Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva jobber du som? Jeg trenger masse tips til hvor jeg kan jobbe hen!

Endret av Bø65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber med Personal/HR. Da blir man tvunget inn i en rolle hvor folk oppsøker deg og du er i sentrum - helt uten å måtte gjøre noe for det.

Anonym poster: 87c0fb59bbda4d94096892e4a06789f7

Skrevet

Jobber i butikk. Fordi jeg ellers hadde isolert meg totalt. Nå er jeg nødt til å snakke med folk, og har oppdaget at jeg faktisk liker det. Jobber et sted der jeg kan mye om det vi selger, så jeg føler at jeg kan mer enn kundene, og da går det greit.

Kunne aldri jobbet som telefonselger, for eksempel. Det er langt over min grense. Men svare telefon f.eks. på en kundeservice hadde jeg klart uten problemer. Problemet mitt er ofte å ta kontakt med folk, liker bedre at folk tar kontakt med meg.

Drømmejobben for meg hadde vært oversetter. Da kunne jeg jobbet hjemme og slapp å ha så mye kontakt med folk. Men jeg er redd for at jeg kun hadde snakket med bikkja da.

Anonym poster: 4111b7043bec2c028244d469c0c99bc7

Skrevet (endret)

Jeg er sjenert, men jeg sliter ikke sosialt. Samtidig så blir jeg fort sliten i sosiale sammenhenger, hvis det blir for mye. Er introvert.

Jeg jobber i kundeservice, svarer kun folk som ringer inn. Har omkring 20-40 samtaler per firetimersvakt. Samtidig hater jeg å snakke i telefonen, men det er noe annerledes når det er jobben din. Jeg kunne derimot aldri vært telefonselger, selv om også vi har krav om salg (dog ikke utgående).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg jobber faktisk som lærer. Da MÅ jeg være sosial og jeg går inn i en rolle. Jabber hele dagen. Merker jeg blir lett tilbaketrukken og låser meg inn i et skall om jeg ikke er på jobb, feks i sommerferien. På jobb må jeg snakke, snakke, snakke.

Er sliten etter jobb, men føler det fungerer greit. Er rart hva man klarer når man må. Skulle jeg valgt jobb på bakgrunn av at jeg er sosialt tilbaketrukken hadde jeg jobbet alene på et kontor. Da hadde det bare ballet på seg og jeg ville blitt en einstøing.

Anonym poster: 1f972418137cf974beff8df895b11a5a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også ganske sjenert og er nok ikke den mest sosiale. Jeg studerer til å bli lærer. Det er egentlig veldig greit å utsette seg for sånne ting om man er sjenert. Så får man trent seg litt til å være mye med mennesker:) Det er hvertfall det for meg. (Vi har praksis, og jeg ser at jeg har utviklet meg mye siden første gang vi hadde det)

Enig med det AB sier over. Hadde jeg sittet alene på et kontor hele dagen hadde jeg bare blitt enda mer sjenert. Jeg flyr jo ikke rundt og skravler høl i huet på folk når jeg er i praksis (ikke kommer jeg til å gjøre det når jeg er ute i jobb heller), men det er greit å ha noen å kunne prate med, og være med, om enn det bare er skolesnakk med elever. Da blir det så mye mer avslappende å ha alenetid når man er hjemme igjen. Istedenfor å være alene hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...