Mayami Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Så var jeg her på prøverforumet igjen! Vi tenker i baner av søskenforsøk til sommeren, slik at lille IVF-resultat ikke skal bli enebarn. Men, jeg synes det er vanskelig å finne ut hvordan man skal gå fram. Må jeg via fastlege eller tar man kontakt med St Olavs direkte? Det blir fryseforsøk, har to egg på frys der. Hva slags medisinering er det på fryseforsøk? Og tar det lang tid, mye venting og sånt? Håper noen har erfaring eller informasjon om dette... (Fryktelig rotete innlegg, skylder på søvnmangel...)
Athene Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Så gøy at dere prøver igjen. Ring klinikken du brukte sist, så kommer du nok direkte inn. Søskenforsøk blir også prioritert i køen. Dersom det ikke bare er å ringe og "bestille time" er det uansett de som er nærmest til å fortelle deg hvem du må kontakte.
Emmicke Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 På Ullevål måtte man sende et skriftlig brev per post om ønske om søskenforsøk. (ringte først) Ingen ventetid der når man fikk svar på brevet, bare ringe inn neste mens. Resten vet jeg ikke da jeg dessverre ikke har noen egg på frys:/
SøsterLiten Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Så gøy! Vi snakket med Riksen og fikk beskjed om at man bare skulle sende inn brev med ønsket. Er det virkelig prioritert? Vi hadde sett for oss like lang ventetid som første gang dvs 6mnd... Oj.. Vi sendte brev idag vi, betyr de at jeg kanskje er full i hormoner om 2 mnd? Iiih....
Mayami Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2013 Så spennende, søsterliten! Vi tenker å ringe til st olavs og høre hva de sier om ventertider og sånn, men det virker jo som om vi har god tid da! Tusen takk for svar!
Emmicke Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Var ihvertfall det de sa på ullevål, ingen ventetid på søskenforsøk. Jeg er nå på sprøytedag 2
SøsterLiten Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Da har vi fått svar fra klinikken. Har fått brev som må fylles ut av lege med alskens spørsmål som de burde ha liggende inne.... Prøvesvar sperm test, lapraskopi svar meg, blodsykdom svar osv. alt har jo blitt gjort gjennom riksen fra forrige gang så da har jo de svarene! arg! Skjønner ikke noe. Det står tilogmed at man må vurderes for invilgning av forsøk? Trodde alt sånn ble gjort sist? Må man vurderes som kapabel igjen når de allerede har laget et barn til oss? Er det virkelig så stor forskjell på ullevål og riksen? Ser nemlig ut som vi må gjennom hele papirmølla igjen.... Skal ringe på mandag, måtte bare få ut litt frustrasjon. Skjønner ikke vitsen! Mayami: ring og hør, plutselig er det lengre ventetid enn på ullevåll. Spennende tider altså!
Mayami Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Søsterliten: Det må da være feil...kanskje de ikke fikk med seg at det er søskenforsøk og ikke første forsøk?! Skulle jo tro at dere fortsatt var egnet selv om dere alt har fått en! Ringer på mandag jeg tenker jeg.... Greit å være sikker! Endret 26. januar 2013 av Mayami
SøsterLiten Skrevet 26. januar 2013 #9 Skrevet 26. januar 2013 Ja, jeg tror det er en feil her... Men det står øverst på arket "vi har mottatt søsknad fra dere vedr søskenforsøk" ... i brevet fra oss hadde vi lagt med fødselnr på oss alle tre og skrev at jenta vår var resultat av ICSI.... Ringer mandag og hører er jo rare greier det her. Lykke til på mandag!
Emmicke Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 Så rart det hørtes ut da.. Skulle tro Ullevål og riksen praktiserte likt. Kan jo være en feil likevel.. Jeg så faktisk riksen søkte sekretær (er?) til ivf seksjonen veldig nylig, kan jo være en ny som ikke har helt peil.. Ikke godt å si men.. Vi måtte ikke svare på noen nye spm i det hele tatt vi. Måtte ta noen ny blodprøver begge to, akkurat hva er jeg ikke sikker på. (amh er det eneste jeg husker), men sånn ellers er dere jo allerede "godkjent" når dere har gått gjennom forsøk der. All info rundt dette skal de jo ha i systemet.. Håper du oppdaterer her, for jeg klør meg i hodet ang det der altså.. Evt bytt til Ullevål, er veldig fornøyd med de jeg ihvertfall:) (men da kan det jo hende du uansett må ha all ny info på nytt likevel, da hjelper det jo lite forsåvidt)
SøsterLiten Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Ringte riksen og vi må gjennom fastlegen igjen.... Skikkelig dritt dette... Og da synker fingeren som allerede satt godt fast enda lenger inn for min del.... Orker ikke hele bøtteballetten igjen altså.
Merete76 Skrevet 16. februar 2013 #12 Skrevet 16. februar 2013 Så gøy at dere prøver igjen. Ring klinikken du brukte sist, så kommer du nok direkte inn. Søskenforsøk blir også prioritert i køen. Dersom det ikke bare er å ringe og "bestille time" er det uansett de som er nærmest til å fortelle deg hvem du må kontakte. hvorfor blir søskeforsøk prioritert i køen????
SøsterLiten Skrevet 16. februar 2013 #13 Skrevet 16. februar 2013 hvorfor blir søskeforsøk prioritert i køen???? Trodde egentlig det var omvent jeg. At de som ikke hadde fått enda skulle få muligheten først, men knskje det er fordi det er mindre arbeid for sykehuset å. Ta de som allerede er i systemet inn? Eller kanskje det er for at det ikke skal bli større aldersprik mellom ivfere sine barn enn hvermannsen? :klø: 1
Emmicke Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 Kan ikke helt skjønne at søskenforsøk blir prioritet nei. men at det går fortere enn første gang er jo fordi utredning etc allerede er gjort, man er alt i systemet. De fyller vel bare opp "timeplanen" fortløpende, etterhvert som folk ringer inn mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå