Gå til innhold

En litt sær kuriositet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ryddet i gamle smykker forrige dagen, og fant igjen forlovelsesringen min fra jeg var forlovet tilbake i 1999 (men ble aldri gift med den karen, heldigvis). Da oppdaget jeg til min forskrekkelse at forlovelsesdatoen fra den gang er den samme som bryllupsdatoen nå! (Bortsett fra året selvsagt) Min første reaksjon var litt sånn "å nei!!" Men jeg husket det jo ikke, så datoen betød jo ingenting for meg i utgangspunktet, i relasjon til den gamle forlovelsen. Men... Spørsmålet er hva min kjære vil synes om det... Jeg tenker å bare kvitte meg med ringen (sammen med en del andre gamle smykker), og ikke si et ord. Men hva om noen andre husker datoen? Jeg har familiemedlemmer som kan plumpe ut med en lite gjennomtenkt kommentar om det, dersom de husker/kommer på det sære sammentreffet ang datoen... Bør jeg bare fortelle samboeren det, men med en humoristisk og casual vri, eller skal jeg bare holde kjeft og håpe ingen plutselig husker noe? :vetikke:

Anonym poster: f3618d41b6e7080a7394fbbdd7a703b2

Videoannonse
Annonse
Gjest Little princess
Skrevet

Jeg ryddet i gamle smykker forrige dagen, og fant igjen forlovelsesringen min fra jeg var forlovet tilbake i 1999 (men ble aldri gift med den karen, heldigvis). Da oppdaget jeg til min forskrekkelse at forlovelsesdatoen fra den gang er den samme som bryllupsdatoen nå! (Bortsett fra året selvsagt) Min første reaksjon var litt sånn "å nei!!" Men jeg husket det jo ikke, så datoen betød jo ingenting for meg i utgangspunktet, i relasjon til den gamle forlovelsen. Men... Spørsmålet er hva min kjære vil synes om det... Jeg tenker å bare kvitte meg med ringen (sammen med en del andre gamle smykker), og ikke si et ord. Men hva om noen andre husker datoen? Jeg har familiemedlemmer som kan plumpe ut med en lite gjennomtenkt kommentar om det, dersom de husker/kommer på det sære sammentreffet ang datoen... Bør jeg bare fortelle samboeren det, men med en humoristisk og casual vri, eller skal jeg bare holde kjeft og håpe ingen plutselig husker noe? :vetikke:

Tror du oppriktig at noen husker hvilken dato du forlovet deg på i 1999? :klo: Det er faktisk 14 år siden. Jeg ville ikke nevnt noe til noen og hvis en eller annen slektning plumper ut med noe angående temaet får du heller se dumt på vedkommende og påpeke at det faktisk er 14 år siden, så det hadde du for lengst glemt! ;)

• Liker 5
Skrevet

oi. den var litt vrien... Tror det kommer litt ann på samboeren din. Er han sånn som ikke bryr seg så fælt, eller ville han tatt seg "nær" av å vite det? Visste han i utgangspunktet at du tidligere har vært forlovet? Hvis han er OK med det, så kanksje si akkurat slik det er?

Hvis du velger å ikke si noe, så ville jeg ikke være så veldig redd for at noen andre sier noe..

Dersom du selv ikke husket datoen fra sist, ville jeg tror at ikke de andre husker det så veldig heller... Og viss noen gjør, så tror jeg de har vett nok til å tie stilt om det..

Hadde det vært meg, og min type, så ville jeg nok ikke sagt noe, og viss noen skulle si noe, så hadde jeg bare sagt at det var ikke så viktig og betydde ikke så mye at det var gått i glemmeboka. og at datoen er noe jeg bare forbinder med bryllupet våres..

Skrevet

Når du hadde glemt det selv, er det neppe non andre som husker det heller. Hvem er det som går rundt og husker når andre forlovet seg. De fleste har mer enn nok med å huske egne merkedager.

Glem at du har sett datoen og ikke si noe om det.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at andre fortsatt skulle huske nøyaktig dato for når du forlovet deg for fjorten år siden?

Jeg husker heller ikke når jeg forlovet meg for omtrent like lenge siden, og det er det nok ingen andre som gjør heller.

Skrevet

Takk for svar. Innser at jeg høres ut som jeg er skikkelig høy på meg sjæl, og det var ikke meningen. Det er bare at enkelte i familien og omgangskretsen er sånne som alltid husker datoer (kjenner ikke dere noen sånne?) - og jeg er redd de skal plumpe ut med noe. Samboeren min er sjalu på denne mannen jeg var forlovet med for snart 14 år siden, selv om det er 13 år siden vi brøt forlovelsen og gikk hvert til vårt. Vi forble venner, og var gode venner inntil vi begge etablerte oss i nye forhold. Begge de nye partnerne hadde problemer med vennskapet vårt, så vi har etterhvert kuttet kontakten helt.

Jeg tror samboeren min ville bli såret om han visste om datokræsjet, nettopp fordi den forlovelsen og det forholdet er noe som plager ham, av en eller annen grunn, og det er derfor jeg ble så usikker. Men jeg får gjøre som dere foreslår, glemme at jeg oppdaget dette, og om noen kommenterer noe så får jeg forsøke å reagere genuint overrasket, og si som sant er, at den datoen har ikke betydd noe for meg før vi valgte den som bryllupsdato.

• Liker 1
Skrevet

Hvis samboeren din vil bli såret hvis han vet det er samme dato, så tror jeg han vil bli enda mer såret hvis noen plumper ut med det engang, og han skjønner at du visste det.

Jeg ville ha sagt det!

Skrevet

Vet ikke om det er bare meg, men jeg trakk på smilebåndet og tenkte at ikke bare endte han opp med dama, men han stakk av med datoen også. Det er egentlig litt kult. Du trenger ikke si noe, og å selge/smelte om ringen er en god ide. :)

• Liker 4
Skrevet

Hvis samboeren din vil bli såret hvis han vet det er samme dato, så tror jeg han vil bli enda mer såret hvis noen plumper ut med det engang, og han skjønner at du visste det.

Jeg ville ha sagt det!

Ja, det er jo nettopp dette jeg er redd for. Jeg er ikke akkurat kjent for å ha pokerfjes, så dersomatte hvisomatte det mot all formodning skulle skje, så ville det bli veldig vanskelig tror jeg... Må gruble litt på dette.

Skrevet

Vet ikke om det er bare meg, men jeg trakk på smilebåndet og tenkte at ikke bare endte han opp med dama, men han stakk av med datoen også. Det er egentlig litt kult. Du trenger ikke si noe, og å selge/smelte om ringen er en god ide. :)

Det var jo en herlig måte å se det på! Det skal jeg prøve å huske på, og bruke som en vri hvis det kommer frem i lyset - om det nå blir fra meg eller noen andre :) Tusen takk! :smilyblomst:

• Liker 2
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på dette? Jeg er veldig motstander av å ha hemmeligheter i et forhold, og om du bevisst går inn for å skjule dette så er du nesten garantert at det en eller annen gang kommer frem!

En dato er jo bare en dato, og speseillt denne betydde jo ingenting for deg da du hadde glemt den. At du føler dere ikke kan snakke om dette nå mens dere er forlovet skjønner jeg ikke? :klo: Viss problemet er at han er litt sjalu på din tidligere forlovede så burde du i alle fall sette deg ned og fortelle han hva du oppdaget, si at det ikke betyr noe og vinkle det som nevnt over: han stakk av med dama og datoen til slutt :)

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Wow. Hvike dilemmaer man uforvarende kan havne i! Du hadde selv glemt datoen, og som flere andre påpeker er det forholdsvis liten sjanse for at noen andre husker den. Så, hva gjør man?

Her er jeg splitta kjenner jeg. Jeg er heller ingen fan av hemmeligheter i et forhold, men er samtidig her usikker på om om det vil føre noe godt med seg å dele denne informasjonen med din kommende mann. Dette kan være et sånt tilfelle hvor han tror datoen betyr mer for deg enn du vil innrømme, dersom du velger å bringe det på bane. En sjalu eks av meg ville nok reagert omtrent sånn: "Men hvis det ikke betyr noe for deg at det er samme dato, hvorfor forteller du meg det da? Jeg tror det betyr mer for deg enn du vil innrømme". Nå var denne eksen min nær sykelig sjalu, og det er nok på langt nær alle sjalu personer som ville reagere sånn. Jeg vet bare at hvis jeg hadde havnet i den situasjonen med den eksen, hadde det aller beste vært å holdt kjeft, og glemt at jeg oppdaget at datoene tilfeldig sammenfaller. Det hadde vært noe annet om du hadde husket det i alle år at den datoen ble du forlovet for 14 år siden, men du hadde jo glemt det. Ergo betyr det absolutt ingenting for deg. Men du er tydelig bekymret for at samboeren din skal tro det betyr noe for deg.

Nei, denne syns jeg var vanskelig selv også. Mitt beste råd er: det er du som kjenner ham best. Tenk grundig igjennom hvordan du, basert på erfaring og din kjennskap til ham, tror/forventer at han vil reagere på de forskjellige scenarioene, og ta en avgjørelse basert på det. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt å blitt informert om det. Da hadde plutselig bryllupsdatoen fått en assosiasjon med eksen, istedet for at det var kun vår dato sammen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også at hemmeligheter i størst mulig grad bør unngås, men det er ikke alt man trenger å dele/vite. Det gagner ikke kjæresten din å få vite om dette sammentreffet. Jeg tror det fort bare vil skape usikkerhet hos ham, siden han føler som han gjør rundt din eks og deg. La være å si noe, og sats på at ingen andre husker denne datoen. Muligheten for at noen gjør det, må jo være minimal...?

• Liker 2
Skrevet

Jeg velger å høre på flertallet her, og Adrianes råd om at jeg kjenner ham best var noe jeg trengte. Jeg vet dette ville bli trøblete for han, så jeg velger å glemme at jeg fant det ut. Ringen er allerede levert inn til gullsmed (solgt), og jeg må bare få det ut av hodet igjen. Jeg hadde aldri kommet på det uten den ringen, så da gjør nok ingen andre det heller.

• Liker 1
Skrevet

jeg er imot å holde hemmeligheter i forholdet, men akkurat her så tror jeg det er like greit å ikke si noe, siden mannen er sjalu på eksen din. Blir litt trasig om han forbinder dagen med fortiden, enn hva dagen egentlig er.

Er det noen som skulle kommet med en kommentar om dette, så ville jeg sikkert sagt noe slikt som:

å? det er så lenge siden, at det kan ikke jeg huske.. å så bare le av det, og si at det er dagen idag som gjelder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...