AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Ehm ja... jeg har da hatt på meg ansiktsmaske. Hadde ingen anelse om problemer fordi jeg har brukt akkurat disse type ansiktsmaskene før. Hadde den på i 15 min som det sto... nå har jeg røde flekker i ansiktet... hva skyldes det??? :/ er jeg allergisk? Fikk jeg en hudreaksjon? også er jeg varm i fjeset... setter veldig stor pris på svar! Anonym poster: cfb8d509a6a61d18313d56719c9f89c8
Karmosin Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Det høres ut som en allergisk reaksjon eller en hyperreaksjon. Det har skjedd meg altfor mange ganger, også med produkter jeg tidligere har brukt uten problemer hvis huden har en spesielt ømfintlig dag. Parfyme, syrer, det kan være så mye i en ansiktsmaske du kan reagere på. Det er ikke nødvendigvis allergi. Jeg pleier å la ansiktet være i fred en stund og se hvordan det går. Hvis flekker og varme ikke gir seg etter et par timer tar jeg på reseptfri kortisonkrem. Blir det verre drar jeg til legen og får kortisontabletter, men vanlig kortisonkrem pleier å ta det. Når jeg blir virkelig ille sprekker huden min, og da SKAL IKKE kortisonkrem brukes, men håper det ikke blir så ille med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå