AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg er en jente i 20 årene, som for ikke så lenge siden har begynt å prøve å få barn. Men jeg kjønner ikke syklusen, eller når jeg har eggeløsning iforhold til mensen. Er det føre eller etter mensen ? Tenkte at hvis jeg hadde sex hver andre dag, så trenkte jeg ikke tenke på når jeg hadde eggeløsning osv, at bare gikk seg selv. Men det har ikke fungert hittil. Dumt spørsmål ? jeg veit..men men, det er første gang for alle :-) Anonym poster: e048ab9dc8339d27828cb1d9d2892787
Trivia Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Eggløsning skjer midt i syklusen omtrent, litt avhengig av din sykluslengde, men cirka 14 dager før du får mensen kan du forvente å ha eggløsning. Så om du har en syklus på si 30 dager vil du mest sannsynlig ha eggløsning på dag 16 i syklusen, men det kan variere litt og det trenger ikke alltid være nøyaktig 14 dager etter eggløsning at mensen kommer. Det kan være alt fra 11 til 16 dager etter eggløsning at menstruasjonen ankommer.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Eggløsning skjer midt i syklusen omtrent, litt avhengig av din sykluslengde, men cirka 14 dager før du får mensen kan du forvente å ha eggløsning. Så om du har en syklus på si 30 dager vil du mest sannsynlig ha eggløsning på dag 16 i syklusen, men det kan variere litt og det trenger ikke alltid være nøyaktig 14 dager etter eggløsning at mensen kommer. Det kan være alt fra 11 til 16 dager etter eggløsning at menstruasjonen ankommer. Okei, nå kjønte jeg det. Takk for svaret :-) men hvis jeg har sex hver dag, så må jeg jo treffe på eggeløsnings dagen, kan jeg ikke bare gjøre det sånn, eller burde jeg kjøpe eggeløsnings tester ? Anonym poster: e048ab9dc8339d27828cb1d9d2892787
Trivia Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 For unge kvinner på tjue år synes jeg ikke det er et behov for eggløsningstester sånn i utgangspunktet. Husk at man har rundt 25 % sjanse for å bli gravid selv om man har sex rundt eggløsningen. De aller fleste blir gravide ila ett år, etter det kan du be om en utredning hos lege om det ikke har klaffet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå