AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg går på master, og skal til høsten ta 30 stp i valgfrie emner. Nå har jeg fått mulighet til å ta et av disse valgfagene i vår i stedet (i tillegg til 30 stp jeg tar nå, s.a. jeg til høsten kun trenger 22.5 stp) . Det er et fag uten eksamen, kun med en stor oppgave, og det går kun på våren. Jeg er usikker på om jeg ønsker dette faget, og kommer nok ikke til å bestemme meg før etter påmeldingsfristen (fordi vi ikke har undervisning før i februar/mars), så jeg må melde meg på nå selv om jeg er usikker. Hva skjer om jeg stryker? Jeg vet at jeg da må ta et annet fag i stedet til høsten slik at jeg får nok stp, men vil eventuell stryk komme på vitnemålet? Hva skjer hvis jeg får en dårlig karakter? Er det mulig å fjerne det fra et evt. vitnemål hvis jeg til høsten likevel tar 30 stp, eller vil jeg være stuck med f.eks en D på vitnemålet om dette går dårlig? Jeg har gode karakterer, så f.eks en D vil jo skille seg veldig ut, og da vil jeg helst ønske å erstatte faget med et annet, men jeg vet ikke om det er mulig? På skolens nettsider står det bare at forbedringer av karakterer ikke kan føres på etter at vitnemål er utstedt, men det er jo 1.5 år til... Anonym poster: b18ecee20ed635ef1c5bcb4706ce4d85
Gjest WendyClear Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Du velger selv hvilke karakterer du skal ha på vitnemålet når du legger sammen graden din. Du kan ta en drøss med fag egentlig, og bare velge ut noen av de til mastergraden, så lenge fagene opfyller kravene til hva som skal være i graden selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Takk! Hvordan fungerer det i praksis, tar man kontakt med skolen for å gjøre dette eller...? Anonym poster: b18ecee20ed635ef1c5bcb4706ce4d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå