Gå til innhold

Nå er jeg erklært rasist....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da datteren min gikk i en av de første klassene på barneskolen, fikk de ei muslimsk jente i klassen. Denne jenta var helt uspiselig fra første dag. Frekk og rett og slett ufysen.

Oppover i skoletiden kom det klager fra foreldrene for absolutt alt. Det var galt at jentene dusjet etter gym, hun måtte svømme med full påkledning, ungene fikk ikke bruke nisseluer, lage julepynt, synge julesanger, ha juleavslutniger. Det kom klager for at de andre elevene hadde galt pålegg på maten. Det skulle tas hensyn i burdager, pølser var galt osv, osv....

Det toppet seg på ungdomsskolen da foreldrene påsto at endel jenter hadde skrevet stygt på nettet om denne jenta. Deriblant min jente. Jeg sjekket loggen til jenta mi på pc, og skrev ut hele samtalen. Der viste det seg at det var DENNE muslimske jenta som var fryktelig stygg mot min jente. Vi ble innkalt til skolen og jeg viste foreldrene utskriften. Da forsto de plutselig ikke norsk, og vred seg unna med "vi ikke forstå". Skolen tørr jo ikke å gå imot muslimer, så de ville bare dysse det ned og ikke gjøre noe mer. (Jenta fikk altså ingen straff for alt det hun hadde gjort).

Det har vært mange klager ang. norske jenter og påkledning, men nå kler denne jenta seg som ei hore og legger ut bilder av seg selv på nettet. Jeg har ingenting med hvordan andre kler seg, men når det først er så viktig å dekke seg til, og de andre jentene får spydige slengbemerkninger om at de er billige, reagerer jeg på at det plutselig er greit når hun vil kle seg slik.

Nå har min jente bedt inn til en jentefest. Denne jenta har nå sagt til min datter at hun SKAL komme. (Hun er ikke bedt, min datter ønsker ikke å be henne og de går på en stor skole, så det er ikke slik at vi utelater noen få til festen. De er over 100 elever på trinnet og godt blandet mellom gruppene har hun bedt 7-8 jenter.)

Jeg sa allefall ifra at hun ikke var bedt, når jeg hentet jenta mi på skolen. I går kom det en tlf. fra moren. Hun hyla og skreik at jeg var rasist, og at hun skulle ringe skolen i dag og innkalle til møte. Hun skulle også anmelde meg....

Er det rart det blir mye negativt iforhold til muslimer, når noen holder på slik? Jeg er fullstendig klar over at dette ikke gjelder alle, men det er disse ekstreme man husker. De som "bare er her" og lever normalt, merker man ikke så mye til, men de ekstreme blir lagt merke til.

Det har da ingenting med HVA jenta er, men HVORDAN hun og foreldrene er. Jeg hadde reagert akkurat på samme måte mot ei frekk, uspiselig norsk jente....

Hjelp.......

Anonym poster: 63e0be7540206ddba25e66d1f1f0f6ba

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Slapp av.

Du er ikke rasistisk, og det skjønner du vel selv.

Om moren til jenta hadde i det hele tatt gjør slik hun sier, og arrangerer et møte - for ikke å snakke om å anmelde - er det jo bare å si det du har skrevet her.

Kanskje ikke at du synes jenta er ufyselig, men at det tross alt er en jentefest der datteren din kun inviterer sine nærmeste venner, og denne jenta er rett og slett ikke en av dem. Det er ikke noe galt med det, og ikke noe de kan gjøre med det heller (og om noen andre blir innblandet i situasjonen vil de garantert forstå det, selv om foreldrene til jenta ikke gjør det).

Skrevet (endret)

Du er ikke rasisitisk. De nekter og tro at deres lille jente kan gjøre noe som helst galt. Jeg hadde ikke brydd meg om de innkalte til møte. Da sier du bare det du har sagt her og at dere skal ikke bli TVUNGET til å invitere noen datteren din ikke vil invitere og sånn er det bare. Dere har full rett til å bestemme over egne liv og hva dere velger og gjøre. Jeg har full forståelse for din datter.

Jeg synes, i følge det du skriver, at de har vært veldig kravstore. De kommer hit og skal da tilpasse seg vår kultur, ikke klage på nisseluer og pålegg. Jeg hadde klaget på at de klaget på alt som er en del av vår kultur og skole. Om det hadde gjort meg til en rasist, så får det være. Jeg nekter og gi opp min kultur. De skal ikke måtte gi opp sin kultur heller, men man kan inngå et kompromiss som er det beste for begge parter. Det er urettferdig at den ene parten skal unngå alt.

Endret av Kittykat
  • Liker 7
Skrevet

Du er på ingen måte rasistisk. Noen foreldre er ikke helt god. Bare husk at ikke alle muslimer er like. Det finnes mange nordmenn som er idioter og

• Liker 8
Skrevet

Så kan du tenke deg hvordan det er å ha barn i en skole hvor nordmenn er minoriteten.

• Liker 10
Skrevet

TS: Takk for svar. Jeg blir litt skremt når jeg prøver å tenke på det den siste skrev. (nordmenn på minoritetsskole). Rektor kontaktet meg i formiddag og fortalte at denne moren hadde krevd et møte. Jeg skjønner at rektor er livredd for å ta igjen med denne damen, men jeg sto på mitt og sa nei til noe møte. Det har ingen hensikt. Vi har ingenting å bli enige om. Skolen skal ikke blandes inn i en privat jentefest hos oss, og jeg har ikke noe ønske av å møte disse foreldrene. Så får jeg heller vente på en anmeldelse. Jenta mi ringte i dag og fortalte at denne jenta gikk rundt og fortalte på skolen at vi var rasister og at vi skulle politianmeldes. (Skikkelig ukoselig for min datter). Dette er ting jeg skulle ønske skolen kunne ta tak i, men de vrir seg bare unna.

Anonym poster: 81929ec9a30191778ee6c2f45609081c

• Liker 10
Skrevet

Du er på ingen måte rasist! Hvis du er rasist, så vet jeg ikke hva jeg er.... Jeg er muslim selv (fra Bosnia) og jeg irriterer meg grundig av disse ekstremistene som skal bare kreve kreve og kreve! Det er så synd at de finnes mennesker såm utnytter deres tro, de skaper mer hat, og så klager de når folk setter ned foten og sier NEI, da er alle rasister. Ordet rasisme er så til det grader misbrukt, de er de største rasistene selv som skal endre et landse lover, regler oooog kultur!

Jeg kom til Norge med min familie i 93, mine foreldre serverte pølser og pizza til mine bursdager, jeg var med på alle juleavslutninger, og gikk rundt juletreet og sang julesanger jeg var til og med i kirken siste skole dag. DETTE ER TRADISJON! Ingen muslim eller ei skal få lov til å kreve å endre på dette!!!!

Gjest LadySizz
Skrevet

Hva skal hun egentlig anmelde deg for da? Ser ikke helt "lovbruddet" her. Rare folk..

• Liker 9
Gjest Surrehodet
Skrevet

En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge.

Utifra det du skriver virker det som om denne familien er rasistiske mot Nordmenn.

At rektor ikke tar tak i dette syntes jeg er ille, med tanke på at jenta di nå opplever å bli snakket om.

Kontakt fylkeskommunen og krev at rektor tar tak i dette.

• Liker 10
Skrevet

Enig med surrehodet. Drittsekker kommer i mange "farger".

Jeg mener at det denne familien driver med er mobbing, og det bør tas tak i.

Håper det løser seg.

• Liker 5
Skrevet

Du kan anmelde foreldrene til denne jenta til politiet for ærekrenkelse og sjikane.

Skrevet

Krev et møte selv du, for å få slutt på trakasseringen av din datter. Og krev at skolen stiller med tolk, siden de "ikke forstå"...:roll:

• Liker 17
Skrevet

Her må du be om å få saker og ting skriftlig. For som du beskriver rektor vil han ikke gi din datter noe hjelp. Så be om å få skriftlig at han innkaller til møte ang selskapet og at han ikke vil gjøre noe med jentas ryktespredning.

Deretter går du til advokat og kjører ræva hans gjennom opplæringslova.

• Liker 7
Skrevet

Det er nesten alltid ett foreldrepar som er helt på styr, og gjerne er ungen like ille.

Denne gangen var de tilfeldigvis muslimer.

Med tanke på hva jeg har gått gjennom fra beinharde ateister, bibelbelte kristne eller bare folk som hater "sosialister", for ikke å snakke om de som bare har helt merkelige tanker om verden rundt seg i det hele tatt som har vært foreldre for mine elever tror jeg ikke du kan utlede noe som helst om muslimer av disse folka her.

De er idioter først og fremst, og det er nesten alltid slik at vi får minst ett foreldrepar per klassetrinn som er helt på tuppa. De verste er de som klarer å få med seg andre i galskapen sin, lage en liten gruppe, og virkelig lage bråk.

Mitt råd til deg er å overse disse folka og bare la være å svare når de ringer. Du er ikke nødt å forholde deg til dem.

At rektor ignorer dem er fordi rektor innser at ved å gjøre noe mer ut av disse foreldrene så blir det bare enda mer bråk og problemer, uten at noe som helst positivt kommer ut av det for noen parter.

Ikke minst er hans rolle å beskytte barna, og ved å ikke lage et helvete så beskytter han barna mot galskapen foreldrene sannsynlig setter i gang om han eskalerer situasjonen noe.

Skrevet

Det er nesten alltid ett foreldrepar som er helt på styr, og gjerne er ungen like ille.

Denne gangen var de tilfeldigvis muslimer.

Med tanke på hva jeg har gått gjennom fra beinharde ateister, bibelbelte kristne eller bare folk som hater "sosialister", for ikke å snakke om de som bare har helt merkelige tanker om verden rundt seg i det hele tatt som har vært foreldre for mine elever tror jeg ikke du kan utlede noe som helst om muslimer av disse folka her.

De er idioter først og fremst, og det er nesten alltid slik at vi får minst ett foreldrepar per klassetrinn som er helt på tuppa. De verste er de som klarer å få med seg andre i galskapen sin, lage en liten gruppe, og virkelig lage bråk.

Mitt råd til deg er å overse disse folka og bare la være å svare når de ringer. Du er ikke nødt å forholde deg til dem.

At rektor ignorer dem er fordi rektor innser at ved å gjøre noe mer ut av disse foreldrene så blir det bare enda mer bråk og problemer, uten at noe som helst positivt kommer ut av det for noen parter.

Ikke minst er hans rolle å beskytte barna, og ved å ikke lage et helvete så beskytter han barna mot galskapen foreldrene sannsynlig setter i gang om han eskalerer situasjonen noe.

Rektor ignorer dem da ikke ved å innkalle til et møte de forlanger ?

• Liker 2
Skrevet

Det er nok som lærer over her sier, idioter finner du over alt ! Det er ikke problemet, problemet oppstår dersom idiotene får støtte fordi rektor er redd for å bli stigmatisert. Når idioter får definisjonsrett over andre mennesker er vi på virkelig ville veier......

• Liker 2
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

TS: *snip* Jeg skjønner at rektor er livredd for å ta igjen med denne damen, men jeg sto på mitt og sa nei til noe møte. Det har ingen hensikt. Vi har ingenting å bli enige om.

Jeg synes du skal takke ja til møtet, for du og familien har faktisk MYE dere må bli enige om. Ikke i forhold til jentefesten, men i forhold til "alt annet." Det virker som du har bestemt deg for å mislike denne familien, og på denne måten vil dere aldri komme overens. Det beste du kan gjøre her er å være den som strekker hånda ut og sier "Okei, dere er noen ekstremt merkelige, frekke folk, men jeg skal heve meg over det. Jeg skal prøve å bli kjent med dere, for å kanskje forstå dere bedre. I det minste skal jeg prøve å være høflig og grei, slik at vi får et litt bedre miljø."

Her tror jeg nemlig saken har mange fler sider enn at de bare er "drittsekker med annen hudfarge". Vel, foreldrene høres uten tvil ut som noen skikkelige drittsekker som virkelig ikke forstår. Du trenger ikke legge så mye energi i foreldrene, de vil ikke forandre seg. Men jeg tenker at tenåringsjenta her ikke er slik.. Jeg tror at den muslimske tenåringsjenta har det vanskelig, at hun ikke klarer å tilpasse seg. Hun sliter med at den vestlige verden og hennes kultur er totalt forskjellige. Derfor prøver hun å kle seg "horete", for å se hva som skjer, for å se om hun passer inn. Det får hun negative reaksjoner på, og hun blir dyttet tilbake til sin kultur. Hun har vokst opp med foreldre som er negative til norsk kultur, og sliter med å få venner, siden hun har negative ideer om dem, og derfor legger også hun til seg de fientlige, sinna holdningene til sine foreldre..

Kan dere heller prøve å akseptere hverandre? Det er utrolig mye mindre energikrevende enn å krangle hele tida. Men det krever at TS tør å være den som viser snillhet først.

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 4
Skrevet

Rektor ignorer dem da ikke ved å innkalle til et møte de forlanger ?

Forlanger de møter så må jo han nesten føye seg noen ganger. Spesielt om anklagene de kommer med er alvorlige. Han kan, dessverre, ikke avfeie alvorlige anklager basert på at han sannsynligvis synes at anklager er en tosk som vanligvis ikke har noe å fare med.

Jeg ser heller ikke fra TS at rektor støtter dem. Han virker å være helt likegyldig, men lar dem komme til orde på hans kontor fordi de trykker på de riktige knappene og han er effektivt bundet opp til å gjennomføre seansen.

Jeg har vært vitne til slike folk før og man gjør det man må ut av plikt, men man lager ikke noe mer sak ut av det. Man forsøker heller å bare dempe det og la være å lage noe mer bråk.

Det med definisjonsrett har du helt rett i. Den eneste måten å unngå at idioter får definisjonsrett er å ikke legitimere tullet de kommer med ved å hisse seg opp og gå inn i en diskusjon med dem.

Slike mennesker lever og ånder for konflikt. Om ingen går inn i konflikt med dem og bare opptrer med et skuldertrekk ovenfor dem er nok det, det verste de kan oppleve. De søker ut konflikt og lever og ånder for det.

Jeg kan tenke meg at datteren, selv om hun ikke oppfører seg bra, også er i konflikt med sine foreldre på hjemmebane. Det er nesten alltid slik at de som skal krangle med alle andre gjerne krangler med hverandre også.

Skrevet

TS: Takk for svar. Jeg blir litt skremt når jeg prøver å tenke på det den siste skrev. (nordmenn på minoritetsskole). Rektor kontaktet meg i formiddag og fortalte at denne moren hadde krevd et møte. Jeg skjønner at rektor er livredd for å ta igjen med denne damen, men jeg sto på mitt og sa nei til noe møte. Det har ingen hensikt. Vi har ingenting å bli enige om. Skolen skal ikke blandes inn i en privat jentefest hos oss, og jeg har ikke noe ønske av å møte disse foreldrene. Så får jeg heller vente på en anmeldelse. Jenta mi ringte i dag og fortalte at denne jenta gikk rundt og fortalte på skolen at vi var rasister og at vi skulle politianmeldes. (Skikkelig ukoselig for min datter). Dette er ting jeg skulle ønske skolen kunne ta tak i, men de vrir seg bare unna.

Ville ikke tatt en anmeldelse så tungt. Hva skulle de anmeldt deg for? Uansett blir det henlagt, og de kommer til å kalle politiet rasister.

Som læreren skrev over her, idiotiske foreldrepar finnes i alle klasser. Folk med en annen kulturell bakgrunn skriker opp om rasisme, andre om sniksosialisering, andre igjen om tvangskristning. Det er bare å heve seg over det. Det er ikke noe hyggelig for din datter at denne jenta prater som hun gjør, på den annen side sier jo barn fryktelig mye rart og tar heldigvis lettere på det enn voksne. Andre voksne skjønner antagelig at det hele er nokså ubegrunnet.

Du kan jo evt. ta opp dette med skolemyndighetene, for det er jo ikke greit at rektor er så unnvikende.

Anonym poster: c1c7584e9f080a754120d4ee77acb03a

Skrevet

Jeg synes du skal takke ja til møtet, for du og familien har faktisk MYE dere må bli enige om. Ikke i forhold til jentefesten, men i forhold til "alt annet." Det virker som du har bestemt deg for å mislike denne familien, og på denne måten vil dere aldri komme overens. Det beste du kan gjøre her er å være den som strekker hånda ut og sier "Okei, dere er noen ekstremt merkelige, frekke folk, men jeg skal heve meg over det. Jeg skal prøve å bli kjent med dere, for å kanskje forstå dere bedre. I det minste skal jeg prøve å være høflig og grei, slik at vi får et litt bedre miljø."

Her tror jeg nemlig saken har mange fler sider enn at de bare er "drittsekker med annen hudfarge". Vel, foreldrene høres uten tvil ut som noen skikkelige drittsekker som virkelig ikke forstår. Du trenger ikke legge så mye energi i foreldrene, de vil ikke forandre seg. Men jeg tenker at tenåringsjenta her ikke er slik.. Jeg tror at den muslimske tenåringsjenta har det vanskelig, at hun ikke klarer å tilpasse seg. Hun sliter med at den vestlige verden og hennes kultur er totalt forskjellige. Derfor prøver hun å kle seg "horete", for å se hva som skjer, for å se om hun passer inn. Det får hun negative reaksjoner på, og hun blir dyttet tilbake til sin kultur. Hun har vokst opp med foreldre som er negative til norsk kultur, og sliter med å få venner, siden hun har negative ideer om dem, og derfor legger også hun til seg de fientlige, sinna holdningene til sine foreldre..

Kan dere heller prøve å akseptere hverandre? Det er utrolig mye mindre energikrevende enn å krangle hele tida. Men det krever at TS tør å være den som viser snillhet først.

Hvordan har ts noe å bli enige med disse tullingene om ? Det er mange elever i trinnet, det er ingen grunn til at ts sin datter skal måtte omgås disse individene.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...