Maneo Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Heisann! Jeg ønsker å komme meg litt i form. Jeg er ikke overvektig, og derfor er heller ikke slanking hovedprioriteten her. Jeg har kronisk beinhinnebetennelse, og det begrenser derfor mine muligheter litt (i tillegg synes jeg trening er møkk-kjedelig :-P). Men, jeg har tenkt en del å begynne på Yoga. Jeg lurte derfor på om det er noen som trener yoga jevnlig, og kan fortelle litt om det? Hvordan det er, hvor ofte bør man trene og hva man trenger å ha med, f.eks.
PepsiMax Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har vært på noen yogatimer på treningssenter, og trives godt med det. Bruker det mest for å stresse ned og være her & nå. Bli bevisst på kropp & pust. Da jeg er på senter pleier jeg ha med vannflaske og varmere klær enn til vanlig trening, ingen sko. På livegym.no har dem også endel forskjellige yoga timer hvis du har lyst å teste ut litt på egen hånd! Jeg bruker ofte timene på livegym for å roe ned etter en stressa dag og/eller for å roe kroppen før jeg legger meg. Det er veldig godt for både kropp og psyke
Wildy Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 yoga er genialt for bevegelighet og styrke i muskler man ikke visste man hadde...;-) Jeg pleide å være med på yogatimer når jeg trente på senter, og det kjentes så absolutt. Samtidig som det er avslappende. Ble stiv og støl på plasser jeg ikke trodde det var mulig å bli stiv, og merket stor forskjell på bevegelighet i de periodene jeg trente yoga jevnlig.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Ville ikke anbefalt yogatimer på et tilfeldig senter. Alt for mange instruktører som ikke har anelse hva de driver med. Anonym poster: 887b656d1e2d625c1270a8c4e7d1c660
LittDiva Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Jeg trener Bikram yoga 3-4 ganger i uken og det er ren medisin! Tøft når det står på og spesielt i begynnelsen , men etterhvert blir man avhengig . Bikram yoga Oslo har en fin nettside om du vil lese mer.
Suzy Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Jeg trener yoga jevnlig og det er fantatisk trening! Jeg anbefaler også å gå på et sted som spesialiserer seg på yoga og ikke på et treningssenter som har andre ting i tillegg. Oslo Iyengar Yoga er veldig bra: http://www.osloiyengaryoga.no/
Maneo Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2013 Jeg var igår, og det var fantastisk! Veldig fint sted, og flink instruktør! Gleder meg til å dra igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå