Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har begynt ett nytt og bedre liv, så har begynt å trene! Jeg trener nå 4 dager i uken. Mandag: egentrening: 15 fort gange på tredemølla, 15 min roing, 15 min intervall på tredemølle(1 min gå 1 min jogge) og 30 min styrke mage øvelser i slynge, armøvelser med kettelball, og en rekke appararter for beina. + går til og fra jobb 15-30 min hver vei. (nedoverbakke til og oppoverbakke hjem) Tirsdag: Gruppetime: Danse m/høy puls 45 min, så 15 min intervall trening på tredemølle + går til og fra jobb 15-30 min hver vei. (nedoverbakke til og oppoverbakke hjem) Onsdag: Fri men går til og fra jobb 15-30 min hver vei. (nedoverbakke til og oppoverbakke hjem) Torsdag: Gruppetime: Coretrening, m/kettelball og pilates 60 min + 15 min intervall på tredemølle og + går til og fra jobb 15-30 min hver vei. (nedoverbakke til og oppoverbakke hjem) Fredag: Egentrening: 15 min fort ganger tredemølle, 15 min rask roing, 15 intervall på tredemølle, 30 min styrke m/slyngeøvelser, beinøvelser på apparater og vekter for armøvelser. Lørdag og søndag Fri (skal evt begynne å gå 1-2 timers tur de dagene, men har ikke begynt) Trener jeg for lite i løpet av uken? burde jeg trene mer? i så fall når og hva? Alle sier jo at for å få best mulig vektnedgang så må man begynne med kostholdet, det har jeg altså gjort. Jeg har kuttet ut pepsi max på jobb, drikker bare vann. Spiser ikke snop, søtsaker eller chips i ukedagene. (Har lørdag som kosedag, med veeeldig redusert kos) Ca kosthold på en arbeidsdag går hjemme fra 07:30 og hjemme 19:30 Frokost: Shake Lunsj: 2 skiver med magert kalkun eller kyllingpålegg m/agurk og paprika og litt majones evt knekkebrød. mellommåltid: en frukt Lunsj nr 2: 2 skiver med magert pålegg (kalkun eller kylling) Middag/kvelds: Kylling, kalkun, svin (av og til kjøttdeig) litt fullkornspasta, fullkorns wraps, eller ris. mye salat eller grønnsaker til middag. og selvsagt litt saus eller rømme til det jeg lager meg. Høres dette helt galt ut?
Gjest *Maja* Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Hva er målet ditt? Bedre helse eller vektnedgang?
Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2013 Hva er målet ditt? Bedre helse eller vektnedgang? I grunnen begge deler
Nalaya Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Mye trening, så det er bra. Men for såpass mye aktivitet synes jeg at du spiser litt lite, om du ønsker å gå ned i vekt kan det være smart å holde seg til et brødmåltid i løpet av dagen istedenfor to. Heller spise mat med mye proteiner samt mye grønnsaker. F.eks ha med en god salat på jobb. 1
Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2013 Mye trening, så det er bra. Men for såpass mye aktivitet synes jeg at du spiser litt lite, om du ønsker å gå ned i vekt kan det være smart å holde seg til et brødmåltid i løpet av dagen istedenfor to. Heller spise mat med mye proteiner samt mye grønnsaker. F.eks ha med en god salat på jobb. Dette er noe jeg har begynt med i det siste, men det er bare to dager i uken jeg gjør det Men en god salat var ingen dum ide!
Nalaya Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Dette er noe jeg har begynt med i det siste, men det er bare to dager i uken jeg gjør det Men en god salat var ingen dum ide! Gjerne med tunfisk eller kjøtt og avokado i. Masse gode proteiner og fettsyrer
Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2013 Gjerne med tunfisk eller kjøtt og avokado i. Masse gode proteiner og fettsyrer Liker ikke tunfisk, så da får det bli kylling eller kalkun skal ikke være lett å slanke seg og komme i bedre form når man er kresen :gjeiper: 1
Gjest *Maja* Skrevet 16. januar 2013 #8 Skrevet 16. januar 2013 Klarer du frokost? Shake er bedre enn ingenting, men synes du burde starte dagen med noe fast føde. Jeg er fan av et par grove knekkebrød med egg og skinke eller havregrøt med eple og kanel. Lunsj 1 kan godt være et par grove brødskiver med masse godt pålegg. Lunsj 2 så er som sagt kyllingfilet med salat og litt bønner/linser etc bra. Frukt som mellommåltid er bra. Middagen ser bra og variert ut.
Frk.Tyttebær Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2013 Klarer du frokost? Shake er bedre enn ingenting, men synes du burde starte dagen med noe fast føde. Jeg er fan av et par grove knekkebrød med egg og skinke eller havregrøt med eple og kanel. Lunsj 1 kan godt være et par grove brødskiver med masse godt pålegg. Lunsj 2 så er som sagt kyllingfilet med salat og litt bønner/linser etc bra. Frukt som mellommåltid er bra. Middagen ser bra og variert ut. Jeg har aldri likt å spise frokost, derav har jeg nå begynt med en shake, bare for å få i meg noe, men jeg kan prøve å få i meg frokost som er fastføde de dagene jeg ikke jobber, så blir det kanskje lettere de dagene jeg jobber også Men bør jeg trene noe mer enn det jeg gjør de dagene jeg trene? burde jeg legge en dag til med trening, f.eks i helgen? så det blir 5 av 7 dager med trening?
Gjest *Maja* Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har aldri likt å spise frokost, derav har jeg nå begynt med en shake, bare for å få i meg noe, men jeg kan prøve å få i meg frokost som er fastføde de dagene jeg ikke jobber, så blir det kanskje lettere de dagene jeg jobber også Men bør jeg trene noe mer enn det jeg gjør de dagene jeg trene? burde jeg legge en dag til med trening, f.eks i helgen? så det blir 5 av 7 dager med trening? Det er bedre at du starter rolig. Synes det ser bra ut som det er nå. Når formen blir sterkere så vil det bli mer naturlig å øke fart, distanser, tyngde etc. Tror dette blir veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå