Gå til innhold

Finnes det damer som aldri vil ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et naturlig instinkt for damene å få barn?

Eller finnes det de damer som rett og slett ikke har lyst på barn i det hele tatt?

Anonym poster: 4f6367fa7f304416699a3f56163ea55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange godt voksne damer som ikke har lyst, og heller ikke har fått barn.

Anonym poster: c3f2e95c667d4fbbc4f83ded7952b1b7

• Liker 3
Skrevet

Klart det fins damer som aldri vil ha barn!

Men tror mange, eller nesten de fleste har et tidspunkt i livet sitt hvor de vurderer eller ønsker det.

Skrevet

Ja, og jeg er en av de :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil heller ikke ha barn.

Anonym poster: a51cbdd2bf95541b7aca3e52dfd49dd4

Gjest lehmkuhl
Skrevet

Selvfølgelig finnes de. Finnes det menn som ikke vil ha barn? :rolleyes:

• Liker 3
Skrevet

TS her.

Jeg lurer på hva det er som gjør at dere damer ikke vil ha barn? Er dere oppslukt av karrieren, eller bare misliker dere barn? Har dere masse barn i familien fra før, og føler at det er nok? Er det ikke kjipt å tenke på at dere dør ut og ikke har avkom som fører genene deres videre?

Jeg er en ung mann, som vil HA barn. Og er faktisk bekymret for at det ikke skal skje.

Skrevet

Jeg har aldri ønsket barn. (Og nå er jeg snart så gammel at jeg ikke kan få barn, så jeg kan ikke tenke meg at et sånt ønske kommer til å dukke opp noensinne)

Så nei, for meg er det ikke et naturlig instinkt å få barn.

Anonym poster: 1a670d68f87a7c062364ee4275820b7c

Skrevet

Jeg vil ikke ha barn pga migrene og en ryggskade, samt det faktum av at jeg ikke kan fordra unger. Ser ikke vitsen med å ødelegge kroppen min for noe jeg ikke kan returnere.

• Liker 5
Skrevet

TS her.

Jeg lurer på hva det er som gjør at dere damer ikke vil ha barn? Er dere oppslukt av karrieren, eller bare misliker dere barn? Har dere masse barn i familien fra før, og føler at det er nok? Er det ikke kjipt å tenke på at dere dør ut og ikke har avkom som fører genene deres videre?

Jeg er en ung mann, som vil HA barn. Og er faktisk bekymret for at det ikke skal skje.

Jeg er lei av å måtte komme med en grunn. Jeg har aldri ønsket barn, punktum.

Så kan jeg komme med mange grunner til at barn ikke passer inn i livet mitt, og jeg kan av og til tvile på om det er rett å ikke få barn, men jeg har aldri ønsket å få barn. Rett og slett.

• Liker 10
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg vet om en dame som er gift, og som er veldig tydelig på at hun ikke ønsker barn. Og, ja. Hun er over tenåringsstadiet.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

TS her.

Jeg tror at flertallet av damer ønsker seg barn. Så sjansen er jo størst for at du finner en dame som ønsker seg det. Dersom du er veldig engstelig for dette, så er det jo bare til å ta opp dette temaet i begynnelsen av et forhold.

Skrevet

TS her.

Jeg skjønner ikke hva jeg skal med et barn, på samme måte som at jeg ikke vil ha båt eller hund. Dessuten liker jeg dem ikke. De spyr og sikler og gråter og bråker og roter, og de er dyre i drift.

Anonym poster: a51cbdd2bf95541b7aca3e52dfd49dd4

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri ønsket barn. (Og nå er jeg snart så gammel at jeg ikke kan få barn, så jeg kan ikke tenke meg at et sånt ønske kommer til å dukke opp noensinne)

Så nei, for meg er det ikke et naturlig instinkt å få barn.

Og videre,

Nei det er ingen spesifikke grunner til at jeg ikke vil ha barn. Er ikke spesielt oppslukt av karriere, misliker ikke barn, har ikke masse barn i familien fra før (definer masse?), har ikke tenkt over om det er "nok". Så nei.

Jeg har bare ikke noe ønske om å ha barn, rett og slett.

Og nei, det er ikke kjipt å ikke føre mine gener videre. Når jeg er død så er jeg nok opptatt med å være død, spiller ingen rolle for meg hvilke gener som vandrer rundt her på jorda. For å lage barn så burde det vel være et minimumskrav at barnet er ønsket..!

• Liker 1
Skrevet

Foreløpig vil jeg ikke ha barn, og hvis jeg noen gang får lyst, håper jeg det er enda 20 år til (og da er jeg 40 og nesten for gammel). Barn er ting jeg helst tar i med en pinne, og jeg har så mange planer og ambisjoner for livet mitt at det rett og slett ikke vil være verken tid eller motivasjon hvis jeg vil leve slik jeg ønsker.

(Og hvis ønsket skulle kommet tidligere, og jeg har en fast godt betalt jobb og en trygg partner, vil jeg bli fosterfamilie. Ikke lage eget barn!)

Anonym poster: dbcaf6c5424311ecb55c07a7a9369f80

Skrevet

Ja, selvsagt!

Jeg kjenner selv mange damer som hverken har eller ønsker seg barn. De spenner alt fra tidlig 20-årene til godt opp i 40-årene. Noen av dem er endatil gift.

Skrevet

TS her.

Jeg har ikke barn, og har aldri ønsket meg barn. Jeg er nå 43 år og har det veldig fint uten. Ingen spesifik grunn utenom at jeg aldri har interessert meg for barn og synes rett og slett det ikke er noe spesielt.

Det med at "genene skal dø ut" er en så egoistisk tanke at jeg ikke engang har vært i nærheten av å tenke i de baner. Hva i alle dager er det som gjør noens gener så fantastiske at man føler man må sette barn til verden når det er hundre tusner av foreldreløse barn der ute...

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke jeg har lyst på barn. Riktignok har jeg hatt en periode i livet hvor jeg tenkte mye over om jeg ville ha, og begynte å kjenne på "klokka". Var i et langvarig forhold, som riktignok ikke var så bra, men jeg hadde hatt mulighet til å få barn da - men valgte helt bevisst å ikke få. Senere har jeg tenkt at det kanskje var pga forholdet jeg ikke ønsket meg barn, men nå er jeg sammen med en jeg har det helt supert med, og jeg kjenner ikke det rykker i eggstokkene i det hele tatt. Nå er jeg 35 og kjæresten har et barn fra før (og er åpen for fler barn, men ikke noe sterkt ønske). Jeg er glad i barn, ser på det som positivt å antagelig skulle bli stemor, tar ansvar for barn i familien og kommer godt overens med venners barn. Men jeg har bare ikke lyst på egne.

Jeg har hatt mange vikarierende grunner for å ikke få barn, men jeg har bare ikke lyst på... jeg er en person som trives godt i eget selskap og blir sliten av at andre rundt meg krever min oppmerksomhet hele tiden, noe et lite barn selvsagt må få gjøre. Skulle jeg hatt barn hadde jeg måttet fått en ferdig oppdratt 5-åring eller eldre :ler: Mitt potensielle stebarn er over 10 :)

Anonym poster: c24dc6cf75d19eb7ad61ad37daaea942

Skrevet (endret)

Jeg har aldri ønsket meg barn. Eggstokkene rasler absolutt ikke, og selv om babyer kan være svært så nusselige er jeg glad jeg kan levere de fra meg igjen når de har driti på seg eller begynner å grine. Og unger i barneskolealder er aldeles pytone vesener jeg ikke skjønner meg på.

Endret av Rosalie
  • Liker 3
Skrevet

Jeg lurer på hva det er som gjør at dere damer ikke vil ha barn?

Jeg har heller ikke lyst på hest, katt eller hytte. Hvorfor det er slik, vet jeg ikke.

At jeg ønsker ikke egne barn, men jeg er fult i stand til å kunne føle omsorg for andres.

Er dere oppslukt av karrieren, eller bare misliker dere barn?

Verken det ene eller andre.

Har dere masse barn i familien fra før, og føler at det er nok?

Antall familiemedlemmer påvirker nok ikke noe særlig, nei.

Er det ikke kjipt å tenke på at dere dør ut og ikke har avkom som fører genene deres videre?G

Et argument jeg ikke skjønner. " Jeg må få barn - fordi da kan noen leve med litt av mine gener i seg, når jeg er død " som om det er en legitim grunn til å ønske å sette barn til verden.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...