Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt eller planlegger vielse utendørs, hvordan har dere lagt opp selve sermonien? (lengde på sermoni, hva slags innslag bortsett fra selve vielsen, nødvendig med alternativt lokale inne?, var det vanskelig for alle å høre?.. osv.) Glad for alle tips! :laugh:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi planlegger utendørs vielse uten sikkerhetsnett. Er lite interessert i å sette opp et telt for dette. Regner det finner vi en løsning.

Vielesen foretas av Unitarforbundet. Det blir en borgelig vielse. Vi har lagt opp det slik at det først blir mye klassisk musikk og et eller to solonummer, deretter vielse. Mamma vil også lese en bibeltekst.

Hos oss blir det viktig å utnytte at vi gifter oss en hage, så pynt blir deretter. Eneste som er litt spesielt er at jeg vil sette opp en chuppah der vi vies.

Ellers skal alle få sitteplasser, alle skal høre og jeg skal få "altergangen" slik jeg alltid har drømt om.

Det kommer til å bli veldig bra! Intimt, personlig og ekte!

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Høres fantastisk ut kiara!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja ikke sant? Når jeg ikke får kirkebryllup slik jeg alltid har drømt om, må jeg gjøre det beste ut av hva vi er enige om. :ler:

Skrevet (endret)

Det høres nydelig ut, Kiara_pusen!

Vi skal også ha utendørsvielse på et sted vi er veldig glad i begge to. Det er vakkert nok der fra før så det trengs ingen pynting, men det er ingen muligheter til å gå inn noe sted. Greit å se at ikke dere heller har noen back-up plan i forhold til vær, jeg mener - hvor ille kan det bli? Regn takler vi jo, og hva er oddsen for at det blir ekstrem vind/storm akkurat den dagen. Verken vigsler eller fotograf er urolig for været så da tror jeg vi også lar det stå til. (spørs hvordan kjolen blir seende ut, men.. :) )

Hvor lang tenker du at selve sermonien deres blir? Jeg tenker maks. 30-40 minutter kanskje for oss. Jeg er også litt bekymret for at ikke alle skal høre da det er en liten bekk som sildrer i bakgrunnen, derfor tror jeg at vi bare skal ha musikalske innslag og ikke diktlesning.

Vi planlegger utendørs vielse uten sikkerhetsnett. Er lite interessert i å sette opp et telt for dette. Regner det finner vi en løsning.

Vielesen foretas av Unitarforbundet. Det blir en borgelig vielse. Vi har lagt opp det slik at det først blir mye klassisk musikk og et eller to solonummer, deretter vielse. Mamma vil også lese en bibeltekst.

Hos oss blir det viktig å utnytte at vi gifter oss en hage, så pynt blir deretter. Eneste som er litt spesielt er at jeg vil sette opp en chuppah der vi vies.

Ellers skal alle få sitteplasser, alle skal høre og jeg skal få "altergangen" slik jeg alltid har drømt om.

Endret av Ea_
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi skal ha 40/45min max. Da har nok brudgommen fått nok. :ler:

Balanse er vel nøkkelen, balanse og levende musikk. Skrekken min er at gjestene skal kjede seg.

Hvor skal dere ha vielsen forresten? (ikke adresse, men bare et bilde liksom) :)

Skrevet

sendte deg en melding jeg :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi satser på strålende sol og skyfri himmel Ea for dette blir vakkert. :rodmer:

Skrevet

Vi satser på strålende sol og skyfri himmel Ea for dette blir vakkert. :rodmer:

Ja, nydelig sol skal vi begge ha! :blomst:

Skrevet

Hvilken dato skal dere gifte dere ea og kiara? vi gifter oss 6.juli. det blir også ute. Og som med dere har vi ingen back up plan. Jeg har kjøpt en fin paraply da :-) jeg tror det blir bra jeg, og som dere sier - hvor ille kan været bli?

Skrevet

Dere skal ha en borgelig vielse med bibeltekst og elementer fra jødedommen? Interessant valg.

Anonym poster: f73a6a64b7e58c442153986097ac9392

• Liker 1
Skrevet

dere som planlegger utevielse uten backup-plan: husk å tenke på gjestene også. For dere som skal gifte dere er det selvfølgelig fint lite som kan ødelegge øyeblikket, men det er IKKE spesielt gøy som gjest å sitte og hutre i tre kvarter, få hår og sminke ødelagt av regn, og ha bløte føtter resten av kvelden. jeg har opplevd en sånn vielse. det verste var at det ødela hele stemninga, der hvor folk skulle blitt rørt og glade på brudeparets vegne, var de heller urolige fordi de frøs, stressa fordi småregnet så ut til å bli verre, og utålmodige for å komme seg innendørs.

De fleste nordmenn takler jo selvfølgelig gråvær supert - men det ER lurt å ha en reserveløsning i tilfelle regn og mye vind, altså. :)

Anonym poster: a083d5d732c7bdefbf381088e44c32f1

• Liker 5
Skrevet

Her må jeg si meg enig med siste "taler": uansett hvor mye vær og vind dere selv kan takle, så kan det være greit å ta hensyn til gjestene også... De fleste er nok for høflige til å "stikke" fra vielsen ifall drittvær, men de kommer ikke til å huske stort annet fra bryllupet enn at de måtte sitte/stå ute i pøsende regn, bli våte og kalde og derfor fryse resten av dagen og kvelden. Det er ikke vondt ment, vil bare at dere skal tenke litt nøyere gjennom saken ;)

Jeg forstår det som at dere skal ha hagefest også kiarapusen - har dere ikke noe alternativ eller partytelt til den heller? :klo:

• Liker 1
Skrevet

jeg har vært i hagevielse, og da var det laget et slags tregulv og leid inn et partytelt med terrassevarmere. og for å være ærlig, selvom det var både sol og tørt og all ting, det var nødvendig.

• Liker 1
Skrevet

Tenker også på dette med reserveløsning. Min kjære og jeg snakket om dette i går, og du store min for en historie han hadde. Han fortalte om da hans stefars voksne sønn fra tidligere forhold hadde giftet seg. Denne brudgommen hadde funnet seg litt av en bridezilla, og slik som det bryllupet ble, blir neppe noen andre sitt. De skulle altså gifte seg på en strand i Danmark, før de skulle til en meget stiv gallamiddag. De hadde tydelig påkrevd stivpynting, så folk dukket opp på stranda i flotte klær, med dertilhørende skotøy, i god tro om at de nok ikke skulle gå på sand. Men det skulle de. Bruden skulle på sin helt spesielle, forhåndsbestemte flekk på selve sandstranden. Og det regnet. Det regnet mye. Bruden skulle ha det som hun alltid hadde drømt om, og det var ikke noen backupplan. Å avlyse var også forsent. Så da sto de alle der da, med våt sand opp til anklene, og brede, brune våtkanter nederst på kjoler og bukser. Det toppet seg med at et par av de fine fruer ramlet, og våget seg å klage. ;) Nå skal det sies at ekteskapet ble kortvarig også, da den nygifte brudgommen ikke klarte å akseptere at det ikke var tillatt å gå inn på HENNES kjøkken. ;)

Og moralen er... ha selvinnsikt. Neida. Ha muligheten til å holde vielsen under tak, i tilfelle krise i siste øyeblikk, fordi ekstremregn tross alt kan forekomme.

• Liker 4
Annonse
Skrevet

å du milde ........

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi skal ikke ha et eget telt til vielsen som skal foregå i en annen hage enn bryllupsfesten. Og jeg har ikke mistet hodet eller blitt enda mer bridezilla over natten.

Vi skal ha vielsen hjemme i hagen på østlandet der været er stabilt (det er bedre vær der enn det er her i Oslo feks), datoen er 29 juni og det hele skal skje mellom 15.00/16.00. Og jeg har ikke tenkt til å sette opp et telt før jeg ser å yr at det er meldt regn og storm. Frem til da baserer jeg mine planer på at det blir strålende sol og min drømmedag.

Når det kommer til bryllupsfesten som skal foregåi motsatt ende er det et digert telt med gulv slik at ingen får stillettene sine ødelagt, eller at det blir fuktig. Teltet er vistnok overraskende isolert, men det blir satt opp vifteovner og hamstret en haug med pledd fra Ikea. Ingen skal fryse eller være våte uansett vær. Det blir tom gulv der dansegulvet skal være, som skal være utenfor teltet.

Det er jo en forutsetning for å feire i telt at man setter sammen en "pakke", nytter jo ikke å bare ha teltet med stoler etc på gress en hel kveld.

Så jeg er veldig lite bekymret ift alt, og hvis det blir regn får vi omrokkere, blir det storm flytter vi inn i mormors stue å har det kjekt der. Men jeg nekter å planlegge som om Åby får sin første storm gjennom alle tider. Hadde aldri tort å hatt de samme planene på vestlandet feks.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så når det kommer til vår chuppah, er det mer for å markere at her er stedet der vielsen skal foregå. Kan like gjerne bare kalles vielsedekor som er inspirert chuppahen. Blir litt mer swung over det hele. Et moderne bryllup der man henter det man liker uten å måtte tilhøre den eksplisitte religionen. Det eneste er at jeg som er kristen føler det er viktig at jeg får noe av det som er vanlig i en kristen vielse.

277886239477767700_0ncWWfZ7_b.jpg

Utfordringen min er at jeg synes partytelt er så stygt at jeg føler jeg må gjøre så mye med det før det blir bra. To blir da dobbel så mye jobb, jeg vil jo ikke at stenger og plasttak skal dominere bryllupsbildene våre. :fnise:

Skrevet

Hei dere, jeg skjønner godt hva dere mener. Det er risky å satse på godvær i sommer-Norge! Selvsagt tenker vi på gjestene, det er derfor vi gleder oss så mye til å dele denne vakre plassen med dem. :rodmer: Jeg skal imidlertid lete litt mer for å se om det er noe sted i nærheten hvor man kan flytte inn ved ekstremvær, hvis ikke satser vi uansett på god informasjon til gjestene ang paraply/skikkelige sko.. Det bør ikke være nødvendig å bli verken våt eller kald. Kanskje vi burde kjøpe inn en haug billige paraplyer?

Noen som har råd angående lyden ute, da? jeg er ikke kjent for å være teknisk av meg, men kanskje finnes det noen lur dupeditt som kan brukes (for vigsler f.eks.. musikken blir nok høy nok)?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Finn en mann med en stemme som bærer. :)

Skrevet

Finn en mann med en stemme som bærer. :)

hehe.. ja, kanskje jeg burde ha krysset av for mann og skrevet at han burde ha sterk stemme. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...