Gå til innhold

Hva er DIY bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men når jeg søker på nett om bryllup får jeg stadig opp DIY wedding. Hva er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Do it yourself. er DIY forkortelse for.

Anonym poster: 94ca1e356f5ff31ea164c28a0c26090c

Skrevet

gjør-det-selv-bryllup :) der du prøver å gjøre mest mulig selv!

Skrevet

Syns det blir mye koseligere og nærere enn de stive, overperfekte bryllupene som lages av "spesialister". :)

• Liker 1
Skrevet

Aha! Takk for forklaring :)

Ja, jeg synes også det er mye finere når man gjør mye selv. Blir mye mer personlig, og det synes for gjestene at det faktisk er vårt bryllup, ikke hvem som helst sitt

• Liker 1
Skrevet

jeg syns det er veldig kjekt å prøve meg på ting selv :) men det tar jo gjerne litt lengre tid.. slik som invitasjonene f.eks, der har jeg gått mange runder for å få til en layout som er fin og dom både jeg og sambo er fornøyd med!

Skrevet

Jeg har lyst å ha et ordentlig gjør-det-selv-bryllup. Men det er ikke nødvendigvis billigere hvis en kjøper alt ferdig. Og masse arbeid. (Får være forlovet i 2 år og ha et eget rom/lager til ting..spre arbeidet litt ut over tid :fnise: ).

Men dere som kanskje tenker på å ha et slikt bryllup, har dere noe tema, fargetema o.l?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi (les: jeg) planlegger et skikkelig gjør-det-selv bryllup med det fengende temaet; Vintage hage bryllup med peoner som rød tråd. :rolleyes:

- om det blir billigere? Ytterst tvilsomt. :ler:

Det eneste jeg har satt bort til profesjonelle er invitasjonene... det kunne blitt meget dyrt og ikke minst et stort irritasjonsmoment etter 5stk. Men resten skal jeg gjøre selv. Den ene av brudepikene (8år) gav bort hjemmelagde lysglass til jul så hun aner ikke hva hun har i vente stakkar. Jeg har jo samlet maaaaaaaaaaange taco saus glass.

• Liker 1
Skrevet

Vi har på en måte begge deler. Vi har bryllupsmiddag på hotell med full pakke og fri overnatting og alskens fancy greier, og så har vi mottagelse på "lokalet" der vi gjør alt selv utenom å bake bryllupskaken på selve vielsesdagen :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

For meg føles det så naturlig å gjøre alt selv, det er jo det som er så GØY!

Skrevet

Gjør ikke de fleste det meste selv? Er det noe nytt? Hva må til for at det skal karakteriseres som DIY? Hvor går grensa? :P

Skrevet

Gjør ikke de fleste det meste selv? Er det noe nytt? Hva må til for at det skal karakteriseres som DIY? Hvor går grensa? :P

Det er vel mer at du lager de fleste tingene fra bunn av, istedenfor å kjøpe produktet ferdig. Lage din egen bukett, blomsteroppsatser, invitasjoner, program osv.

(Pinterest er forresten veldig gøy for dere som liker å planlegge bryllup).

Kiara: Invitasjoner og slikt er det eneste jeg vet med sikkerhet at jeg ville fått til :fnise: (Jeg lager kort o.l ting når jeg har nok fritid)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg må bare si til den øverste der som Wonders har postet, for jeg har ho gjort det samme. Festet I do bak på skoene...

Men de aller fleste leser det som det står på norsk - i do... Mister all sjarm og blir bare teit. Men det noen har gjort er å ta forbokstaven fra begge på skoene istedet, mye mer norsk. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bare si til den øverste der som Wonders har postet, for jeg har ho gjort det samme. Festet I do bak på skoene...

Men de aller fleste leser det som det står på norsk - i do... Mister all sjarm og blir bare teit. Men det noen har gjort er å ta forbokstaven fra begge på skoene istedet, mye mer norsk. :)

Man kan vel også skrive J på den ene og A på den andre?

Vi har ikke gjort så mange lure ting selv. Vi laget invitasjonene selv, på vistaprint, men det kvalifiserer vel ikke til DIY når det ikke er håndlaget. Det som blir mest DIY her, tror jeg blir meg selv, siden jeg tar meg av eget hår og sminke.

:)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Man kan vel også skrive J på den ene og A på den andre?

Vi har ikke gjort så mange lure ting selv. Vi laget invitasjonene selv, på vistaprint, men det kvalifiserer vel ikke til DIY når det ikke er håndlaget. Det som blir mest DIY her, tror jeg blir meg selv, siden jeg tar meg av eget hår og sminke.

Ja, det også er jo en mye mer sjarmerende ide enn å bruke den engelske som flestparten ikke kobler...

Skrevet

Jeg lagde deler av dekoren selv (blomstene var det lokalene som sto for), invitasjonene vil jeg si er litt DIY siden jeg designet dem, lagde all dekor fra bunnen av, de ble trykket av Optimalprint. Måtte og skrive på datoen manuelt siden vi hadde glemt det i den ferdige teksten... Utrolig nok var det mange som ikke la merke til det.

Hårpynten med ble ett slags redesign. Kjøpte ett pent belte på etsy som jeg skulle ha på kjolen, men siden jeg skulle ha blonde bolero så merket jeg fort at ermene hang seg fast i pynten på beltet: http://www.etsy.com/listing/85979921/bridal-rhinestone-sash-afrodite-silver Mamma sydde fast en hårkam under også ble den brukt til hårpynt i stedet^_^

Jeg hadde planer om å gjøre mer, men jeg orka ikke så mye mer. Var egentlig mest opptatt av at vi begge svarte korrekt på tinghuset og at alle spiste og drakk godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...