AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Jeg har hatt en pulevenn i noen mnd nå som jeg har fått følelser for. Jeg tror det er ganske dtor sjanse for at han liker meg tilbake. Jeg har uansett bestemt meg for å fortelle han om hvordan jeg føler siden det da uansett er like greit å slutte å møtes om han ikke skulle føle det ssmme. Men hvordan gå frem når jeg skal fortelle ham det? Skal jeg f.eks be ham bort en kveld og så fortelle det ganske kjapt før vi har sex? Skal jeg invitere ham bort på mat og film og så fortelle det etter maten og filmen? (Problemet da er at vi sikkert kommer til å kaste oss over hverandre enten under filmen eller rett etterpå..) Eller skal jeg vente med å fortelle ham det til neste dag? (Han sover alltid over når han er her) Og hvordan skal jeg si det? Skal jeg si rett ut at jeg har blitt forelska i ham/tror jeg har begynt å forelske meg i ham? Eller skal jeg si at jeg har fått følelser for ham? Mange spm dette, men jeg håper noen vil svare og dele sine tanker angående dette :-) Anonym poster: dbe1bfe43f4669933930423a2fce4e56
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Jeg ville heller ha sondert terrenget ved å foreslå å gjøre noe utenfor husets fire vegger sammen, som en date. Foreslå middag, bowling, kino eller noe sånt. Sier han ja, er det i hvert fall større sjanse for at han er klar for noe mer han også. Spør han hvorfor dere ikke bare kan være hos deg og kose isteden, er det store sjanser for at han egentlig bare vil være pulevenner. Da vet du i hvert fall hvor du står, før du bruser ut med en kjærlighetserklæring. Anonym poster: 1f4800a28b84598936d589c18b1b3b1a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Jeg tror rett og slett jeg bare vil si det rett ut istedenfor å gå rundt grøten. Er ikke sikkert han kommer til å skjønne det ellers med tanke på at det var jeg som i utgangspunktet foreslo et pulevennforhold og fortalte i klartekst at jeg ikke var ute etter et forpliktende forhold. Og jeg har prøvd å hinte litt, men virker ikke som han helt har tatt hintet enda, så.. Anonym poster: dbe1bfe43f4669933930423a2fce4e56
Hapa Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Jeg tror rett og slett jeg bare vil si det rett ut istedenfor å gå rundt grøten. Er ikke sikkert han kommer til å skjønne det ellers med tanke på at det var jeg som i utgangspunktet foreslo et pulevennforhold og fortalte i klartekst at jeg ikke var ute etter et forpliktende forhold. Og jeg har prøvd å hinte litt, men virker ikke som han helt har tatt hintet enda, så.. Anonym poster: dbe1bfe43f4669933930423a2fce4e56 Ta hintet? Du ba om pulevennforhold (i klartekst), han forventer ikke noe annet en det.... Det er du som ikke er i stand til å holde det du lovte, det du ønsket og dere ble enige om... 2
Trivia Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Jeg tror det er dumt om du har noen særlige forhåpninger. Er han interessert i deg på den måten ville han nok fått ut fingeren tidligere og om han er en redelig kar vil han ikke fortsette å ha sex med deg om han vet at du er forelsket uten at han er det. Men, jeg kan jo ta helt feil angående dette. Lykke til uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Ta hintet? Du ba om pulevennforhold (i klartekst), han forventer ikke noe annet en det.... Det er du som ikke er i stand til å holde det du lovte, det du ønsket og dere ble enige om... Jeg er da fullt klar over det hehe. Men det går jo an å hinte fordiom det var jeg som foreslo det i utgangspunktet. Og det er jo nettopp derfor jeg vil si det i klartekst nå også slik at det ikke er noen tvil om hva jeg nå vil Jeg tror det er dumt om du har noen særlige forhåpninger. Er han interessert i deg på den måten ville han nok fått ut fingeren tidligere og om han er en redelig kar vil han ikke fortsette å ha sex med deg om han vet at du er forelsket uten at han er det. Men, jeg kan jo ta helt feil angående dette. Lykke til uansett. Vel nå var det vel sånn at han i utgangspunktet var interessert i noe mer (tror jeg) og ba meg på date og hele greia helt i starten. Jeg derimot var ikke klar for noe slik da og foreslo et pulevennforhold. Så han har jo på sett og vis fått ut fingeren for lenge siden. Men ja nå var jeg altså ute etter tips til hvordan jeg kan gå frem for å si det, ikke spekulasjoner i om hvor sannsynlig det er at han kommer til å gjengjelde følelsene mine etc Anonym poster: dbe1bfe43f4669933930423a2fce4e56
Trivia Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Si det rett ut, er vel ikke så mye mer du kan gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Si det rett ut, er vel ikke så mye mer du kan gjøre. Enig, si det rett ut, men vær forberedt på at han kan bli litt forbanna fordi du driter i din del av "avtalen". Det forplikter litt når man faktisk er den som ber om et reint puleforhold uten følelser involvert... Anonym poster: 252f831b8858905b566ac5288ef8fd7d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Enig, si det rett ut, men vær forberedt på at han kan bli litt forbanna fordi du driter i din del av "avtalen". Det forplikter litt når man faktisk er den som ber om et reint puleforhold uten følelser involvert... Anonym poster: 252f831b8858905b566ac5288ef8fd7d På hvilken måte forplikter det til noe som helst? Følelser kan være vanskelig å styre, og jeg synes det er mye viktigere å være ærlig hele veien i en slik type relasjon, enn å fortrenge egne og andres følelser bare fordi man startet med et annet utgangspunkt. Anonym poster: c80b0e26229fe2aa5dac4db0a2b90b79 2
frøkna Skrevet 17. januar 2013 #10 Skrevet 17. januar 2013 Si det rett ut, som du skriver så burde dette utvikle seg til noe mer eller så bør dere slutte å se hverandre. Vær forberedt på at han ikke føler det samme. Av erfaring vil jeg si at jenter oftere utvikler følelser når sex er involvert, mens gutter ikke alltid gjør den koblingen.. Men om dere har god kjemi, og han ikke har sagt rett ut at noe mer er absolutt uaktuelt så syns jeg du bør ta sjansen. Si det litt forsiktig, men uten at det kan misforstås. Heller "Jeg tror jeg begynner å falle for deg, tror du vi kan bli noe mer?" enn "Jeg elsker deg og må ha deg, ellers kan vi aldri sees noe mer" 2
Gjest annemor30 Skrevet 17. januar 2013 #11 Skrevet 17. januar 2013 Pulevenner med slike avtaler hvor den ene parten får følelser er ofte dødsdømte forhold,beklager.. Jeg går aldri mer på slike avtaler igjen ihvertfall;) 2
Trivia Skrevet 17. januar 2013 #12 Skrevet 17. januar 2013 På hvilken måte forplikter det til noe som helst? Følelser kan være vanskelig å styre, og jeg synes det er mye viktigere å være ærlig hele veien i en slik type relasjon, enn å fortrenge egne og andres følelser bare fordi man startet med et annet utgangspunkt. Anonym poster: c80b0e26229fe2aa5dac4db0a2b90b79 Jo, men som nevnt, du bør være forberedt på at du ikke får den responsen du lengter etter. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #13 Skrevet 17. januar 2013 På hvilken måte forplikter det til noe som helst? Følelser kan være vanskelig å styre, og jeg synes det er mye viktigere å være ærlig hele veien i en slik type relasjon, enn å fortrenge egne og andres følelser bare fordi man startet med et annet utgangspunkt. Anonym poster: c80b0e26229fe2aa5dac4db0a2b90b79 Det forplikter litt siden TS, som hun beskrev i hovedinnlegget, var veldig klar på at dette kun var et pulevennforhold og ikke noe mer. Da blir det feil å plutselig gå tilbake på dette bare et par måneder etterpå. Er du så klar på noe bør du kunne klare å holde det også... Anonym poster: 252f831b8858905b566ac5288ef8fd7d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #14 Skrevet 17. januar 2013 Det forplikter litt siden TS, som hun beskrev i hovedinnlegget, var veldig klar på at dette kun var et pulevennforhold og ikke noe mer. Da blir det feil å plutselig gå tilbake på dette bare et par måneder etterpå. Er du så klar på noe bør du kunne klare å holde det også... Anonym poster: 252f831b8858905b566ac5288ef8fd7d Ting forandrer seg, følelser forandrer seg, og det burde enhver person med et normalt følelsesliv kunne forstå. Anonym poster: c80b0e26229fe2aa5dac4db0a2b90b79
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #15 Skrevet 17. januar 2013 Ting forandrer seg, følelser forandrer seg, og det burde enhver person med et normalt følelsesliv kunne forstå. Anonym poster: c80b0e26229fe2aa5dac4db0a2b90b79 Da burde ikke TS vært så bastant i utgangspunktet, spesielt ikke siden hun mistenker at han ønsket noe mere da de startet dette forholdet. Om han nå har undertrykket disse følelsene så vil han føle seg ført bak lyset, med god grunn... Anonym poster: 252f831b8858905b566ac5288ef8fd7d 1
Hapa Skrevet 17. januar 2013 #16 Skrevet 17. januar 2013 På hvilken måte forplikter det til noe som helst? Følelser kan være vanskelig å styre, og jeg synes det er mye viktigere å være ærlig hele veien i en slik type relasjon, enn å fortrenge egne og andres følelser bare fordi man startet med et annet utgangspunkt. Anonym poster: c80b0e26229fe2aa5dac4db0a2b90b79 Jo, følelser kan være vanskelige å styre, ikke uenig i det. Men prøv å sett seg inn i hans situasjon: - Han var i utgangspunktet interessert i noe mer (i følge TS) - TS var klar på at det kun er snakk om pulevennforhold uten følelser - Han undertrykker følelsene siden det ikke er mulighet for mere - Nå som hans følelser er undertrykt kommer TS og ønsker å være mere en pulevenner Sett fra hans side kan det fort virke som at TS spiller et spill og leiker med følelsene hans. Det er ikke noe moro for ham, tro meg... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå