Gå til innhold

Akvarium på soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er noe særlig med akvarium på soverommet, eller er det teit å blande de to temaene, med tanke på andre ting som skjer på soverommet?

Anonym poster: dfe5e9c5371e86903f30336f75a4bf32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange synes akvarium er veldig beroligende både å se og høre på. Men jeg hadde vel foretrukket å hatt det i stua eller på kjøkkenet, fordi jeg synes akvarium gjør seg best der som et møbel/romdeler og også sånn at folk jeg har på besøk kan se det.

Hvorfor vil du ha det på soverommet? Hvorfor ikke i stuen?

Skrevet

De fleste akvariet har en summelyd som kommer fra den oksygengreia. Utrolig irriterende å skulle sove til.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kombinert soverom arbeidsrom. Jeg bruker ikke stua så mye egentlig. Jeg vurderer mellomgangen istedet. Mellomgangen er nærme badet, for vannbytte. Stua er litt mer avsidesliggende og av og til litt kaldere. Det er ei leilighet. På kjøkkenet er det ikke nok plass egentlig. Har en plass i mellomgangen som passer iallefall.

Anonym poster: dfe5e9c5371e86903f30336f75a4bf32

Gjest Spiderpig
Skrevet

Jeg ville ihvertfall ikke brydd meg om jeg hadde akvarium på soverommet eller ikke. Når jeg har sex har jeg sex. Om det er ved siden av et akvarium eller en lampe driter jeg i.

Men alle pumper bråker litt, og jeg må ha det helt stille når jeg sover. Så jeg har ikke akvarium på soverommet fordi da får jeg rett og slett ikke sove.

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Jeg har akvarium på soverommet (og stua.. Og snart badet) og synes ikke det irriterer. Eneste som kan bråke er filteret når boble tingen er på eller at det er for lite vann. Boble tingen har jeg på på dag tid, har heller ikke oksigen mangel i akvariet så er ikke nødvendig å ha den på i 24 timer. Angående sex. Det er fisker... De presser seg ikke mot glasset og glor for å si det sånn :P fiskene lever sitt liv og du lever ditt. Er veldig koselig å stirre på akvariet om morgenen eller på natta når jeg ikke får sove :)

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Har fluval filter og den lager ingen lyd. Bare når det er for lite vann i akvariet, boblene er på eller hvis det er veldig skittent. Så ser ikke problemet med at det bråker. Den lager ikke bromme lyder en gang :P

Gjest Amber Rose
Skrevet

Synes det virker stilig. Har lyst til å ha et der selv :)

Skrevet

De fleste akvariet har en summelyd som kommer fra den oksygengreia. Utrolig irriterende å skulle sove til.

hvis du tenker på den som produserer bobler i karet så er den ikke nødvendig og kan fint tas ut (med mindre du kjører bunnfilter... dog, de er sjeldne i bruk pussig nok).

Men alle pumper bråker litt, og jeg må ha det helt stille når jeg sover. Så jeg har ikke akvarium på soverommet fordi da får jeg rett og slett ikke sove.

ingen av mine hele og velfungerende filtre har bråkt og jeg har en del gående.

Gjest Spiderpig
Skrevet

ingen av mine hele og velfungerende filtre har bråkt og jeg har en del gående.

Alle filtre jeg har vært borti bråker litt. Og jeg har vært borti en del :)

Skal forøvrig ikke mye til før jeg reagerer, bare en liten summelyd er nok til at jeg syntes det bråker.

Skrevet

Alle filtre jeg har vært borti bråker litt. Og jeg har vært borti en del :)

Skal forøvrig ikke mye til før jeg reagerer, bare en liten summelyd er nok til at jeg syntes det bråker.

snodig, har minikaret mitt stående en halvmeter fra puta og jeg merker ingenting. har du prøvd sera sine svampfiltre ?

Gjest Spiderpig
Skrevet

snodig, har minikaret mitt stående en halvmeter fra puta og jeg merker ingenting. har du prøvd sera sine svampfiltre ?

Nei men da hører du nok dårligere enn meg, prøvd det meste. Veldig var for lyder når jeg skal sove. ;)

Skrevet

Nei men da hører du nok dårligere enn meg, prøvd det meste. Veldig var for lyder når jeg skal sove. ;)

he he, dårlig hører jeg ikke men mulig du er ekstremt var ja :)

Skrevet

Fluvalpumpa i 120 liters karet mitt bråker ikke, med mindre det er lite vann. Brusestein bråker derimot (boblegreia) Men er man var for lyd, kan kanskje strømmen av vannet ut fra pumpa irritere. Derimot bråker pumpene litt mer i de tre andre karene mine, men det ene er så stort at jeg må ha utvendige pumper, det andre er yngelkar, og det tredje har innebygget luftfunksjon i pumpa. :P

Men er du var for lyd ts? Om du ikke er det, er det jo ingenting i veien med et kar på soverommet. Er det i andre etasje må du bare passe på at gulvet tåler vekten om du skal ha litt størrelse på karet (kar, robust bord, utstyr, vann, sand/grus kan få en ganske grei vekt som fordeles på et lite punkt på gulvet!) Men normale kar funker som regel helt fint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...