Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sparer dere i måneden til forskjellige ting?

Anonym poster: b27a68acf9b11b852e66f22a8277ff1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sparer ca 12000 kr per måned, fra høsten av blir det mellom 4-7000 kr.

Edit: Sparer til bolig og reiser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Sparer ca 12000 kr per måned, fra høsten av blir det mellom 4-7000 kr.

Imponert!!!

Selv sparer jeg 3000 i måneden.

Skrevet

Jeg sparer fast 5000 kr i mnd. Er det mer igjen av lønnen innen neste har tikket inn på kontoen, så forsvinner også resterende til sparing.

Skrevet

Jag har ingenting över (får väl mer snart nu när jag blivit singel och är fri en annans mans skulder). Tänker spara 1500:-/mnd eller mer, beroende på hur mycket jag klarar. Har massa utgifter med en bil som jag inte får sålt, tyvärr.

Hur klarar ni av att spara så mycket? Vad har ni inkomst vs utgifter? Bara nyfiken, vill klara av det själv..

Anonym poster: bcaf570b7820036d36668272e85c5007

Gjest Wei Wei
Skrevet

Imponert!!!

Selv sparer jeg 3000 i måneden.

Ivonne sparer bankens penger (delvis lønn og delvis studielån).

Da mener jeg det kan regnes som om man setter til side penger man egentlig ikke eier.

• Liker 1
Skrevet

Sparer 5000 for BSU hver måned, pluss 2000 her, 2000 der mellom 1000 og 3000 og en fast beløp av 500

I alt sparer jeg mellom 10.500 og 12.500 hver mnd. Nå har jeg en del prosjekter jeg sparer til, så regner med at det blir mye mye mindre sparing når jeg får barn for eksempel

Skrevet (endret)

Ivonne sparer bankens penger (delvis lønn og delvis studielån).

Da mener jeg det kan regnes som om man setter til side penger man egentlig ikke eier.

Feil. Jeg sparer kun min lønn per dags dato, ikke studielånet (det er det jeg lever av). Fra høsten av vil jeg ikke lenger ha studielån i det hele tatt, da vil jeg både betale ned på nettopp dette studielånet OG spare 4-7000 kr per måned.

Endret av Yvonne
Skrevet

7000,- i mnd. Har ingen konkrete sparemål, men sparer for å spare:)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Feil. Jeg sparer kun min lønn per dags dato, ikke studielånet (det er det jeg lever av). Fra høsten av vil jeg ikke lenger ha studielån i det hele tatt, da vil jeg både betale ned på nettopp dette studielånet OG spare 4-7000 kr per måned.

Ja, ja. Det er bare definisjonsspørsmål. Lån er fortsatt lån. I mine øyne er det ikke inntekt som mange tror.

P.S. Mener ikke noe personlig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, ja. Det er bare definisjonsspørsmål. Lån er fortsatt lån. I mine øyne er det ikke inntekt som mange tror.

P.S. Mener ikke noe personlig.

Jeg har ikke sagt at studielån er inntekt. Men det er fortsatt sparing av mine opptjente penger. Det er ikke studielånet jeg setter på sparekonto. Selv om jeg i prinsippet har mer lån enn sparepenger akkurat nå, så vil jeg ende opp med dobbelt så mye sparepenger som lån om noen år.

Og skal vi følge denne tankengangen er det vel de færreste som sparer, siden veldig mange har boliglån, billån, studielån osv. De fleste ser det som sparing allikevel.

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Har to faste trekk til sparing, 1700 i BSU hver måned, pluss 2000 inn på en høyrentekonto. Men går med 10 000 i overskudd hver måned som jeg egentlig også bare bør peise inn på høyrente kontoen...

Sparer ikke til noe spesielt, selv om jeg må bruke noen av penga på briller og tannlege da. Bolig er nok første pri. Deretter reising:)

Anonym poster: debdc55788f40df2d9b77afb7b73380d

Skrevet

Har stram økonomi og ikke rom for så mye sparing, men klarer å få en tusenlapp over på høyrentekonto hver måned. Pluss ekstra innimellom når vi har mulighet til det.

Anonym poster: e52a30fe46e77e78e928f4038d99e9ab

• Liker 1
Skrevet

Vi har også ganske tight økonomi, så jeg sparer 750 på BSU, 750 på sparekonto, 300 på superspar (hellig konto der jeg ikke gir meg selv lov til å ta ut penger) og 200 på bsu2.0 (også hellig).

Når jeg bytter jobb blir det nok 4000 pr/mnd i sparing.

Skrevet

Kanskje 4000 i måneden, først og fremst bolig- og buffersparing. Skal ta en ny gjennomgang nå og kanskje justere litt:)

Skrevet

Vi har også ganske tight økonomi, så jeg sparer 750 på BSU, 750 på sparekonto, 300 på superspar (hellig konto der jeg ikke gir meg selv lov til å ta ut penger) og 200 på bsu2.0 (også hellig).

Når jeg bytter jobb blir det nok 4000 pr/mnd i sparing.

I forhold til skatt bør du spare det du setter i bsu to på bsu.

• Liker 2
Skrevet

Det myr sier, BSU bør fylles opp før man vurderer BSU2, enkelt og greit.

Jeg sparer 9000 i måneden. Noe kortsiktig, mest langsiktig.

Skrevet

Men min BSU2.0 er en slags buffer til omkostninger ved boligkjøp. Vi skal bruke samboeren min sin bsu til mesteparten, men vi vil beholde en bsu-konto til felles sparing etterpå. Altså må vi spare litt til omkostninger på en separat konto med like gode renter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...