AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Har fått invitasjon til utdrikningslag, som er sånn tradisjonelt med lunsj, leker, fotografering, middag på kvelden og så på byen. Jeg hater sånt opplegg Bruden skal ha på kostyme og vi skal fjolle rundt i byen. Så skal brud og forlover på spa og hotell neste dag, som er en ekstra utgift for oss. Jeg har egentlig ikke lyst, men føler at jeg må. Greia er at jeg såvidt kjenner hun som skal gifte seg. Vi var venner da vi var små, men har så og si ikke hatt kontakt de siste årene. Hadde jo vært hyggelig å bli venner igjen da egentlig, og møte hennes andre venninner som jeg aldri hatt møtt før. Men vet at jeg kommer til å føle meg veldig ukomfortabel og håpe at dagen går fort over. Jeg er ikke den som hyler mest og snakker høyest på sånt opplegg, og er redd jeg kommer til å ikke tørre å slippe meg løs og ha det gøy. Nå bekymrer jeg meg fælt Noen tanker? Anonym poster: f0211c828cbec815e81e59cb3b29b4af
Dno Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Kjenner du de andre? Tror du ikke de vil inkludere deg? Ville dratt! Du kan si du må dra før , og så ser du det ann
Rakkerunge Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Min første tanke er: det kan da ikke stemme at dere andre skal dekke spa og hotell på brud og forlover? Det må jo forloveren selv stå for. Min andre tanke er: hvis du vet det bare vil føles ukomfortabelt for deg, så dropper du det. Men ser du muligheten til å bli rekjent med barndomsvenninna di, og kanskje bli kjent med nye spennende mennesker, så hiv deg med. Det er ikke verre enn å unnskylde seg hjem hvis det blir helt feil 4
Petalouda Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 labbli å dra. heldigvis er sånt valgfritt i våre dager
Moderfavn Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 At dere skal betale for ting dere ikke er med på, det får jeg ikke til å stemme. Er du sikker på det? Jeg ville ha sagt til forloveren at det hverken er vanlig, eller akseptabelt. Og har du ikke lyst til å dra, så synes jeg ikke du skal gjøre det heller. Gjør noe annet hyggelig. Spander de kronene på deg selv. 3
Ea_ Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Jeg synes heller ikke noe om at dere skal betale for en egen spa-dag for brud og forlover. Det er noe forlover burde dekke selv. Jeg har ikke noe i mot å spleise på hudpleietime til bruden eller noe sånt da, men det er ganske spesielt når dere skal betale for forloveren også, og det ikke engang er på selve utdrikningslaget. Jeg er også generelt lite begeistret for utkledning og utdriting så tilsammen ville nok det ført til at jeg ikke dro.. 3
Gjest Adriane Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Vet du om det er bruden selv som har ønsket at du skulle bli invitert, eller om forloveren bare har invitert utfra Facebook-vennene til bruden for eksempel? Jeg er som deg, ikke spesielt begeistret for sånne opplegg. Hvis bruden selv hadde satt navnet mitt på ei liste ville jeg nok vurdert sterkt å bli med, men å evt stikke tidlig om jeg syns det ble altfor kleint. Var det derimot forloveren som har "raida" vennelista til bruden på Facebook, hadde jeg utvilsomt takket nei Er forøvrig enig med alle de som har påpekt at det virker helt hårreisende at dere skal betale for spa og hotell for bruden og forloveren. Det er utrolig frekt av forloveren, hvis det virkelig er sånn hun har tenkt det. Endret 17. januar 2013 av Adriane 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Takk for svar:) Jeg får sove på det, og så bestemme meg i morgen. Det var bruden som ønsket at jeg skulle komme, og det er jo kjempehyggelig. Så for hennes del ønsker jeg å delta, men for min egen del så vil jeg droppe det. Jeg liker ikke å sette meg selv i slite situasjoner hvor jeg er 'fanget'. Jeg bor ikke i samme by som utdrikningslaget, så er ikke bare å dra hjem heller. Anonym poster: f0211c828cbec815e81e59cb3b29b4af
skravlus Skrevet 17. januar 2013 #11 Skrevet 17. januar 2013 Jeg hadde latt være å dra. Jeg har etterhvert blitt ganske selektiv på hva jeg velger å bruke tiden min på, og hvis jeg kjenner at noe stritter i mot når jeg blir invitert på slike happenings (fant ikke noe godt norsk ord i farta ) , så lytter jeg til den stemmen. Utdrikningslag av dette slaget, hvor jeg dessuten ikke kjenner noen, synes jeg har lett for å bli litt krampaktig og trykkende. 2
Gjest Adriane Skrevet 17. januar 2013 #12 Skrevet 17. januar 2013 Takk for svar:) Jeg får sove på det, og så bestemme meg i morgen. Det var bruden som ønsket at jeg skulle komme, og det er jo kjempehyggelig. Så for hennes del ønsker jeg å delta, men for min egen del så vil jeg droppe det. Jeg liker ikke å sette meg selv i slite situasjoner hvor jeg er 'fanget'. Jeg bor ikke i samme by som utdrikningslaget, så er ikke bare å dra hjem heller. Anonym poster: f0211c828cbec815e81e59cb3b29b4af Det gjør jo selvsagt det hele litt mer komplisert ja, at du da må overnatte på hotell, eller hos noen bekjente/familie? Gjør det som føles mest riktig for deg selv du - ikke dra hvis du vet at det vil føles som en eneste lang pine Da kan du jo evt heller invitere bruden med på en kaffe/lunsj eller middag en gang før bryllupet - bare dere to? Det kan jo være vel så hyggelig, for dere begge 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 Sånne fjollete ting gidder jeg aldri å hverken bli med på eller betale for. Forloveden får selv stå for hotell og spa. Ærlig talt. Anonym poster: 98fd62d4e716195eef364bf5916cae18 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #14 Skrevet 19. januar 2013 Utdrikningslag er såå white trash. Hadde jeg aldri blitt med på. Anonym poster: 968ee4e53487d23b2636fe25a840e571
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #15 Skrevet 19. januar 2013 Jeg skulle vært på et i går, men lot være pga det var lagt opp til utdritingslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå