Gå til innhold

medisinsk grønnsåpe underliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det står at man skal sitte i grønnsåpebad hvis man har betennelse eller sopp ol. Men kan man også bruke det som vanlig intimsåpe, eller er det for sterkt? Jeg har ikke balje, men jeg har medisinsk grønnsåpe.

Anonym poster: d4d0e06be42d0a1158f579e95406aba5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke bruk intimsåpe! Det øker sjansen for sopp! Man skal helst aldri bruke intimsåpe, for det beste for underlivet er å vaske seg med kun vann, selv om det lukter for slimhinnene er selvrensende. Intimsåper har feil PH-verdi for underlivet selv om de skryter av at de passer perfekt. Noen blir ikke plaget av sopp av intimsåpen men man skal ikke bruke intimsåpe mot sopp!!!

Grønnsåpe vet jeg ikke om funker men det høres tvilsomt ut, jeg tipper at den også har feil PH-verdi. Men jeg kan ta feil :)

Det som funker supert på meg er eddik og slat i vann som jeg skyller underlivet med, også inni vagina, jeg har ikke prøvd å sitte i eddikvann. Jeg har nevnt det før her inne i mange innlegg da jeg er stor fan av den metoden! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=715891 Det er jeg som nevnte eddik i første svaret i det innlegget. Men jeg har lest at det også skal fungere å ha eddik og salt i en balje med vann og sitte i det i ca 30 min, men jeg syns at det høres litt tungvint ut da jeg bare har en knøtt balje (rumpa mi vil sikkert presse ut alt vannet, hehe), så jeg skyller heller slik som jeg skrev om i det andre innlegget.

Anonym poster: e538fee69207dedcde01c7c9f561029a

Skrevet

salt ? det tørker jo ut hud/slimhinner.

Om du har sopp ,gå til en lege og få det bekreftet.

Medisinsk grønnsåpe som en får på apotek,er fin mot betennelser .Jeg fikk kraftig betennelse etter fødsel og satt i grønnsåpevann 3 ganger om dagen.Sykepleierne kom med bøtta til meg med såpe i.

Samt har brukt vann+grønnsåpe oppløsning på sår og småbetennelser.Da vasker jeg området lett og har på en bomulldott med litt utvannet grønnsåpe i noen timer.Spesielt på betent negler (inngrodde).Fastlegen har sagt dette er helt greit.

Edikk kjenner jeg ikke til,så det vil jeg ikke kommentere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...