Gå til innhold

Hårpynt - hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg driver å tenker på hårpynt jeg og fallt veldig for noe lignende det kiara_pusen har! Har sett litt på etsy, og på nærbilder av detaljene på kjolen min og det er jo ingenting som er helt likt selvfølgelig. Men har funnet mye fint!

Her er detaljene på kjolen:

post-63108-0-78794900-1358354442_thumb.ppost-63108-0-79017100-1358354440_thumb.p

Men så lurer jeg på om jeg har sett meg blind på at de er så fine og bare innbiller meg at det passer fordi jeg vil at de skal gjøre det! Så hva tror dere jenter? Er dette for ulikt eller har det nokk likhetstrekk med detaljene til at det kan bli fint?

il_570xN.384875621_bwto.jpg

Eller tror dere rett og slett at jeg må legge bort hele idéen og gå for noe slikt:

il_570xN.315367436.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på håret ditt og hva slags sveis du har tenkt å gå for - eller tenker du å ta pynten først og så bestemme frisyre?

Jeg synes for øvrig begge bildene hadde fine idéer, men jeg tenker også at dersom detaljene på kjolen din er sydd i sølvfarget tråd (som det ser ut for meg, hvertfall - for øvrig nydelige detaljer på kjolen din!), og det ser ut som hårbøylen er ganske gulhvit i fargen (med mindre det er jeg som ser helt galt), så kan det bli litt fargecrash ift. at hvit kjole med sølv ser 'kaldt' ut, og du så får en 'varm' gjenstand på toppen, hvis du skjønner hva jeg mener. Alternativt kan du jo spraye hårbøylen med sølvspray selv? Blomstene og bladene i bøylen hadde passet kjempefint til kjolen din, synes jeg. Jeg tror det kan bli veldig stilig, særlig om du får alt i noenlunde samme sølvfarge :)

Bare en idé fra min side :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker den øverste best.

Jeg vil tro at dekoren på kjolen er litt lysere siden en del slike glitregreier ofte ser mørkere ut på bilder enn hvordan de ser ut i virkeligheten.

Og om dekoren er like mørk som den ser ut på bildet, så tror jeg uansett ikke at det gjør noe. Tror nok du blir nydelig uansett^_^

Skrevet

Tror ikke jeg har sett kjolen din i sin helhet, 2013 bryllup. Kan du legge ut bilde? *nysgjerrig*

Da er det også litt lettere å se for seg passende hårpynt... :)

Skrevet

Synes begge var kjempefine :) Hvis det er sølv og hvitt på den øverste passer den nok fint til kjolen din :biggrin:

Skrevet

Jeg skal være helt ærlig. Jeg vet ikke. Jeg har sett på bildene like etter du skrev innlegget, og igjen nå etter legging av lillemannen. Jeg klarer faktisk ikke si noe sikkert ut fra de bildene.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Den øverste, men det jwg hadde gjort var å kontakte selger og få igang en dialog om det er mulig å lage noe som passer akkurat din kjole mht farge og nyanse på livet ditt.

Jeg er helt sikker på at de kun ser på det som et kompliment at noen er interesserte. Kjempesøt var den! :-)

• Liker 2
Gjest 2013 bryllup
Skrevet (endret)

Takk for gode svar alle sammen! :)

Som du sier strixvaria så ser bøylen litt mer gyllen ut, så jeg skal definitivt gjøre som kiara sier og kontakte selger!

Hadde i utgangspunktet tenkt å ha oppsatt hår, men håret mitt begynner å få en sånn lengde at det ikke trenger å være fullt oppsatt likevel. Eneste problemet er at håret mitt ikke klarer å holde på krøller, men en frisør har vel noe vidundermiddel som hjelper for slikt hår en sånn dag :)

Selvfølgelig kan jeg legge ut bilde av hele kjolen også:

Blue_by_Enzoani_Florida.jpg

Jeg har nesten bestemt meg for bøylen, selvom blomstene er mer slik jeg opprinnelig hadde tenkt meg og mye billigere. Eneste er at jeg tror kanskje blomstene er mer "meg", selvom jeg nå liker bøylen mye bedre!

Endret av 2013 bryllup
  • Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Den bøylen gir deg det lille ekstra ift at du ikke kan ha noe særlig med smykker og stæsj. Det er en veldig spennende detalj som jeg tror kan overraske litt. Blomst er jo noe alle har. Og den kjolen din er lekker!!!!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet (endret)

Når jeg ser på det ene bildet jeg har fra prøvingen ser faktisk detaljene også mer gyllne ut, så de er nok ikke så grå som de ser ut på de andre bildene :)

Endret av 2013 bryllup
Skrevet

Kjolen er kjempeflott! Jeg stemmer også for bøylen.

Skrevet

jeg tenker at det kommer an på hva slags inntrykk du vil gi. hvis du vil være leken og litt ungdommelig sprudlende (og du er jo ikke gammal kjerring sånn som enkelte av oss andre he he) så går du for det første, som var morsomt og fint og som etter mitt skjønn passet ypperlig dersom det ikke er fargekræsj.

om du ønsker å fremstå som en litt mer voksen og seriøs brud (uten at det på NOEN måte er å foretrekke) velger du en enkel knute med en blomst. det var også veldig nydelig, men gir et helt annet inntrykk. så bestem deg først hva som passer deg og din personlighet best :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Takk Petalouda!

Med den beskrivelsen overbeviste du meg om hårbøylen! Tror bare jeg må forhøre meg med min forlover om hun synes den passer meg før jeg bestiller :)

Selger har forresten gitt tilbakemelding på at hårbøylen er ivory med sølvtråder og perler i sølv og ivory, hun ville ikke legge til mer sølv for det trodde hun ble litt for voldsomt, noe jeg kan forstå!

Skrevet

IVORY HETER ELFENBEN PÅ NORSK

Anonym poster: cfd41e2ad1001b6492466f0eb6c7699f

• Liker 1
Skrevet

IVORY HETER ELFENBEN PÅ NORSK

Er det nødvendig å rope sånn? Gå inn i en hvilken som helst norsk brudesalong, og jeg er rimelig sikker på at det er svært få som sier de kan tilby elfenbenshvite brudekjoler - man sier ivory. Get over it.

• Liker 1
Skrevet

Det nederste bildet var grusomt. Hårbøylen var veldig fin. Fine detaljer på kjolen :)

Anonym poster: 3b3a479b96b703a4be4cd43fd6546a19

Skrevet

Er det nødvendig å rope sånn? Gå inn i en hvilken som helst norsk brudesalong, og jeg er rimelig sikker på at det er svært få som sier de kan tilby elfenbenshvite brudekjoler - man sier ivory. Get over it.

Folk sier ivory fordi det ikke vet bedre.

SPRE ORDET!

Skrevet

SPRE ORDET!

Tull. Jeg har alltid sagt elfenben, og fikk beskjed på salong om at den korrekte terminologi når det kommer til kjoler, er å benytte engelske ord. Dette er vanlig, selv om man vet hva det heter på norsk. Burgundy silkestoff til belte ble nevnt. Da ble det sagt at burgunder er en vakker farge, og at burgundy-stoffet komplimenterer rosene perfekt.

Anonym poster: 947e36d63858916b5028e4cc9c04562d

• Liker 1
Skrevet

Takk Petalouda!

Med den beskrivelsen overbeviste du meg om hårbøylen! Tror bare jeg må forhøre meg med min forlover om hun synes den passer meg før jeg bestiller :)

Selger har forresten gitt tilbakemelding på at hårbøylen er ivory med sølvtråder og perler i sølv og ivory, hun ville ikke legge til mer sølv for det trodde hun ble litt for voldsomt, noe jeg kan forstå!

bare hyggelig :)

og du kan alltids legge til mer sølv eller bling selv vettu, finnes masse fint å få kjøpt - og masse lim :)

• Liker 1
Skrevet

SPRE ORDET!

Denne diskusjonen hadde vi vel for noen mnd siden, hmmm?

Elfenben er et tysk ord, og ikke noe mer norsk enn ivory.

Anonym poster: 6456189f37ed7b981a336ce18f422fbc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...