Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke om jeg er paranoid, eller om kjæresten min rett og slett er utro og ikke til å stole på? Jeg har konstant en liten frykt inni meg som sier at han er eller kanskje kommer til å være utro. (Denne frykten hadde jeg også med eks kjæresten min som aldri var utro).

Det er ingen konkret ting som peker på at han har vært eller er utro. Jeg har tidligere sjekket mail, mobil ect. uten å finne noen ting. Han går heller nesten aldri ut på byen lengre, og holder seg egentlig for det meste hjemme foruten om når han er på jobb.

Det eneste jeg har merket i det siste, er noe forandring i hans væremåte. Hans sexlyst har minsket betraktelig. Jeg vet ikke om det er på meg eller generelt, men han er ikke i nærheten like lysten som tidligere. (Han sier han er trøtt).

En annen ting er at han tidligere aldri har vært noe særlig sjalu. Nå i helgen er jeg invitert på fest hos noen venninner. Når jeg fortalte han dette så sa han at han ikke ønsket at jeg skulle gå, at han heller ville at vi to skulle finne på noe sammen (kino, resturant ect). Så plutselig har han blitt noe sjalu(?) og romantisk.

Det som egentlig gjør at jeg ikke stoler på han er på grunn av hans fortid. Han var en stor player og fartet mye på byen. Han har god sjangs, og ingen problem med å få seg et ligg. Har han virkelig gått lei av denne livsstilen eller gjør han noe på jobben kanskje?

En liten ting til som jeg egentlig ikke glemmer med det første er at han lagret nummeret til en jente på mobilen sin for en stund tilbake. Det stod ikke noe navn, men når jeg søkte det opp og konfronterte han med dette ukjente nummeret fortalte han meg at det var ei jente fra jobb. Hun hadde visst gitt det til han i tilfelle han trengte noe hjelp? (han var ny på jobb da).

Grunn til beskymring?

Anonym poster: 4f7ab76901b429ca9c183816b7199e85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vert utro dårlig samvittighet? overvejet at vere det og sliter nå med samvittigheten fordi han nesten var det? forvirret over hvad han vil og vil kose med deg og merke deg? klem!

Skrevet

Ingen andre meninger? Sitter her å sjelver jeg nå. Han er på jobb.

ts

Skrevet

Eller kanskje det bare er han som nå har fått en reaksjon på å bli mistenkt for utroskap over lengre tid?

• Liker 1
Skrevet

Ok. Nå er han på jobb og tar ikke telefonen. Arg... tankene spinner!

ts

Skrevet

What?!

Du overreagerer stort sett i alt du skriver i HI. Ro deg ned, jente!

• Liker 1
Skrevet

Du har nok ikke noe å bekymre deg for, TS. Du sier hvorfor du er bekymret, men jeg vil si at alle disse punktene har en naturlig forklaring. Veldig ofte stemmer magefølelsen, men den kan også ta feil. Om du hadde samme følelse med din eks, så må du nok gå litt i deg selv. Ellers så kan dette faktisk ødelegge et fint forhold.

Det å gå gjennom mail og mobil er ikke ok, og du bør faktisk ha såpass tillit til kjæresten din. Skal jeg anbefale deg noe, så vil det være å jobbe litt med seg selv. Å være i et forhold kan være dritskummelt, du legger hjertet ditt i noens hender, og det eneste man kan gjøre er å håpe at de ikke knuser det.

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke om jeg er paranoid, eller om kjæresten min rett og slett er utro og ikke til å stole på? Jeg har konstant en liten frykt inni meg som sier at han er eller kanskje kommer til å være utro. (Denne frykten hadde jeg også med eks kjæresten min som aldri var utro).

Det er ingen konkret ting som peker på at han har vært eller er utro. Jeg har tidligere sjekket mail, mobil ect. uten å finne noen ting. Han går heller nesten aldri ut på byen lengre, og holder seg egentlig for det meste hjemme foruten om når han er på jobb.

Det eneste jeg har merket i det siste, er noe forandring i hans væremåte. Hans sexlyst har minsket betraktelig. Jeg vet ikke om det er på meg eller generelt, men han er ikke i nærheten like lysten som tidligere. (Han sier han er trøtt).

En annen ting er at han tidligere aldri har vært noe særlig sjalu. Nå i helgen er jeg invitert på fest hos noen venninner. Når jeg fortalte han dette så sa han at han ikke ønsket at jeg skulle gå, at han heller ville at vi to skulle finne på noe sammen (kino, resturant ect). Så plutselig har han blitt noe sjalu(?) og romantisk.

Det som egentlig gjør at jeg ikke stoler på han er på grunn av hans fortid. Han var en stor player og fartet mye på byen. Han har god sjangs, og ingen problem med å få seg et ligg. Har han virkelig gått lei av denne livsstilen eller gjør han noe på jobben kanskje?

En liten ting til som jeg egentlig ikke glemmer med det første er at han lagret nummeret til en jente på mobilen sin for en stund tilbake. Det stod ikke noe navn, men når jeg søkte det opp og konfronterte han med dette ukjente nummeret fortalte han meg at det var ei jente fra jobb. Hun hadde visst gitt det til han i tilfelle han trengte noe hjelp? (han var ny på jobb da).

Grunn til beskymring?

Les gjennom innlegget ditt en gang til. Det oser av mistillit og redsel for at han skal gjøre noe som er utenfor din kontroll. Du trenger virkelig å ta tak ideg selv. Du kontrollerer mail, tlf etc og konfronterer han med at han har fått et nytt tlf på mobilen. Hvor lenge kan du holde på en mann på denne måten?

• Liker 1
Gjest winston
Skrevet

Jeg ville kanskje vært bekymret, men ikke beskymret.

• Liker 1
Skrevet

Slik er det alltid. Man laget ett innlegg på KG og hovedinnlegget blir lest og analysert i alle vinkler. Det blir kun lagt fokus på alt det negative TS gjør, og ikke om selve saken.

Gjest LineaAlba
Skrevet

Jeg tror det er paranoia, ikke noe annet. "Magefølelsen" kan lure deg veldig. Nå og da har jeg også sånne dager. Da sier jeg til meg selv at jeg skal skjerpe meg og ti stille inne i det slitsomme hodet mitt. Jeg antar at du egentlig syns kjæresten din er en god mann og ærlig fyr. Tenk noe lignende som dette:

1. Det er en god sannsynlighet for at han ikke er utro, fordi:

• han er sammen med deg, noe han har valgt selv
  • og dermed glad i deg
  • og vil ikke såre noen han er glad i
  • det er ikke like interessant for han å oppsøke andre damer for sex lenger
  • fordi han er en bra fyr

2. Hvis han hadde vært utro, så hadde det vært en viss sannsynlighet for at han hadde fortalt deg om det. Det har han ikke gjort.

3. Du har jo sjekket mobilen og mailen hans og fant ikke noe snusk der. Du fant ett nummer som tilhører en kollega. Helt normalt å lagre nummeret til kollegaen sin, særlig når man er ny. Lite sannsynlig at det er noe utroskap inne i bildet her. Du har ikke funnet noen ting, og det er ingen grunn til å lete mer.

4. Han er til å stole på inntil det motsatte er bevist. Hvis du hele tiden forbereder deg på at noe galt skal skje, vil det uansett såre like mye hvis det skulle skje noe en dag. Du kan ikke forberede deg på noe sånt, så du kaster bort tiden din på å gruble så mye, og du ødelegger humøret ditt helt unødvendig. Du har ingen kontroll over hans handlinger, vil han være utro så gjør han det uansett. Så, slutt å bekymre deg.

Hvis du legger alt dette sammen, kan du konkludere med at det er lite sannsynlig at han er utro.

At han har hatt mange damer før deg trenger ikke å bety at han fortsetter med dette når han har fått seg kjæreste. Han har prøvd mye forskjellig, og landet til slutt på deg. Han ville ha deg fullt og helt, og har fått rast fra seg tidligere. Ikke går han på byen lenger heller, som sikkert var hans store sjekkearena. Han kan være like monogam som hvilken som helst annen fyr. Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen og hvor mye sexlysten hans har gått ned, men det er jo klassisk at man vil ha sex hele tiden når man kun har vært sammen i kort tid. Det roer seg med alle par etter en stund, så dette kan også være helt normalt. At han vil være sammen med deg til helgen, er kanskje bare et utrykk for at han har blitt mer glad i og knyttet til deg.

Jeg vet selv at jeg har et prakteksemplar av en mann, så når jeg føler meg utrygg gjentar jeg sånne regler for meg selv, eller så finner jeg på noe koselig å gjøre for å distrahere meg selv. Det sitter i hodene på oss, og har nok pent lite med kjærestene våre å gjøre. Noen trenger lengre tid på å stole på andre, og det kommer etter hvert hvis du er flink til å kontrollere denne uvanen. Det kan hjelpe å fortelle han at du sliter litt med dette, at han ikke skal ta det personlig fordi det er ditt problem, sånn at dere kan bygge tilliten sammen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...