vet hva de handler om. Hva kaller du mennene som deltar i "Ungkarskvinnen"? Uansett har det ingenting med trådens tema å gjøre siden serien ikke handler om mennesker som er i et forhold. Og for å svare på tema, NOEN kvinner går etter opptatte menn. Den evinnelige generaliseringen av kvinner (og menn) på KG blir bare utrolig dum og rimelig slitsom i lengden.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #20 Skrevet 18. januar 2013 Å synes noen er attraktive, er en ting. Men undersøkelsen så ingenting om at kvinnene faktisk gjør noe med det av den grunn. nemlig. Og å synes andre er attraktive om de nå er single eller opptatt er ikke bare en kvinnegreie. Anonym poster: 0278ed2f37046a2c558bb1977d651524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå