Gå til innhold

Reagerer på Pevaryl? - Sopp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk svie og utflod på fredag. Begynte behandling mot sopp på lørdag, tok Pevaryl-stikkpille på kvelden og har smørt meg med kremen siden. Men nå klør det noe helt ekstremt! Svir noe sykt når jeg smører meg med kremen, kan det være jeg reagerer på Pevaryl? Har ikke hatt det sånn med Canesten. Klør ihjel her, noe tips?

(Det er ikke herpes eller noe annet)

Anonym poster: 8662ca5e9b2cf30e8e20449301a3839a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøl ned med kaldt vann, men ikke for lenge, sopp elsker fuktighet. Kanskje du reagerer på medisinen eller at soppen ikke ble borte og ble verre nå. Du er helt sikker på at det ikke kan være klamydia? Jeg har hatt både det og sopp og det var ganske likt for meg bare at klamydia svidde mye mer.

Hvis du er helt sikker på at det er sopp så ikke bruk den kremen mer, prøv Canesten eller en eddikkur. Jeg har sluttet å bruke Canesten da jeg syns at eddiken funker mye bedre. Jeg var før plaget med ofte sopp og selv om Canesten tok den bort så kom den fort tilbake, etter jeg brukte eddikkuren så har jeg bare hatt sopp noen få ganger. Eddikkuren fjerner også soppen raskere så man (iallefall jeg) slipper å bruk den i en hel uke, 2-4 dager er nok, og 2-3 ganger per dag. Man slipper den klissete salven og stikkpiller, også er det billigere og noe man "alltid" har hjemme.

Jeg har vann i et lite drikkeglass, en spiseskje eddik og en teskje salt. Jeg tar innholdet i en sprøyte og spyler meg innvendig og utvendig i underlivet, sittende og skreve over do så det ikke renner nedover lårene og på gulvet. Det svir litt de første gangene og lukter litt, men lukter bare til du har fått på klærne. Ikke skyll det bort etterpå med vann. Bare skyll med det som jeg sa, og klapp forsiktig litt med dopapir og kle på deg. Jeg blir kvitt soppsvien i løpet av det første døgnet og behandler til alle symptomene er borte og i en ekstra dag. Leger anbefaler dette til de som ikke blir bra av medisiner. Ellers har jeg sluttet helt å bruke tamponger (savner det ikke så mye som jeg trudde) og å vaske med underlivssåpe. Den verste soppen jeg har hatt fikk jeg av å ha brukt dr.Greve EN gang! Det svei så jeg grein og jeg fikk masse sopp-utfold.

Anonym poster: e33ace23f0efd9bfd26ef35df5acbbce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Klamydia kan det ikke være, da jeg har vært i fast forhold i 4 år (og dessuten nettopp var på cellesjekk hos gynekolog).

Jeg skal få kjøpt Canesten idag. Dersom det ikke hjelper, bruker jeg eddik. Et smart tips uansett! :)

Anonym poster: 8662ca5e9b2cf30e8e20449301a3839a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også sånn på Pevaryl, men med Canesten går det ok. Edikkur har jeg aldri vært borti, men kanskje jeg skal prøve det om jeg får sopp igjen.

Dersom du får sopp i forbindelse med mensen, kan man få kjøpt tamponger som er "snille" mot underlivet på apoteket. Jeg kjøper Ellen, har ikke vært plaget med kløe og tørrhet siden jeg byttet til det. :)

Anonym poster: c0f98cf2af0d4d230aaf01222069e771

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også svie av Pevaryl.

Eddikkuren var lur, den har jeg ikke hørt om før.

Anonym poster: ff44581ff69c50043fab6dc4b4c4e392

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...