Gå til innhold

Hva syns dere damer er de viktigste egenskapene hos menn?

84 stemmer

1. 1. Viktigste egenskaper hos menn

• Økonomi
      13
    • Høy utdannelse, bra jobb og status
      5
    • Utseende
      24
    • Er etablert med eget hus og bil
      3
    • Personligheten er det aller viktigste
      70
    • Er aktiv og har mange fritidsinteresser
      16
    • Andre ting
      14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir spennende å se svarene:-) Man kan stemme på flere alternativer.

Anonym poster: e99531c14543032fd1b1c9259c13acbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemte utseende og personlighet. Jeg er nødt til å være tiltrukket av han hvis ikke kan jeg umulig se for meg at jeg kan få noe annet enn vennskapelige følelser for mannen, uansett hvor flott personlighet han har. På en annen side så har jeg blitt tiltrukket av flere menn som ikke akkurat har vært glansbilder, om vi skal se realistisk på det, så da sitter jeg vel igjen med kun personligheten, da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarte personlighet og andre ting. Andre ting inkluderer på en måte noen av de andre alternativene, fordi både økonomi/jobb/å være etablert ville vært viktig for meg om det skulle være aktuelt med en ny mann en gang. Jeg er 35 år sjøl, og ville vært veldig skeptisk til en mann på 30-40 år som ikke hadde ordnet økonomi og en jobb han trivdes med og fikset greit. Med det følger som regel også det å være etablert i en eller annen grad. Det betyr IKKE at størrelsen på økonomien, eller hvilken type jobb/bil/bolig mannen har, hadde hatt betydning, men bare at jeg ikke er interessert i menn som lever over evne eller ikke tar ansvar for sitt eget liv.

• Liker 1
Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg svarte personlighet og økonomi. Personlighet sier seg vel selv. Økonomi fordi jeg ikke orker å bo med en som kjører familiens økonomi rett på rævva igjen. Det har jeg vert gjennom en gang og aldri mer.

Skrevet

Økonomi, utseende og personlighet. Økonomi og utseendet er antagelig aller viktigst, men god personlighet er også viktig.

Anonym poster: 5b75d5e6c95e7d04221c8ac659235a25

Skrevet

En personlighet som passer min og at han er åpen for kommunikasjon og tør å prate om ting er viktigst.

Skrevet

Ordnet økonomi og en personlighet som trigger meg.

...og før noen begynner å hyle - nei, ordnet økonomi betyr ikke at han må være millionær. Det betyr at han kan gå gjennom en kredittsjekk med grønt lys. Og at han ikke er potensiell Luksusfellendeltaker.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hjelper lite med en pen fløtepus med alt ordnet hvis personligheten ligger på søppeldyngen, for å si det sånn.

For min del er personlighet viktigst, og det at man kan snakke sammen. Er personen søt og pen i tillegg, så er det selvsagt veldig bra det og. ^^,

Og jeg føler meg veldig heldig fordi jeg har fått alt sammen. :D <3

Endret av Nimmel
Skrevet

Jeg krysset av for personlighet, utseende, aktiv, andre ting. For å utdype: det første jeg ser etter er gjensidig fysisk tiltrekning, dernest at vi skal ha grunnlag for et strekt vennskap, så kommer kjærligheten, og etter det alt annet av småting.

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Hehehe. 46% har stemt for "personlighet". Så lite kan man stole på spørreundersøkelser :ler:

• Liker 3
Skrevet

Personlighet, helt klart. Det er det aller viktigste. Og det betyr ikke at det holder at han er "snill og grei" selv om det er en del av det. Det betyr at han og jeg er en god match for hverandre, har litt samme humor, samme interesser, at han liker å filosofere og dele sine tanker med meg, og har like holdninger på viktige ting. Jeg regner økonomi under personlighet også, da det er hans holdning til penger, ikke mengden som er viktig.

Og som noen andre sa, han må ta ansvar for eget liv, og være løsningsorientert fremfor å legge skylden på andre. Jeg har opplevd å være sammen med folk som tapper meg totalt for energi med sin negativitet, og det begir jeg meg ikke ut på igjen.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Blir spennende å se svarene:-) Man kan stemme på flere alternativer.

Anonym poster: e99531c14543032fd1b1c9259c13acbb

At han er ærlig og ikke lyver pga konfliktskyhet
Skrevet (endret)

Personligheten er det aller viktigste, liker jeg ikke den så har ikke det andre noe å si. Utseende er viktig i den forstand at det funker ikke hvis jeg syns han er stygg, men det skal litt til før det skjer - forutsatt at han har en relativt ok hygiene :P Høy utdannelse, bra jobb og status er ikke viktig, derimot er det viktig for meg at en mann er smart - noe som kan reflekteres av punktet.

De andre tingene er bare detaljer.

Endret av Fanderay
Gjest oreokaka
Skrevet

Helt klart personlighet og aktiv. Godt å vite at han tar vare på helsa og kroppen sin. Stod ikke akkurat i stemmegreia, men syntes det å være familieperson også er viktig, om man skal stifte familie senere.

Skrevet

Personligheten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Kryssa av på økonomi, personlighet, utseende, men med økonomi mener jeg at han har orden på egen økonomi, ikke at han tjener utrolig mye. Jeg kjenner en del menn som skylder penger i hytt og pine og som langt oppi 30-åra aldri har vært i nærheten av å eie noe som helst. De bare lever fra dag til dag og kaster bort lønna samme uka de får den. Tror ikke jeg kunne vært med en slik mann.

Og med utseende så mener jeg at jeg må finne ham attraktiv på en eller annen måte. Han behøver ikke være attraktiv slik samfunnet ser det, men jeg må jo selv like ham.

Endret av Linaria
Skrevet (endret)

Personlighet, definintivt. Rett og slett fordi det har utslag på mange av de andre punktene også. En mann med en personlighet som tiltrekker meg har blant annet normalt sunt vett og fornuft, dvs bla. et vettugt forhold til økonomi etc.

Det er klart utseendet har noe å si, men utseende trenger ikke være modellutseende. Det må rett og slett være den type utseende som tiltrekker meg. Også har selfølgelig personlighet mye å si for tiltrekning hos meg ihvertfall.

Endret av Cordelia
Skrevet

Alle disse tingene er i og for seg ganske viktige, som en helhet. Personligheten til en potensiell partner er selvfølgelig viktigere enn alt. Det er jo personligheten som avgjør hvordan personen handler, og det er ganske viktig når man skal dele livet sammen. Man bør være sånn rimelig godt på bølgelengde, og da er personlighetstype avgjørende. Ved siden av personligheten er selvfølgelig utseendet også en veldig viktig faktor. Du vil jo finne din partner tiltrekkende og tenne på partneren. Det er ikke alltid at de mest "perfekte" man har sett for seg i hodet er de som man tenner mest på heller. Man kommer langt når man bare tar vare på seg selv, og bryr seg litt om hvordan man ser ut. Ellers er alle disse andre tingene også viktig.

Økonomi f.eks. Det er absolutt ikke nødvendig at han skal ha massevis av penger, men at han er god til å disponere pengene sine og tar kontroll over og har en sunn økonomi uten kredittgjeld og "sløsevaner". Høy utdannelse er noe jeg ser på som et stort pluss. Det sier litt om personen også, om han har fullført en utdannelse og jobber med noe han elsker og brenner for. Det trenger ikke være et statusyrke, men noe som han kan være stolt over selv. At han har en stabil jobb og stabil inntekt er nødvendig for meg, dersom vi skulle vært i et partnerskap. Bare stabilitet i økonomien gir de mulighetene som jeg anser som viktige, f.eks. å eie egen bolig, ha muligheten til å spare, ha muligheten til å reise på ferie, osv.

Tilsammen utgjør alle disse tingene en viktig helhet. Så en ordentlig drømmepartner er nok en som har flere gode sider og karaktertrekk, og som man føler god kjemi med. For alt kan stemme - mannen kan ha alle de tingene man er ute etter i en partner, men mangler kjemien er det dødfødt uansett.

Skrevet

Personlighet er dealbreaker. Om ikke det er god match der, så blir ikke de andre punktene vurdert. Utseende er også viktig, han må være attraktiv. Økonomisk sans og kontroll må være i pakken, trenger ikke være rik. Selv Brad Pitt ville ikke blitt godkjent om han hadde døll personlighet. Men kunne nok tolerert litt småsløsete adferd...

Nei, jeg er nok temmelig kresen, gidder ikke menn som er kjedelige, stygge, late, ambisjonsløse, tafatte. Er man kandidat for luksusfellen, så er det enormt uattraktivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...