Gå til innhold

!7 år, jobber, krav på mer lønn om jeg jobber helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jobb der jeg har 4 timer ca jobb hver uke. Sjefen har satt opp at jeg jobber på Mandager.Men forrige gang jeg kom på jobb var det folk der fra før av, så jeg kunne ikke utføre den jobben jeg skulle pga plassmangel.

Så jeg satt i to timer og venta på at de skulle bli ferdig. Siden sjefen satt opp at jeg skulle begynne klokka 6, altså møte opp da, skrev jeg de timene jeg jobba + de timene jeg venta.

Nå ha han kommet med et forslag om og gjøre jobben i helgen istedefor, sånn at jeg slipper å vente om det er noe som skjer. Men om jeg takker ja til dette tilbudet, skal jeg da ha helgetillegg, eller skal jeg ha ordinær lønn siden jeg jobber så få timer allikevell?

Takk for svar!

Anonym poster: de0df7a158a453315d60df82ba08c944

Videoannonse
Annonse
Gjest pellepirat
Skrevet

Jobber du helg skal du selvfølgelig ha helgetillegg. Ellers er det forøvrig riktig av deg å skrive opp alle timer du er satt opp på og er på jobb. At det ikke er plass til deg osv. er arb.givers ansvar, det skal ikke gå ut over lønna di :)

Skrevet

Det varierer hva lønna er når du er under 18 år, men du skal helt sikkert ha litt helgetillegg. Det varierer fra jobb til jobb når og hva det er. Jeg jobber i butikk, så på lørdager får jeg en sum ekstra pr time mellom 16 og 18 og en sum ekstra (litt høyere enn den første) mellom 18 og 20. I desember får jeg 100% på søndagen, og likt på lørdagene (men tillegg hver ukedag vi har åpent til 23).

Hør med sjefen din hva du får :)

Skrevet

UB-tillegg er avhengig av hvor mange timer i uken du jobber. I HK må man jobbe over 12 timer i uken for å få UB-tillegg. http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667

Anonym poster: 63e7f2b340db1316684f8426ea68ceba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...