Gjest Anonym Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg er ei jente på 17 og har i det siste snakket en del med en venn av en kompis av meg. Denne gutten er 21 år gammel og er postbud og er syyyyykt kjekk! NAMNAM! Han gikk vgs 2 år men så orket han ikke lærlingetiden og ble postmann istedet Spurte han liksom om han ikke skulle fullføre utdanningen sin, men han sa han ikke orket og ville fortsette som postmann siden det ga inntekt. Så han har ikke akkurat høye ambisjoner i livet Hva tenker dere yngre jenter om å bli sammen med postmenn eller andre folk som er lavest på rangstigen når det gjelder jobb? Har jobben til en eventuell type noe å si for deg som jente?
Gjest Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Postmenn lavt på rangstigen? Det er jo faktisk en ganske bra jobb, godt betalt er den også Jobber selv i butikk og kunne heller tenkt meg jobb i posten enn i matbutikk. Ikke veldig vanskelig å komme opp i systemet etter hva jeg har skjønt heller Endret 16. januar 2013 av Gjest
Gjest SpaceBaby Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Syns det er drøyt at du i det hele tatt vurderer å se ned på et ærlig stykke arbeid. Husk at det er en tynn linje mellom "ambisjoner" og "forfengelighet". Dersom han trives i jobben som postmann, hvorfor skal han da ha "ambisjoner" om noe annet? Skal han gjøre det bare for å ha noe å skryte av da, mener du? Eller er det kanskje snarere sånn at han skal gjøre det for at du skal ha noe å skryte av? Postmenn lavt på rangstigen? Det er jo faktisk en ganske bra jobb, godt betalt er den også Jobber selv i butikk og kunne heller tenkt meg jobb i posten enn i matbutikk. Ikke veldig vanskelig å komme opp i systemet etter hva jeg har skjønt heller Ingenting galt med å jobbe i butikk heller. Så ta og gi deg selv et godt klapp på ryggen for at du gidder å jobbe i et serviceyrke fremfor å NAVe eller bare å være sysselsatt til noe fullstendig ubrukelig. Endret 16. januar 2013 av SpaceBaby 19
Gjest TS Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Postmenn lavt på rangstigen? Det er jo faktisk en ganske bra jobb, godt betalt er den også Jobber selv i butikk og kunne heller tenkt meg jobb i posten enn i matbutikk. Ikke veldig vanskelig å komme opp i systemet etter hva jeg har skjønt heller Ja er vel ikke SÅ lavt da.. Tenkte bare det var lavt siden man ikke trenger utdanning for den jobben Men tenkte mer om det ikke har noe å si hvilken jobb mannen din har eller må mannen ha ambisjoner, være godt utdannet og ha en godt betalt jobb? Svar ÆRLIG..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Jeg tror folk tenker mer om deg når du sier slikt enn at han er postmann. Anonym poster: b2f4b462c93c78f5576075931cd36019 18
Gjest TS Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Syns det er drøyt at du i det hele tatt vurderer å se ned på et ærlig stykke arbeid. Husk at det er en tynn linje mellom "ambisjoner" og "forfengelighet". Dersom han trives i jobben som postmann, hvorfor skal han da ha "ambisjoner" om noe annet? Skal han gjøre det bare for å ha noe å skryte av da, mener du? Eller er det kanskje snarere sånn at han skal gjøre det for at du skal ha noe å skryte av? Jeg har ikke sagt at det er negativt om man har en lavt utdannet jobb, men lurer på om det spiller noen rolle for den vanlige jenta om mannen din er jobber på søppelbil, er kommunearbeider, jobber i en butikk, posten etc.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #7 Skrevet 16. januar 2013 Synes forfatter av hovedinnlegg virker altfor umoden til å ha et forhold til noen, uansett om mannen er postbud, skoleelev eller arbeidsledig. 11
Notisblokk Skrevet 16. januar 2013 #8 Skrevet 16. januar 2013 Du vil ha et helt ærlig svar: NEI, jeg bryr meg ikke om hvilken jobb mannen har. Om han er bonde, bilselger, lege eller postmann.. Det jeg bryr meg om er at mannen jobber (er han ufør er det en annen sak), at han faktisk har noe å gå til hver ca dag og ikke ligger hjemme forran pcen eller i sengen og sløver. 2
Portvinpiken Skrevet 16. januar 2013 #9 Skrevet 16. januar 2013 Jeg er ei jente på 17 og har i det siste snakket en del med en venn av en kompis av meg. Denne gutten er 21 år gammel og er postbud og er syyyyykt kjekk! NAMNAM! Han gikk vgs 2 år men så orket han ikke lærlingetiden og ble postmann istedet Spurte han liksom om han ikke skulle fullføre utdanningen sin, men han sa han ikke orket og ville fortsette som postmann siden det ga inntekt. Så han har ikke akkurat høye ambisjoner i livet Hva tenker dere yngre jenter om å bli sammen med postmenn eller andre folk som er lavest på rangstigen når det gjelder jobb? Har jobben til en eventuell type noe å si for deg som jente? Å kjære vene... er det rart at unge mennesker får dårlig rykte og nye ord som "naver" har blitt til... Hvis postbud er lavest på den imaginære rangstingen så vet ikke jeg... Skal bli spennende å se hva slags trinn på denne rangstigen TS selv ender opp på... Forøvrig en utrolig lite attraktivt egenskap TS viser her, og håper for postbudets skyld han holder seg laaaangt unna. 8
Portvinpiken Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har ikke sagt at det er negativt om man har en lavt utdannet jobb, men lurer på om det spiller noen rolle for den vanlige jenta om mannen din er jobber på søppelbil, er kommunearbeider, jobber i en butikk, posten etc. Så å mene at noen er "lavest på rangstigen" er ikke negativt i dine øyne altså? Du har allerede svart på ditt eget spørsmål; for DEG er han ikke mannen siden du mener han ikke er "verdt" like mye som deg. Hva andre mener bør derfor være uinteressant.
Gjest Skrevet 16. januar 2013 #11 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Ja er vel ikke SÅ lavt da.. Tenkte bare det var lavt siden man ikke trenger utdanning for den jobben Men tenkte mer om det ikke har noe å si hvilken jobb mannen din har eller må mannen ha ambisjoner, være godt utdannet og ha en godt betalt jobb? Svar ÆRLIG.. Har ikke noe å si for meg! Dessuten vet jeg at selv om man har utdanning og en godt betalt jobb betyr det ikke alltid at man er så veldig mye mer enn den utdanninga og jobben. Har hatt en kollega som utdannet seg innen noe heftig avanserte greier som krevde bachelor o.s.v. en å sitte i kassa, so man kan gjøre helt uten noen utdanning, det greide han faktisk ikke! Og jeg foretrekker heller å være sammen med en praktisk mann som faktisk kan gjøre litt av seg, enn å være med enn teoretisk mann som kan forklare alt, men ikke gjøre noe Ingenting galt med å jobbe i butikk heller. Så ta og gi deg selv et godt klapp på ryggen for at du gidder å jobbe i et serviceyrke fremfor å NAVe eller bare å være sysselsatt til noe fullstendig ubrukelig. Alle skulle hatt ei uke i et serviceyrke så skulle de sett at denne jobben er ikke så lett gitt Og faktisk, sånn på slutten, disse "lavstatusyrkene" er faktisk ganske så godt betalt til å ikke ha utdanning. Jeg får (kun fordi jeg er over 25) 146 kr timen, jobber jeg etter kl 18 på en hverdag får jeg 168 kr timen, jobber jeg etter kl 21 på en hverdag eller etter kl 13 på en lørdag får jeg 191 kr timen, og vi jobber gjerne annehverhelg og jobber jeg etter kl 16 da får jeg hele 236 kr timen, og det er ikke dårlig lønn for å være uten fullført videregående Endret 16. januar 2013 av Gjest
Gjest barista Skrevet 16. januar 2013 #12 Skrevet 16. januar 2013 Nei. Det spiller en stor rolle for meg at han i det heletatt jobber. Men hvor på "ragnstigen" jobben hans ligger bryr jeg meg virkelig ikke om. 1
Gjest TS Skrevet 16. januar 2013 #13 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Hva vet dere om hva jeg tenker om denne gutten? Kan fortelle her og nå hva jeg mener: Blir lett sammen med han uansett yrke, men grunnen for at jeg laget denne "poll'en" er for å høre om jenter virkelig valgte menn utifra karrierevalg. Dette var fordi han selv fortalte meg han følte seg litt flau over jobben, men at han bare rett og slett ikke orket mer skole. Så det var enten å være postmann eller være arbeidsledig, sa han. Endret 16. januar 2013 av MissStiles
Gjest winston Skrevet 16. januar 2013 #14 Skrevet 16. januar 2013 Haha, det har jeg ikke tenkt noe om, og har ikke tenkt å tenke noe om det. Ikke om læreren, legen eller andreheller for den saks skyld.
Portvinpiken Skrevet 16. januar 2013 #15 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Hva vet dere om hva jeg tenker om denne gutten? Kan fortelle her og nå hva jeg mener: Blir lett sammen med han uansett yrke, men grunnen for at jeg laget denne "poll'en" er for å høre om jenter virkelig valgte menn utifra karrierevalg. Dette var fordi han selv fortalte meg han følte seg litt flau over jobben, men at han bare rett og slett ikke orket mer skole. Så det var enten å være postmann eller være arbeidsledig, sa han. Vel, det vi vet er kun det du selv har skrevet, nemlig at du mener han har en jobb som du selv anser som "lavest på rangstigen". Ergo får du svarene du har fått her i tråden. Endret 16. januar 2013 av MissStiles
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 Jeg er ei jente på 17 og har i det siste snakket en del med en venn av en kompis av meg. Denne gutten er 21 år gammel og er postbud og er syyyyykt kjekk! NAMNAM! Han gikk vgs 2 år men så orket han ikke lærlingetiden og ble postmann istedet Spurte han liksom om han ikke skulle fullføre utdanningen sin, men han sa han ikke orket og ville fortsette som postmann siden det ga inntekt. Så han har ikke akkurat høye ambisjoner i livet Hva tenker dere yngre jenter om å bli sammen med postmenn eller andre folk som er lavest på rangstigen når det gjelder jobb? Har jobben til en eventuell type noe å si for deg som jente? Fy faen, skjerp dere! Hva vet dere om hva jeg tenker om denne gutten? Kan fortelle her og nå hva jeg mener: Blir lett sammen med han uansett yrke, men grunnen for at jeg laget denne "poll'en" er for å høre om jenter virkelig valgte menn utifra karrierevalg. Dette var fordi han selv fortalte meg han følte seg litt flau over jobben, men at han bare rett og slett ikke orket mer skole. Så det var enten å være postmann eller være arbeidsledig, sa han. Svar på spørsmålet istedet for å gå til angrep på meg!! Nei, ja okey. Helt klart ikke din egen feil. Anonym poster: b2f4b462c93c78f5576075931cd36019 4
Gjest TS Skrevet 16. januar 2013 #17 Skrevet 16. januar 2013 Vel, det vi vet er kun det du selv har skrevet, nemlig at du mener han har en jobb som du selv anser som "lavest på rangstigen". Ergo får du svarene du har fått her i tråden. Gawd... Nok om meg og hvilke jobber jeg anser som lavest på rangstigen. -_-
Gjest TS Skrevet 16. januar 2013 #18 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Jeg stilte et enkelt spørsmål og folk gikk til frontalangrep på meg fordi jeg nevnte at postbud var lavest på rangstigen. De er ikke lavest, men når gjennomsnittsinntekten i norge er på ca. 400.000kr i året, så havner postbud _lavt_ på rangstigen. IKKE nederst. Endret 16. januar 2013 av MissStiles
Portvinpiken Skrevet 16. januar 2013 #19 Skrevet 16. januar 2013 Gawd... Nok om meg og hvilke jobber jeg anser som lavest på rangstigen. -_- Et lite tips er å se mer på menneskene og ikke jobbene de innehar. Og der har du svaret fra meg på ditt eget spørsmål :-)
Gjest SpaceBaby Skrevet 16. januar 2013 #20 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Jeg stilte et enkelt spørsmål og folk gikk til frontalangrep på meg fordi jeg nevnte at postbud var lavest på rangstigen. De er ikke lavest, men når gjennomsnittsinntekten i norge er på ca. 400.000kr i året, så havner postbud _lavt_ på rangstigen. IKKE nederst. Pft! Du er garrantert ei sånn lita snyltetøs uten andre ambisjoner i livet enn å lene deg til en fyr med høy utdannelse og statusjobb. Endret 16. januar 2013 av MissStiles 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå