AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #21 Skrevet 17. januar 2013 jeg synes kanskje at terskelen for å sette opp telt burde være litt lavere enn "storm". regn og vindkast er fortsatt helt forjævlig å sitte stivpyntet i. Anonym poster: a083d5d732c7bdefbf381088e44c32f1
Petalouda Skrevet 17. januar 2013 #22 Skrevet 17. januar 2013 Jeg syns det høres ut som om du har dekket deg godt jeg, Kiara
Gjest kiara_pusen Skrevet 17. januar 2013 #23 Skrevet 17. januar 2013 En varm junidag med strålende sol der det praktisk talt er vindstille pga hagen ligger litt i ly krever ikke et digert telt med fire vegger og full isolering for en 1 time. De som er frysne av seg har min fulle støtte til å kle på seg akkurat slik de ønsker, gjerne lag på lag eller ull. Alternativt holder jo bunaden godt på varmen. Det blir sol, og det kommer til å bli perfekt! (hvis ikke er det en grunn til at vielsen er kl15.00 og ikke kl11.00) Noen kommer til å være uenige uansett hva jeg som brud bestemmer meg for, og det er helt greit. 2
Petalouda Skrevet 17. januar 2013 #25 Skrevet 17. januar 2013 he he jeg hadde parkdress på meg i det hagebryllupet da middagen var fortært ... kan ikke fordra å fryse.
Gjest kiara_pusen Skrevet 17. januar 2013 #26 Skrevet 17. januar 2013 Ja, men da kan de jo ikke hatt skikkelig telt med vegger og tak, for ikke å glemme hvor viktig gulv er. Vanskelig uansett da noen vil ha på seg vinterdress mens andre heller hadde ønsket shorts for anledningen. Igjen - umulig å gjøre alle til lags.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #27 Skrevet 17. januar 2013 En varm junidag med strålende sol der det praktisk talt er vindstille pga hagen ligger litt i ly krever ikke et digert telt med fire vegger og full isolering for en 1 time. var den rettet mot mitt siste innlegg? Anonym poster: a083d5d732c7bdefbf381088e44c32f1
Gjest kiara_pusen Skrevet 17. januar 2013 #28 Skrevet 17. januar 2013 var den rettet mot mitt siste innlegg? Anonym poster: a083d5d732c7bdefbf381088e44c32f1 Delvis. Først og fremst var den rettet mot mitt forsvar hvorfor vi ikke har et eget telt til vielsen som backup plan. Men like mye til de som er frysne av seg. Fordi jeg er rimelig sikker på at vi ikke trenger det.
Anglofil Skrevet 17. januar 2013 #29 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Vi hadde utendørs vielse. Vi ble viet borgerlig av Unitarforbundet. Vi hadde selvfølgelig en back up-plan, for oss var det en selvfølge. Vi hadde vielsen på Kjærnsmo gård, der det også var mulighet for vielse inne hvis vi endte opp med skikkelig drittvær. MEN, vi viet oss inne i et partytelt, der veggene var tatt vekk. Det vil si at det kun var taket som sto igjen, i grunn som en baldakin. Og det var vi kjempeglade for! Ikke fordi det begynte å regne litt, men fordi det var klar blå himmel, strålende sol og veldig varmt. Jeg tror ikke bare det var oss, brudeparet, som satte pris på å kunne sitte i skyggen når sola var på sitt varmeste. Vielsen vår, hadde jeg inntrykk av, var ikke kortere enn en kirkelig vielse. Vi hadde innleid trompetist som spilte innmarsj, solo under selve vielsen og utmarsj. Vielsen foregikk noe slikt som dette: viglser holdt en slags "velkomsttale", deretter kom vigselsseremonien med underskrivelse av dokumentene, ringpåsettelse, solospilling av trompetisten og enda en tale for gratulasjon med diktlesing. Mvh Yvonne Endret 17. januar 2013 av Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 17. januar 2013 #30 Skrevet 17. januar 2013 Når hadde dere vielsen Yvonne kl? KL15 har forhåpentlig den verste sola gitt seg, hvis ikke finnes det løsninger på det også heldigvis.
Anglofil Skrevet 17. januar 2013 #31 Skrevet 17. januar 2013 Vi hadde vielsen klokken 14:30. Og selv om det ikke føltes så veldig varmt når man kommer ut, så kan det bli varmt når man må stå i den samme sola i 30-45 min. Vi måtte gjøre det etter vielsen, når vi hilste på gjestene og fikk gratulasjoner. Mvh Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 17. januar 2013 #32 Skrevet 17. januar 2013 Selvfølgelig kan det bli det, men man gjør jo det samme når man sitter på cafe feks. Nei, vi satser på fint vær og at de fleste nyter varmen og solen noe jeg er sikker på at de fleste bortsett fra brudgommen gjør. Det er norsk sommer vi snakker om, ikke 40grader med fare for heteslag. 1
Anglofil Skrevet 17. januar 2013 #33 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Det er derfor jeg aldri klarer å sitte midt i solsteiken på café om sommeren heller. I sola kan det jo fort bli 40 grader selv om det er 25 grader i skyggen. På vår store dag var det vel 26-27 grader i skyggen, men det var nok fort 40 grader i sola. Mvh Yvonne Endret 17. januar 2013 av Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 17. januar 2013 #34 Skrevet 17. januar 2013 Da må man jo bare plassere stoler og vielser der sola ikke steker, men det er varmt og godt. Det er jo ikke snakk om at jeg ønsker å steke gjestene mine, så ekstremt er været i Norge. 1
Anglofil Skrevet 17. januar 2013 #35 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Jeg bare sier at det kan bli veldig varmt. Som et råd fra en som faktisk har hatt utevielse. Det er jo selvsagt opp til deg om du vil ta til deg råd eller ikke, poenget er bare det at blir det over 25 grader så kan det bli varmt i solsteiken, enten man vil eller ikke. Og forøvrig: vi fikk få eller ingen bilder der jeg synes taket på partyteltet ødela særlig, det syntes litt på noen bilder, men det var ikke akkurat en seilduk vi hadde heller. Synes faktisk det ikke var så innmari stygt. Uten veggene så glemte de fleste at de faktisk satt under et tak. For deres del kiara_pusen så håper jeg selvsagt dere får en flott dag for både dere og gjestene, men jeg håper for gjestenes- og deres del at dere slipper enten stekende sol, som vi gjorde, eller øsende regn. Selv om været er relativt stabilt på østlandet (hvor vi jo også ble viet), så regnet det kontinuerlig i kanskje en uke rett før vielsen. Vi holdt på å måtte ha den inne. Så det er risky, men da regner dere vel også med det antar jeg. Mvh Yvonne Endret 17. januar 2013 av Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 17. januar 2013 #36 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Jeg tar absolutt poengene dine, for jeg synes de er gode, og absolutt nyttige. Og jeg mener ganske bestemt at vi rett og slett må ta en dag evt se på egne erfaringer og plassere oss etter solen hvor den står på himmelen. Blir det for varmt må jeg forholde meg til det og sette opp et telt til, evt flytte oss til skyggen. Jeg er også helt sikker på at de færreste legger merke til partyteltet, og heller ser den funksjonelle nytten det faktisk har. Det er bare det at jeg har utviklet meg til å bli en detaljfreak som legger merke til de mest bisarre ting deriblant stenger osv. Er dessverre ekstremt kritisk til alt som ikke er min smak. Og heldigvis er det enda et halvt år igjen slik at planer kan endres, og sommeren kan bli annderledes enn hva jeg ser for meg nå i kalde januar. Endret 17. januar 2013 av kiara_pusen
Anglofil Skrevet 17. januar 2013 #37 Skrevet 17. januar 2013 Jeg kan ikke akkurat si at jeg syntes tanken på partytelt var så veldig fristende for meg heller, det må jeg si. Men nå fikk vi det allerede i leien av lokalene, eller det kostet vel såpass lite at da kunne vi likevel ha det. Jeg er glad at mine foreldre, og svigerforeldre, som var de som pyntet ut, var flinke nok til å pynte slik at man fikk tatt vekk oppmerksomheten fra partyteltet. Heldigvis var det ikke et diiiigert pragende et. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå