Rainbow Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Meg igjen!;-) Idag aktiveres den nye tlf min, Samsung Galaxy siii. Har de siste ukene kun brukt Wi-Fi, men idag skal det virke ordentlig. Men hvordan aktiverer jeg det? Hadde håpa det skulle gå automatisk, men det går ikke an å sende mld eller ringe fordi den ikke finner noe mobilnett. Må jeg gjøre noe hos operatøren, eller er det innstillinger på tlf som må skrus på? På forhånd takk for hjelpen!
Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Etter å ha satt inn simkort og skrudd på telefonen på nytt skal det vel gå rimelig automatisk, trodde jeg? Hvilken operatør bruker du?
Lutetium 71 Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Snodig! Eneste jeg kan tenke meg er at du har skrudd på flymodus? Standardinnstillingen er jo at den søker etter mobilnettverk helt automatisk. Skal ikke være noe mer hokuspokus enn å bare hive i simkortet, og skru den på. Den er ikke operatørlåst?
Anglofil Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Skulle akkurat til å spørre om det samme, som regel går dette automatisk, men har du låst den opp, dvs ha du åpnet operatørlåsen? Jeg regner med at du har kjøpt telefonen gjennom en operatør, er det da den samme som du har byttet til nå, eller er den den gamle operatøren? Hvis det er sistnevnte så må du låse opp telefonen for å få brukt den. Mvh Yvonne
Rainbow Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2013 Takk for svar! Jeg formulererte meg nok litt uklart. Har kjøpt tlf med binding og skal bruke en ny operatør -en annen en den jeg hadde på gammel tlf. Men ikke en annen en den jeg kjøpte tlf med. Var noe feil med kodene, pin og puk og det der, men fikk ordna det på kundeservice. Riktignok etter en halvtime i kø, men. Dette tar det forøvrig utrolig lang tid å skrive, hehe!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå