Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er kanskje en 5'er for henne, men for noen andre er du en 10'er, så don't worry. :)

Skjønner forøvrig at det er litt sårt. Men du gjør ikke saken noe bedre selv når du begynner å diskutere hennes utseende og gir henne karakter også.

• Liker 7
Skrevet

Det er utrolig sårt! Har holdt meg unna alle statuser på facebook som går på "lik så rater jeg deg", men det var en gang en gutt kom til meg og en venninne og skulle sette tall på oss. 6 på meg og 9 på venninna mi.

Farvel, selvtillit.

Anonym poster: c04c4edff9231927cd8b70c8a88bdbfb

Skrevet

Sårer ikke meg, for min del er det egen mening som betyr noe.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 16.1.2013 den 20.27, Rubies_ skrev:

Du er kanskje en 5'er for henne, men for noen andre er du en 10'er, så don't worry. :)

Skjønner forøvrig at det er litt sårt. Men du gjør ikke saken noe bedre selv når du begynner å diskutere hennes utseende og gir henne karakter også.

.

Endret av mann_86
  • Liker 2
Skrevet

Var jo fordi jeg ble litt såra selv, og da tenkte jeg automatisk; du er fanken meg ikke noe bedre selv. Og det må være lov til å tenke i øyeblikket.

Jada, joda. Jeg bare påpeker at det ikke hjelper å tenke sånn.

Jeg tror det beste er at du bare rett og slett lærer å ikke bry deg om sånne personer. Det er alltid mange personer i denne verdenen som dømmer andre, og som gir karakter på både utseende og personlighet. Det går bare deres egne preferanser. Andre jenter har andre preferanser, så om du er en 5'er for denne jenta har vel ingenting å si når du er en 10'er eller kanskje en 2'er for noen andre. Dette med å gi karakter på utseende er uansett ganske tåpelig og umodent. Alle voksne mennesker skjønner vel at det er ting som betyr mer i denne verdenen.

• Liker 2
Skrevet

Verre å finne forumstråder hvor gutten du liker omtaler deg som "fysisk attraktiv, men kjedelig å snakke med" :(

Anonym poster: dda91581f59dd357627250fa08b6cad5

• Liker 2
Skrevet

Det var unødvendig og teit av denne jenta og gå rundt å si sånt. Likevel støtter jeg det Rubies_ sier: selv om du er en 5er for henne, kan du være en 10er for andre. Hvem bryr seg om den stygge skalaen uansett? Det er en sjofel rangering av mennesker.

Jeg ser at du skriver dette:

Dessuten var ikke denne jenta særlig fin selv, så da skulle en jo tro at en finere jente hadde "ratet" meg enda lavere enn 5.. Føler meg egentlig som en 6 eller 7`er selv..

.. og må påpeke at undersøkelser viser at mange gutter tror de er kjekkere/penere enn hva de egentlig er. Samtidig er det motsatt med jenter, som tror de er styggere enn de er. Så du er nok ikke alene om å bli skuffet av sånt.

Uansett: husk at for en jente er det "bare" utseende som betyr noe, mens en mann vil bli mer attraktiv av andre faktorer, som høy sosial status, penger, makt og så videre. Dersom du vil bli mer attraktiv kan du jo prøve noe at det he he.

Nei da! Du er god nok som du er!

Anonym poster: 66e3fa4ac2ab0b6d44a4a00f2b47e8bd

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere som vanker i miljøer hvor det er tilsynelatende "normalt" å gi hverandre karakter på utseendet? De høres uansett ut som idioter, så ikke bry deg. Prøv heller å ta vare på komplimentene du mottar. Mye mer verdifullt!

• Liker 4
Gjest Lurifix
Skrevet

Jeg liker å tro jeg er en 2er, 1er høres så alene ut og jeg er nok alene :fnise:

Folk må ikke ta disse karakterene så seriøst. 1-10 skalaen er mest for å få folk til å skjønne hva du prater om når du sier at du så en vakker jente. "hvor pen var hun? VELDIG PEN". "veldig pen" kan være så mye, men om du setter det i tall fra 1-10 så blir det enklere for en kompis å skjønne hvor pen jenta var for deg.

Han kan jo ha en helt egen mening, men det er ikke meningen at dere skal ha det likt. Meningen er å ha en enkel måte å fortelle hvor pen du synes noen er uten at det blir noe "litt pen, pen, veldig pen, sykt pen" krøll.

Så en jente sa til deg at du er en 5er. Big fucking deal. Hvem går til folk å gir dem karakter på den måten anyways?!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kan noen av dere yngre menneskene forklare meg denne skalaen, og hva som er kriteriene for å score? Er det bare utseende? Siden jeg er en gammel dame må jeg spørre: er dette en skala dere vurderer hverandre på? Har dere en tilsvarende skala for virksomhet i topplokket?

Endret av Havbris
  • Liker 2
Gjest Bibompibomp
Skrevet

Hehe, bekreftelsene på hvor aldersnivået ligger på dette forumet bare strømmer på... :fnise:

Skrevet (endret)

Opplevd noe av det samme selv en gang. Brisen og i partystemning sa hun at jeg vippet mellom 4 og 5, men kunne også være så generøs og si at jeg var en 6. Dog falt hun tilbake på 4. Greit nok. Jeg svarte bare muntert tilbake at "jeg elsker måten du hater meg på". Fikk et litt sånn wtf-smil tilbake. Hahaha! På en annen side er det en relativt hårfin balansegang mellom kjærlighet og forakt. ;)

Prøv å ikke la slikt gå inn på deg. De som sier slikt er så grunne at du ønsker deg dem ikke engang. Ikke innerst inne i hvert fall. De ser ikke det enorme hjertet du egentlig bærer på. For å finne gullet må man grave først.

Endret av Pene sko...
Gjest LineaAlba
Skrevet

Opplevd noe av det samme selv en gang. Brisen og i partystemning sa hun at jeg vippet mellom 4 og 5, men kunne også være så generøs og si at jeg var en 6. Dog falt hun tilbake på 4. Greit nok. Jeg svarte bare muntert tilbake at "jeg elsker måten du hater meg på". Fikk et litt sånn wtf-smil tilbake. Hahaha! På en annen side er det en relativt hårfin balansegang mellom kjærlighet og forakt. ;)

Prøv å ikke la slikt gå inn på deg. De som sier slikt er så grunne at du ønsker deg dem ikke engang. Ikke innerst inne i hvert fall. De ser ikke det enorme hjertet du egentlig bærer på. For å finne gullet må man grave først.

Jeg snakker gjerne med en mann som har pene sko, raffinerte menn med gull i hjertet har gjerne det!

Men hvordan i all verden kan dette ha skjedd med så mange? Mulig jeg gikk glipp av dette fenomenet, da jeg ikke dro på fester før jeg ble student, men ærlig talt?

Hvis noen hadde sagt noe sånt til meg hadde jeg bedt dem om å gå hjem og få seg litt folkeskikk.

Skrevet

Jeg hadde blitt såret, helt klart.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Fåtallet som faktisk går rundt til fremmede og rangerer dem.

"En russejente hadde som russeknute å gi alle guttene hun så, karakter utifra utseendet."

Og hvis man spør da, så klart.

• Liker 1
Gjest Sunheart
Skrevet (endret)

Ja, engang ble jeg kalt en 9 er. Da kjente jeg skuffelsen ;)

Send bilde til meg da, så får jeg avgjøre ;)

Endret av Sunheart
Skrevet

Jeg synes det er en stor uting å redusere et menneske til et tall. Om en liker folks utseende vil alltid være subjekttivt, og det er vanskelig å forandre på det utseendet man har fått. Synes jeg noen er mindre pen, så holder jeg kjeft om det, ingen fortjener å høre det (med mindre de slenger med leppa selv...)

Skrevet

Verre å finne forumstråder hvor gutten du liker omtaler deg som "fysisk attraktiv, men kjedelig å snakke med" :(

Anonym poster: dda91581f59dd357627250fa08b6cad5

Eller høre fra felles venner at kjæresten din sier om deg; h*n er ikke så veldig pen, men h*n er nå grei.

Anonym poster: e86d35a30d0fb6faab3a15792fba3551

Skrevet (endret)
På 16.1.2013 den 22.51, Sunheart skrev:

Ja, engang ble jeg kalt en 9 er. Da kjente jeg skuffelsen ;)

Send bilde til meg da, så får jeg avgjøre ;)

.

Endret av mann_86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...