Gå til innhold

Hvilken hunderase ville du helst ha av disse?

94 stemmer

1. 1. Hvilken hunderase ville du hatt av disse?

• Berner Sennenhund
      8
    • Golden Retriever
      15
    • Labrador Retriever
      15
    • Puddel (alle størrelser)
      13
    • Irish Softcoated Wheaten Terrier
      2
    • Sankt Bernhardshund (langhåret og korthåret variant)
      5
    • Leonberger
      6
    • Cavalier King Charles Spaniel
      9
    • Afghansk Mynde
      5
    • Komondor
      1
    • Boxer
      6
    • Sibirsk Husky
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken av de aktuelle rasene ville du helst ha? Hvis du har noen erfaringer du vil dele, må du gjerne skrive de ned her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de på listen er favorittene.

1. ST Bernhardshund (elsker korthårsvarianten), etter valpeperioden (som er slitsom) så er det en MEGET enkel hund å holde, til tross for størrelsen.

2. Berner Sennen.

3. Leonberger.

Argumentet for førstevalget kan brukes på de andre to rasene også. Jeg har likevel den korthårede St. Bernhardshunden som favoritt pga det er hva jeg kan best. Dessuten, St. Bernahrdshunden begynner å bli "upopulær", og det betyr langt over at de fleste som driver med den er seriøse (jmf min oppfatning).

4. Kongepuddel. Kjøp en svart av brukshundelinjer. Du vil få steinherlig hund. Samme argument går her som St Bernhardshund, puddel er "upop" og dermed ikke en rase som trekker til seg alt for mange useriøse aktører.

Skrevet

Jeg syns at en husky ser utrolig fin ut da. Med det ulvaktige utseende og isblå øyne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns at en husky ser utrolig fin ut da. Med det ulvaktige utseende og isblå øyne.

Den har et enormt byttedriv. Intet du kan slippe løs.

• Liker 1
Skrevet

Av den listen, og når jeg tenker realistisk, så må det bli kongepuddel eller en retriever av jaktlinjer.

Skrevet

Staffordshire bullterrier! :)

• Liker 1
Skrevet

Leonberger.

Har en nå og det er helt klart rasen for meg.

Skrevet

Jeg har en Cavalier King Charles spaniel. Cavalierer er fantastiske hunder som er enkle å ha med å gjøre og jeg elsker min, men på grunn av helseproblemene og at de er 'avlet i hjel' ville jeg aldri ha kjøpt en cavaliervalp (min er omplassert.)

Cocker spanielen min er like fantastisk, men Cocker spaniel står ikke på lista, så da må det kanskje bli en liten eller mellomstor puddel. :vetikke:

Det er så praktisk med små hunder som til og med kan bæres ved behov - og det tviler jeg på at jeg kunne ha gjort dersom jeg hadde to Leonbergere. :P

• Liker 1
Skrevet

Vel, Leonbergere har svært sjeldent behov for og bli båret fordi de har krefter til å gå selv.

• Liker 1
Skrevet

Av rasene på lista er Husky nærmest det jeg vil ha, men på ingen måte en rase jeg ønsker meg.

Anonym poster: bda50a50737850945230a2ea3ecfd52d

Skrevet

Ingen av de rasene passer meg og livsstilen min. Men jeg er veldig glad i mange av disse rasene likevel. Boxeren er en klar favoritt hos meg. De er helt fantastiske familiehunder når de er oppdratt rett. Ellers har jeg god erfaring med kongepudler. Lettlærte, snille, lojale... Litt for stor for meg.

Skrevet

Vel, Leonbergere har svært sjeldent behov for og bli båret fordi de har krefter til å gå selv.

Det har små hunder også, men det hender at man må bære dem til bilen etter besøk hos veterinæren for eksempel.

Jeg har forøvrig båret en Border collie flere kilometer etter at den skadet foten ute på tur - og praktisk er ikke akkurat ordet jeg ville brukt, men man klarer det man må.

• Liker 2
Skrevet

Hahah ikke sant! Ingen bikkjer har godt av å bli båret rundt.De har bein til å gå på.Ønsker man seg noe en kan bære rundt,får en kjøpe seg bamser /dukker i leketøyforretningen!

Lillegutt veier 68kg. og ikke f**n om jeg løfter han. Men sitte fange,jo det vil han :P

• Liker 1
Skrevet

HELT klart kongepuddel!

Skrevet

Det har små hunder også, men det hender at man må bære dem til bilen etter besøk hos veterinæren for eksempel.

Du ville klart å få med deg hunden de få metrene fra veterinærkontoret og i bilen, selv om det hadde vært en grande. Må man, så må man.

Hahah ikke sant! Ingen bikkjer har godt av å bli båret rundt.De har bein til å gå på.Ønsker man seg noe en kan bære rundt,får en kjøpe seg bamser /dukker i leketøyforretningen!

Lillegutt veier 68kg. og ikke f**n om jeg løfter han. Men sitte fange,jo det vil han :P

He, he.

Skrevet

Labrador! Liker gemyttet. Ellers er puddel på 2. og golden på 3.

Kunne ikke tenkt meg noen av de andre rasene.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

puddel, flotte hunder. Ikke like vakker som en husky, men passer bedre for meg :)

Skrevet

Du ville klart å få med deg hunden de få metrene fra veterinærkontoret og i bilen, selv om det hadde vært en grande. Må man, så må man.

Jeg har som sagt både hatt og båret på større hunder, så det vet jeg. De små passer likevel livssituasjonen (og leiligheten) min bedre. :)

Dessuten trives katten min med å være det største pelsdyret i huset. :ler2:

Skrevet

Jeg har som sagt både hatt og båret på større hunder, så det vet jeg. De små passer likevel livssituasjonen (og leiligheten) min bedre. :)

Dessuten trives katten min med å være det største pelsdyret i huset. :ler2:

Den der katten altså. :lol:

Skrevet

Av de på listen stemte jeg på Cavalieren, mest fordi den er liten og søt...haha. Av de rasene på listen jeg kjenner til liker jeg alle, men de fleste ville vært for store for meg, jeg foretrekker litt mindre hunder av praktiske grunner bare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...