Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ble ferdig utdannet førskolelærer i 2010, og har siden den gang jobbet i både barnehage og skole.

Idag har jeg ringt meg inn syk på tredje dagen pga. herpesutbrudd i underlivet (ikke førsteutgangsbrudd, og det vet jo ikke jobben, da). Men jeg har så dårlig samvittighet! Dette blir den 13. egenmeldingsdagen min siden august, og før det hadde jeg ca. 19 egenmeldingsdager hvor jeg var syk. Jeg føler meg som en stor belastning for de andre på jobb, og er så redd å bli kalt inn til møte for sykefraværet mitt. :-( Jeg sliter i tillegg med migrene, og har tidligere vært borte pga. det også.

Noen tanker?

Anonym poster: 39c1fa3486bfd3936a7b030253baf7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mye å gjøre med. Sikkert irriterende for arbeidsgiver, og for deg, selvsagt.

Du kan jo selv be om møte for å snakke om saken for å vise at du tar det på alvor og at du ikke ønsker det skal være slik, i stedet for å vente på å bli innkalt.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig. Vær i forkant om du har mye sykefravær, og vær konstruktiv i forhold til hvordan det kan løses siden du kanskje er mer borte enn dine kolleger. Ledere setter pris på slikt, at man viser at man tar ansvar for situasjonen.

Anonym poster: 7afb275b27e04daec9a1b147ded40968

Skrevet

Hei!

Jeg ble ferdig utdannet førskolelærer i 2010, og har siden den gang jobbet i både barnehage og skole.

Idag har jeg ringt meg inn syk på tredje dagen pga. herpesutbrudd i underlivet (ikke førsteutgangsbrudd, og det vet jo ikke jobben, da). Men jeg har så dårlig samvittighet! Dette blir den 13. egenmeldingsdagen min siden august, og før det hadde jeg ca. 19 egenmeldingsdager hvor jeg var syk. Jeg føler meg som en stor belastning for de andre på jobb, og er så redd å bli kalt inn til møte for sykefraværet mitt. :-( Jeg sliter i tillegg med migrene, og har tidligere vært borte pga. det også.

Noen tanker?

Anonym poster: 39c1fa3486bfd3936a7b030253baf7c1

Jeg føler med deg :klemmer:

Hva med å prate med legen din?

Er det mulig å f.eks finne en AAP-løsning som gjør at du arbeider 50%?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...