AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Vi har ei lita jente på 15 mnd. Hun er flink til å leke for seg, men BARE når vi enten sitter på gulvet eller sitter i sofaen, altså at vi sitter rolig. Men dersom vi skal f.eks vaske opp, henge opp klær o.l så henger hun i bena og skal opp på armen. Blir hun ikke løftet opp så bare sutrer hun. Dersom jeg forsøker å lese ei avis eller ukeblad mens jeg sitter i sofaen så er ikke det lett. Da vil hun helst ha det jeg leser i. Jeg kan jo skjønne at det er spennende å se hva vi gjør, men ting tar jo usedvanlig lang tid når det er slik. Og til tider føler jeg det faktisk litt kvelende også. Jeg kunne jo ønske at hun kunne leke mens jeg f.eks leser avisa eller ukeblad, eller får gjort litt husarbeid. Anonym poster: 2d6cf725a4611af05c39440c3537e237
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Bæretøy. Eller la ungen hjelpe ("hjelpe") til. Mine unger har alltid vært ekstremt sosiale, vil være med på alt så da har jeg feks latt han sitte på kjøkkenbenken eller i høystolen ved siden av meg med en sleiv og en visp mens jeg vasker opp. Barn liker å imitere det du gjør. Anonym poster: b3b7964d7bfd6aba3dd9cc1b6f165a42
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Og jeg skjønner at det er slitsomt kom deg ut av huset uten unger en gang i blant, det hjelper. Anonym poster: b3b7964d7bfd6aba3dd9cc1b6f165a42 1
Gjest Marmot Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Sånn er det, det der er ganske normalt. La henne "hjelpe til", ja.
Teriyaki Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 I dag tok moppingen litt ekstra lang tid da gutten min på 14 måneder skulle holde moppen sammen med meg. Han fulgte alle mine bevegelser, så var ikke det at han skulle ta den fra meg, han bare ville gjøre det sammen med meg. Hehe.. Men jeg skjønner det er slitsomt. Her får vi foreløbig gjort husarbeid uten problemer, så de gangene det blir som i dag synes jeg bare det er søtt.
Stinelin Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Har ingen erfaring med dette, men er redd for å havne der selv etterhvert. Kan det være en periode som vil gå over, eller har hun alltid vært krevende på den måten? En treningssak kanskje? Eller har du begynt å jobbe/ være mye borte, slik at hun trenger ekstra mye nærhet når du er hjemme for å kompensere? Jeg lurer ofte på om min kommer til å bli slik, siden jeg stort sett tar han opp om han sutrer på gulvet mens jeg prøver å få gjort andre ting. Bæretøy. Anonym poster: b3b7964d7bfd6aba3dd9cc1b6f165a42 Jeg synes gutten min på 8mnd kan være tung å bære rundt på inne i huset. Hadde lett etter andre løsninger enn å bære rundt på en over året.
Gjest Marmot Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Mitt barn er veldig flink til å leke selv, og trenger sjelden å "underholdes". Han er likevel slik. Det er fordi det er spennende å være med på det mamma/pappa driver med, det er en del av læringsprosessen. Man bør prøve å se på det som noe positivt i stedet for noe negativt, om man kan sitte i sofaen og gjøre ingenting mens barnet leker for seg selv, viser jo det at barnet i hvert fall ikke trenger stimuli konstant. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå