Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som ikke "følger med i tiden", eller? Svogeren min ble singel i fjor sommer etter 6 år samboerskap. Nå har han ny dame. Bare at hun er gift da. Ja, jeg er kankje firkanta og tradisjonell, men jeg blir faktisk litt irritert når mannen min refererer til henne som "kjæresten" til broren. Elskerinne ja, men man kan da ikke være noens kjæreste når man er gift med en annen... (ja, for meg ER det en forskjell)

Vet ikke helt hva det er som utløser en sånn motvilje i meg når det gjelder dette her, kanskje er det det faktum at ekteskapet ikke har noen som helst betydning eller tyngde for mange? Virker nesten som det i ferd med å bli stuereint at man får seg dame/ type mens man er gift... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun gift med en og sammen med en annen :o Er dette helt offesielt? Jeg ville ikke tatt det pent om noen hadde presentert meg for den nye kjæresten sin, også viser det seg at vedkommende er gift.

Er du sikker på at hun ikke er separert da? For i så fall, syns jeg det stiller seg litt annerledes.

Skrevet

Jeg er enig i at det er en helt annen historie dersom hun er gift...da forstår jeg om du ikke kan akseptere det.

Det er rart med det...kjenner også flere som har fått seg ei/en på si.

Skjønner ikke at de tør jeg. Gresset pleier ikke å være så mye grønnere på den andre siden,vet du..... :-?

Tror dessverre mange glemmer det når de begynner å gå lei hverandre.... Alt er jo så bra når man er nyforelska...det kan dessverre ikke vare evig.

Skrevet
Er hun gift med en og sammen med en annen :o Er dette helt offesielt? Jeg ville ikke tatt det pent om noen hadde presentert meg for den nye kjæresten sin, også viser det seg at vedkommende er gift.

Er du sikker på at hun ikke er separert da? For i så fall, syns jeg det stiller seg litt annerledes.

Neida, hun er ikke separert. Det var jo det første jeg spurte mannen min om da jeg fikk høre nyheten. Hvor offisielt det er i hennes kretser vet jeg ikke, men overfor oss er hun jo kjæresten da. Har vært det et halvt års tid. Jeg inviterte henne nesten i bryllupet vårt også, til jeg fikk høre at hun var gift. Hadde vært temmelig ironisk om hun skulle sitte der og blomstre med elskeren sin da gitt...

Så lenge det ikke er arrangert ekteskap syns jeg nesten ikke det går an å "støtte" noe sånt jeg? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det er utrolig hvor forskjellige vi er.

Har ei venninne, som har ei venninne, som har det på samme viset. Hun er gift, og har barn, men har i flere år også vært ofisiell kjæreste med en annen mann.

Mannen hennes kjenner til dette uten å hive henne ut, og selv sier hun at hun ikke kan gå pga familen hennes. De kommer til å slå hånda av henne, o.l.

I uka bor hun sammen med mann og barn, men helgene tilbringer hun sammen med kjæresten. Har vært i en del selskaper hos min venninne der hun har vært. Noen ganger sammen med mann, og noen ganger sammen med kjæresten.

Jeg blir nesten helt satt ut. Synes det er pinlig både og treffe den ene og den andre, selv om jeg ikke har noe med hvordan de velger å leve.

Forstå det den som kan!!

Gjest Anonymous
Skrevet

er du provosert over mannen din kanskje som refererer til henne som kjæreste, i forskjell til deg som refererer til henne som elsker...

;-)

Gjest Poirot
Skrevet

Skjønner godt du blir irritert.

Kjenner selv en som åpent var utro mot mannen uten at han reagerte. det var så pinlig å ha henne på beøk, en gang med mann og barn, en annen gang med "Per", neste gang med mann. Folk lurte jo fælt og spurte både meg og henne.

Ikke så gøy å si at "neida, dette er Per. Nei, han er ikke far til Jon. Joda, hun bor sammen med Ola enda."

Gjest Poirot
Skrevet
er du provosert over mannen din kanskje som refererer til henne som kjæreste, i forskjell til deg som refererer til henne som elsker...

;-)

Jeg er helt enig med La Flaca.

Kjæreste og elskerinne er to ulike ting.

Gjest Jentasi
Skrevet
Skjønner godt du blir irritert.

Kjenner selv en som åpent var utro mot mannen uten at han reagerte. det var så pinlig å ha henne på beøk, en gang med mann og barn, en annen gang med "Per", neste gang med mann. Folk lurte jo fælt og spurte både meg og henne.

Ikke så gøy å si at "neida, dette er Per. Nei, han er ikke far til Jon. Joda, hun bor sammen med Ola enda."

Jeg blir litt nysgjerrig, jeg...Er dette spesielle sosiale miljøer? Er det miljøer hvor fasaden av et eksteskap er viktig? Eller er det sosiale miljøer hvor man har mer "åpne" forhold, litt sånn etterslep av 68er...?? Eller noe helt annet?

Skrevet

Jeg syns også det blir helt feil å si man har kjæreste når man også er gift med en annen.

Da er man den andre, en elskerinne/elsker.

I mine øyne.

Skrevet

Godt å se at jeg ikke er alene om å reagere på sånt. Mannen påstår nemlig at det har med graviditets-hormoner å gjøre, og at jeg er litt på jordet... :-?

Skrevet

Er man sammen med andre enn den man er gift med er man da elskerinne/elsker? .. trodde virkelig ikke det gikk ann å se dette på en annen måte, men man lærer jo litt hver dag :o

Skrevet
Er man sammen med andre enn den man er gift med er man da elskerinne/elsker? .. trodde virkelig ikke det gikk ann å se dette på en annen måte' date=' men man lærer jo litt hver dag :o[/quote']

.. tror egentlig ikke dette var den sorten lærdom jeg virkelig trengte... :-?

Kommer fortsatt til å mene at er det her er snakk om en elskerinne .. og ikke en kjæreste (selv om svogeren ser på henne som det)

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg blir litt nysgjerrig, jeg...Er dette spesielle sosiale miljøer? Er det miljøer hvor fasaden av et eksteskap er viktig? Eller er det sosiale miljøer hvor man har mer "åpne" forhold, litt sånn etterslep av 68er...?? Eller noe helt annet?

Dette er et miljø hvor de fleste er single normale urbane folk i 20-årene. Noen er imidlertid samboere, ingen er gifte.

Skrevet

Enig med la flaca. Faktisk så tror jeg at jeg hadde bedt svogeren om å la være å ta henne med til oss, fordi jeg synes ikke det er greit å involvere familie og venner i sine elskerinne-affærer. Da skal man være diskret, og ikke forlange familiens velsignelse..

Skrevet

Hadde mine venner kommet med en gift type og presentert som sin type hadde jeg bett de dra et annet sted for jeg godtar ikke utroskap.

Skrevet

Det går da ikke an å være kjæreste med andre når man er gift! :o Verden er jammen meg rar. Hadde aldri godtatt det. Om svogeren min hadde kommet hit med en gift kvinne, da hadde jeg i hvert fall ikke klart å være hyggelig mot henne. Nei, hun hadde nok ikke fått kommet inn en gang. At det går an! Er du gift, har du faktisk lovet å være trofast alle dager. Du har ikke lovet at du ikke skal ha følelser for andre, for det har man ingen garanti for. Men en velger selv hva man vil gjøre med følelsene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Klart det er kjæresten hans, hvis de er sammen, og det er kjærlighet mellom dem. Hva ellers? :wink:

Noe annet blir det det hvis de kun treffes sporadisk - med sex som hovedformål, og det samtidig ikke er noen dypere følelser mellom dem..........

Det at hun er gift, er HENNES problem, og i hvert fall ikke DITT!!!!!!!!!!!!

HVA VET VI, DET KAN JO HENDE DE HAR MØTT SIN SJELEFRENDE, DETTE VET VI ANDRE VEL HELLER LITE OM! :P

Bekymre deg heller om ditt eget liv du! Til beste for alle! DU SER HENNE VEL IKKE SOM EN TRUSSEL?????????

Hva er foresten DU for din mann da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...