Gå til innhold

Jogge hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt/farlig/usunt å jogge flere dager på rad? / hver dag?

Jeg har fått skikkelig dilla, har jogga sånn 2-3 dager i uka tidligere, og er fortsatt ikke supersprek, så jogger ca 30 min / 4 km hver gang.

Burde kroppen hvile annenhver dag?

Problemet er jo at jeg får så mye energi av å trene, så får bare mer og mer behov. Har planlagt treningsfri flere dager, men jeg har bare så ekstremt lyst til å jogge at jeg bare må ta meg en tur :P

Anonym poster: 5fa6f1aeab7f9aeccef159e246436288

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jogger 5-7 dager i uka mellom 3-5 mil. Så lenge du har riktig tilpasset sko til ditt tråkk og er flink til å tøye og tenke forebyggende mot belastningsskader så er det ikke noe problem :)

Skrevet (endret)

Det er ikke farlig. Jeg løper omtrent hver dag, og dette har jeg gjort siden juni. Har enda til gode å oppleve skader på noe vis. Som tidligere svært aktiv tennisspiller er beina mine vant til hard påkjenning og mye hardt underlag. Mulig det er derfor jeg ikke har vært skadet så langt.

Eneste hinder, i så måte, er at det ikke bestandig er like enkelt å holde motivasjonen oppe. Du vil ha uker der du føler at du rett og slett ikke gidder mer, men slik er det for alle. Omsider har du med hjelp av en militær disiplin innarbeidet en så god ruitne at viljestyrken er stor. Det skal mye til for å knekke deg. Dog virker det jo som at motivasjon ikke er ditt største problem, heldigvis.

Som Maja sier, er det viktig at du har gode sko. Skoene betyr ufattelig mye.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Jeg jogger 5-7 dager i uka mellom 3-5 mil. Så lenge du har riktig tilpasset sko til ditt tråkk og er flink til å tøye og tenke forebyggende mot belastningsskader så er det ikke noe problem :)

Hvordan er det best å tøye for å unngå belastningsskader?

Skrevet

Hvordan er det best å tøye for å unngå belastningsskader?

Søk på nettet så kommer det opp gode øvelser for Runners Knee og for akilles :)

Skrevet

Vær litt forsiktig om du har nettopp begynt. Kondis og muskler tilpasser seg raskt, men ben-byggningen etc bruker lenger tid. Det er mange som har fått dilla og tar helt av til å begynne med. Jeg hadde i alle fall vært litt forsiktig.

Anonym poster: 2cf5dd6f3d01bb79f49a08d053d09158

Skrevet

Jeg også elsker å jogge, men jeg vet at enidig/ensformig trening ikke er bra for meg. Tror ikke det er det for noen egentlig. Derfor jogger jeg annenhver dag og trener andre ting imellom. Jeg har ikke lyst til å bli lei av å trene heller. Noe som jeg tror fort kan skje hvis man driver med den samme treningen hver dag.

Variasjon er stikkordet :-)

Ellers; keep on running ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...