Gå til innhold

Mettende smoothie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at smoothie er perfekt frokost for meg, for da kan jeg "spise" mens jeg ordner meg og sparer tid ;)

Men problemet er at jeg ikke klarer å få den så mettende. Nå er jeg jo egentlig sulten igjen når jeg bare har vært på jobb en liten stund (går i 30 minutter).

Jeg pleier å ha oppi frosne bær (som regel jordbær og/eller blåbær), en halv liten eller en kvart stor avokado, ca 15-20 g havregryn og 2-3 ss yoghurt. Har regnet ut at dette gir ca. 220 kcal, så det bør jo være greit sånn sett.

Hvordan kan jeg gjøre smoothien mer mettende?

Anonym poster: 9095988481d446e1c682e835a420a9de

Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet

Jeg pleier å lage en med mango, banan og appelsinjuice, og da er jeg mett altfor lenge. En gang fant jeg ut på kvelden at jeg ikke hadde spist noe annet enn smoothien den dagen. Så jeg lager den bare når jeg vet at det er lenge til jeg får spist igjen.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Ser du allerede har havregryn oppi, kanskje du kan legge til banan også? Jeg pleier av og til å lage smoothie med banan, skogsbæremiks, litt juice og havregryn, og den holder meg mett lenge. Men lager sikkert nesten en halv liter, så kanskje du spiser for lite av din?

Skrevet

Enkelte oljer kan godt brukes. Jeg bruker kokos, elsker smaken. Tror man kan bruke kokosmelk også, eller bare ha kokosmasse oppi. Ellers er linfrø godt, og har også prøvd med nøtter og solsikkefrø også. Bare å prøve seg fram! Jeg blir også fort sulten igjen, mulig det er litt psykisk siden jeg ikke får noe tyggemotstand?

Skrevet

Du kan prøve å tilsette litt kruskakli.

Skrevet

Gå til innkjøp av Chiafrø på helsekost. Du putter oppi et par spisesjeer. Disse Chiafrøene spiste indianerne i sin tid og holdt seg gode og mette i lang tid. Jeg bruker selv hiafrø i brød, og alle som smaker brødene mine kommenterer at de er så mettende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...