Amber Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 Har dere sett den? Veldig bra synes jeg, Charlize Theron er jo strålende i denne filmen. Men den scenen i bilen, der hun dreper første gang er så ekkel, jeg får vondt når jeg ser sånt... og når jeg tenker på det etterpå... huff. Er det bare meg det går sånn innpå?
VesleBråka Skrevet 16. mars 2004 #2 Skrevet 16. mars 2004 Så den igår kveld. Fy flate for en film, den sitter fast enda. Charlize Theron er utrolig god, noe av det beste skuespill jeg har sett tror jeg. Jeg synes også den scenen var fæl, selv om jeg holdt for både ører og øyne og bare smugkikket litt ut igjennom fingrene.. Sånne sanseinntrykk gjør VesleBråka til et aseksuelt vesen i dagevis :cry: Jeg er også sint og oppbrakt over at det kunne gå så langt. At ikke Aileen Wournos ble tilbudt en vei ut av misbruket og fornedrelsen på et mye tidligere tidspunkt, de drapene skjedde av en person pushet lengre enn noen skal behøve å utholde. Og glasuren på kaka- hun ble henrettet. Etter å ha levd et helt forferdelig liv som samfunnet rundt henne er årsak til. Man kan si hva man vil om velferdssystemet her, det blir misbrukt og folk blir late, MEN det hjelper også de som trenger en utstrakt hånd til å komme seg ut av et helvete. Og da er det verdt det. Jeg tviler sterkt på at dette kunne skjedd her. Jeg festet meg også ved noe hun sa, som jeg også har tenkt: Folk ser ned på prostituerte, tenker at de tar minste motstands vei. Å leve slik, ydmyke seg og så reise seg opp igjen, gang etter gang, er beinhardt. Det er ingen enkel løsning. Jeg er overbevist om at prostitusjon er det tøffeste yrket i verden, og jeg hadde ikke klart det. Jeg hadde tatt den enkle veien ut, overdose eller noe.
Gjest Yoni Skrevet 21. mars 2004 #4 Skrevet 21. mars 2004 For meg var dette en av de mest tankevekkende og ubehagelige filmene jeg har sett det siste året. Tror bare Irreversible var den som gjorde meg mer opprørt.
Gjest Carmelita Skrevet 11. april 2004 #5 Skrevet 11. april 2004 Nå har jeg sett den også! Fy f for en sterk film!
Miss Marple Skrevet 11. april 2004 #6 Skrevet 11. april 2004 Det er en ufattelig sterk og rå skildring av en kvinnes kamp for sin egen verdighet og sitt eget liv. Jeg sier med enig med dere andre at man glemmer ikke den filmen så lett. Og jeg er mektig imponert over Charlize Theron!! Det verste av alt er at jeg kunne tenke meg å se filmen enda en gang for den var så sinnsykt bra....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå