Gå til innhold

barnedåp


Kipa

Anbefalte innlegg

kan noen hjelpe meg med litt tips angående dåp..jeg har aldri vært i det jeg, og nå er vår egen rett rundt hjørnet. Er det noe spesielt vi som foreldre må huske på, skal vi velge salmer i kirken... , kirkeprogram..:roll: sanger til etterpå...hvordan gjør vi dette rett og slett.

Kjøper vi en egen gave?? jeg har tenkt på å kjøpe et fint album bare fra oss og som gjestene kan skrive en liten hilsen til Lukas i og ta bilde av dem sammen med han og sette inn, tenkte det kunne være gaven fra oss.

har noen tips om steder man får kjøpt litt finere album?

Vi skal ha dåp påskeaften (der mannen er fra) og etterpå be hjem til svigers bare de nærmeste og faddere på smørgåstårta og kaker & kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går til en fotograf, så kan de sikkert hjelpe deg med ett lekkert album, litt utenom det vanlige, hvor du kan lime inn bilder, hilsener erc.

Ang. hvordan en dåp foregår, tror du ikke presten kan være til hjelp med råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri hørt om at norn gir gave til sine egene barn ved dåp.det koster ofte nok bare det å holde dåp.men dere gjør jo det dere selv vil selvsagt.her hvor vi bor er det presten som legg opp til dåpen i kirka,det er vanlig gudstjeneste med dåpssermoni i tillegg her vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille mor

vi skal snart ha barnedåp nr. 3 og i likhet med de andre dåpene skal denne dagen handle om lillen. Ikke lag for mye styr tenk på att du skal rekke alt å. Vi har hatt nermeste familie og noen venner som gjester, for da blir festen rolig og intim. Dåpsbarnet bryr seg jo mest om pupp og ro alikevell. Vi har gitt album til våre barn til dåpen vilket jeg syntes er en god ide, da jeg har fortsatt å sette inn bilder og skrevet små historier om barnet, og eldste mann på 10 synes det er spennende å høre om seg selv da han var liten. Albumene er forøvrig kjøpt i en fotobutikk, og er permer slik at jeg kan sette inn nye ark når det trengs.lykke til med den store dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Dere har en samtale med presten før selve dåpen.

Da forklarer han dere hva dere skal gjøre, hvor dere skal gå, når selve dåpsritualet kommer til å skje etc.

Ha navnene på fadrene klare.

Gudstjenesten foreløper som normalt.

Dere velger ikke sanger el.

Vi kom i kirken 15 minutter før gudstjenesten.

Kledde om dåpsbarnet.

Gikk i prosesjon sammen med barnekoret og presten med den andre dåpsfamilien.

Satt på første rad under gudstjenesten.

Presten gav oss tegn da det var vår tur å komme opp.

Etter gudstjenesten gikk vi bort der vi hadde en middag for oss og våre gjester.

Jeg laget maten selv.

Kakene fikk jeg laget på dugnad.

Vi er ikke en syngende familie - så i middagen var det ingen sanger...

Finere album...

De har mange flotte album hos fotobutikkene synes jeg iallefall...

Har de blå med hull foran til bilde.

Løse ark kan kjøpes senere...

Vi gav ikke gave til våre dåpsbarn - siden selve dåpen koster masse med mat etc.

Dessuten oppretter vi konto på våre barn...

Lykke til, Kipa. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde ikke kirkedåp, men navnedag, for dattera vår.

Vi ga henne en symbolsk gave,- jeg pyntet en liten treeske, og la oppi et brev jeg skrev til henne.

I brevet satte jeg ned ord fra hjertet, som jeg håper kan være fint for henne å ta frem senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...