Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg ble nettop dumpet, han sa rett ut at det var fordi jeg brydde meg for mye om facebook. Jeg har mange guttevenner på facebook, som ofte tar kontakt med meg på chat og som liker mange av bildene mine. Jeg svarer dem alltid på chaten for å være høflig, og tilbringer rundt 1 time på facebook hver dag. Denne mannen som dumpet meg, han reiser mye, jeg møtte han tilfeldig på meny en kveld. Han bare gikk opp til meg og begynte å snakke, plutselig virket det som om vi hadde kjent hverandre lenge da jeg begynte å tørre å snakke tilbake også. Han har reist mye, og har ikke facebook. Han snakket om hvor fantastisk det var å ikke være alene noensinne, for selskap kan man finne hvor som helst. Han skilte seg virkelig ut fra den vanlige norske mannen. Han går på nattklubber og fester svært ofte, men drikker ikke, han reiser og bor på hostels samtidig som han har en god inntekt. Jeg var så lykkelig for at jeg hadde funnet han, men så plutselig sa han bare rett ut at han ikke kunne være med ei jente som var så "knyttet til facebook" og ikke fant lykke i seg selv. Han sa at jeg måtte kutte kontakten med det han kalte "orbiters", for min egen og dems skyld. Han kan være så barnslig, på en god måte, hans væremåte er hypnotiserende på meg, slik at hvis han føler seg som en lykkelig 5-åring sammen med meg føler jeg det samme. Han snakket løst og spøkende om å ta meg med til disney world, jeg har så lyst å føle meg som en liten unge sammen med han igjen. Nå sitter jeg her og er lei meg og håper at han kanskje tar meg tilbake Mens han sikkert drar til disney world og finner seg ei annen tilfeldig jente å ta med. Jeg føler meg bedre av å bare logge på facebook og få oppmerksomhet, men den gode følelsen går vekk så fort at får lyst å logge på facebook igjen... Jeg trodde alltid jeg kunne få hvem jeg ville, jeg har et svært bra utseende, flest gutter tør ikke engang snakke med meg. Jeg avviser så mange, men denne ene mannen som jeg vil ha får meg til å føle meg så kjedelig og uinteressant. Jeg sitter her å lurer på om han bare var en player som manipulerte meg til å bare se hans gode sider, jeg vet ikke, jeg følte meg så annerledes da jeg var med han. Han kan gjøre hva han vil i verden, bokstavelig talt, og jeg vil oppleve et slikt eventyr med han, for jeg klarer ikke å skape en slik verden for meg selv... Han er 22, norsk, var en nerd i sin oppvekst, tjener penger på sitt eget firma, han trener, drikker ikke, fester og reiser mye. Jeg er 24, men ser yngre ut. Han har gjennomsnittlig utseende, men utstrålingen hans er noe jeg aldri har opplevd før. Vi holdt kun på i 3 dager, vi hadde sex første natten, han dro meg motvillig inn på en karaokebar, vi var i badeland og så noen gamle disney filmer sammen. Iløpet av disse 3 dagene satt jeg på facebook mens vi så filmer sammen, jeg sjekket facebook på mobilen min jevnlig da jeg var med han, men det er bare en vane, jeg har alltid gjort det... Hvordan kan jeg holde på en slik mann? Bør jeg slette facebook profilen min? Jeg har fortsatt nr'et hans og vet ikke om han vil ta meg tilbake hvis jeg sletter facebook profilen min.
Trivia Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Han er ikke nok interessert i deg, rett og slett. Dessuten kan jeg skjønne at en som ikke engang er på FB reagerer på at du flørter med mange menn der hver dag. Livet dreier seg ikke om likes eller oppmerksomhet fra tilfeldige menn du bare flørter med for å være «hyggelig». 14
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Han høres ut som en selvhøytidelig fjomp.
lillevill Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Reagerer litt på at du sjekket mobil FB mens dere "var på date" det er jo litt spesielt. Eller er det normalt, og bare jeg som er gammeldags? For meg er Facebook ofte bare støy. Et hav av unyttig info. 19
darth Vader Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Orbiters betyr at du har guttevenner rundt deg som helt åpenbart vil noe mer enn bare være venner. Du vet det, de vet og du utnytter de for oppmerksomhet og selvbekreftelse. Det er en ynkelig og trist egenskap i en jente. Jeg har selv datet (og dumpet) jenter som har dette enorme behovet for selvbekreftelse fra andre gutter. Det tyder på en indre svakhet, dårlig selvtillit og usikkerhet. Tre egenskaper jeg overhodet ikke aksepterer i en kjæreste. Jeg forstår han svært godt. Han kjente igjen typen og hvordan du er. Derfor ville han ikke involvere seg noe mer. Dersom du skal holde på en slik mann, må du jobbe med deg selv. Selvtillit og trygghet må komme ut fra deg; ikke gjennom bekreftelse fra andre. 9
Tokimer Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Reagerer litt på at du sjekket mobil FB mens dere "var på date" det er jo litt spesielt. Eller er det normalt, og bare jeg som er gammeldags? For meg er Facebook ofte bare støy. Et hav av unyttig info. Det er nok ikke bare deg. Er man på såpass tilsynelatende interessante dater, så skulle man ikke ha behovet for å "sjekke facebook på mobilen jevnlig". Og så mens man sitter å ser film da, tsk tsk
Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 #7 Skrevet 16. januar 2013 Er det bare jeg som reagerer på at de bare har datet i 3 dager? og at dette er drømmemannen ut i fra 3 dagers vennskap? 12
Karenina Skrevet 16. januar 2013 #8 Skrevet 16. januar 2013 Er det bare jeg som reagerer på at de bare har datet i 3 dager? og at dette er drømmemannen ut i fra 3 dagers vennskap? Og at han får henne til å føle seg som ei lita jente? Helt ærlig, TS, så hadde jeg også dumpet deg når du bruker så mye tid på FB som du forklarer i innlegget ditt.. kjedelig å date noen som er så fraværende! 1
Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 #9 Skrevet 16. januar 2013 Og at han får henne til å føle seg som ei lita jente? Helt ærlig, TS, så hadde jeg også dumpet deg når du bruker så mye tid på FB som du forklarer i innlegget ditt.. kjedelig å date noen som er så fraværende! Tror heller dette er dumpe grunnen og ikke facebooken, om hun oppfører seg som en liten fnisete jente på 5 år som TS beskriver.... (og skriver ikke det for å være frekk mot TS) 1
Gjest ts Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Han dumpet meg ikke fordi jeg var barnslig. Han var selv helt åpen om at han elsket å være barnslig, nysjerrig og utforskende. Han ser rett gjennom hvordan mange prøver å fremstå som mer "voksne" enn de egentlig er. Jeg klarer ikke å fokusere på en ting av gangen Han var fullstendig tilstede da han var med meg, ikke en eneste tanke om noe annet enn øyeblikket, jeg klarer ikke å være sånn og jeg tror han merket at jeg ble distrahert noen ganger. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare sa til meg at jeg skulle slutte med facebook istedet for å gjøre det han gjorde da...
makkapakka Skrevet 16. januar 2013 #11 Skrevet 16. januar 2013 Få hodet ut av mobilen din, så skal du se at drømmeprinsen snart dukker opp. Du tapte i introduksjonsrunden med den drømmeprinsen du prøvde nå! 2
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #12 Skrevet 16. januar 2013 Det bør da ikke være nødvendig å be noen om å ikke være på Facebook når man er på date? Det skjønner man vel selv?
Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 #13 Skrevet 16. januar 2013 Han dumpet meg ikke fordi jeg var barnslig. Han var selv helt åpen om at han elsket å være barnslig, nysjerrig og utforskende. Han ser rett gjennom hvordan mange prøver å fremstå som mer "voksne" enn de egentlig er. Jeg klarer ikke å fokusere på en ting av gangen Han var fullstendig tilstede da han var med meg, ikke en eneste tanke om noe annet enn øyeblikket, jeg klarer ikke å være sånn og jeg tror han merket at jeg ble distrahert noen ganger. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare sa til meg at jeg skulle slutte med facebook istedet for å gjøre det han gjorde da... Uansett du har kjent gutten i 3 dager, så sannsynligvis var han en player! Det er snakk om 3 dager! ikke 3 år! syns du skal ta deg selv i nakken og bare drite i hele fyren og gå videre med livet, og neste gang du er på date, ikke fokuser så mye på facebook på mobilen, vent heller til du er alene 3
Løvetanten Skrevet 16. januar 2013 #14 Skrevet 16. januar 2013 Synes han høres ut som en kontrollfrik. Man begynner ikke å korrigere folk etter et par dagers bekjentskap. 2
tøydokka Skrevet 16. januar 2013 #15 Skrevet 16. januar 2013 Synes han høres ut som en kontrollfrik. Man begynner ikke å korrigere folk etter et par dagers bekjentskap. Det gjorde han da heller ikke. Han begrunnet bare hvorfor han ikke lenger var interessert. Og det forstår jeg godt. Å sitte og være opptatt med mobiltrykking og facebook når man er på "date" er direkte frekt synes nå jeg! 8
Gjest bambam Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 Synes han høres ut som en kontrollfrik. Man begynner ikke å korrigere folk etter et par dagers bekjentskap. Men han korrigerte henne jo ikke. Han sa at den uvanen hun hadde, kunne ikke han leve med. Syns jo det var en ganske voksen måte å avslutte en flørt på.. Det er ikke meg, det er deg! 5
Gjest Ketalic Skrevet 16. januar 2013 #17 Skrevet 16. januar 2013 Skjønner han godt, hadde aldri akseptert dette selv i et forhold.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #18 Skrevet 16. januar 2013 Det er mange menn som ser at facebook bare er en arena for jenter å få bekreftelse fra usikre gutter. De usikre guttene tror at de har en sjangs til å "gå under radaren" til jenta og ende opp i senga sammen med henne. Facebook er overfladisk og unødvendig, skjønner godt at han dumper deg når du bruker tusenvis av timer av livet ditt på slik tull. Tenk alt du kunne ha gjort istedet for å surfe facebook, trene, tjene penger, lære noe nyttig, lese, møte nye folk, reise, osv. Ikke skriv #YOLO på facebook eller twitter, vær produktiv. En telefon hvor du kan ringe og sende sms holder. Facebook nedverdiger alt, du kunne ha hatt en egen fotokatalog med bilder og minner, som du kunne vist frem til venner IRL, dere kunne fått glede og delt øyeblikket sammen. I stedet poster du alt på facebook for å få "likes". Jeg skjønner ikke hvordan noen synes at sistnevnte gir mer glede og uttelling...
frøkna Skrevet 16. januar 2013 #19 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Hiiiiiipppsster Edit: fyren altså. Endret 16. januar 2013 av frøkna
Gjest Sobril Skrevet 16. januar 2013 #20 Skrevet 16. januar 2013 Hvis jeg var på date med en fyr og han måtte på Face i tide og utide hadde det vært avtennings for meg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå