Gjest -Grethe Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 Hei! Om jeg er på pecilinkur, kan jeg da drikke alkohol, eller kan det ha helsemessige konsekvenser? Jeg kommer til å drikke, men litt greit å vite om jeg dør liksom.
jordbær Skrevet 15. mars 2004 #2 Skrevet 15. mars 2004 Virkningen av medisinen blir nedsatt.. og du kan få problemer med å bli frisk...
Felicia Skrevet 15. mars 2004 #3 Skrevet 15. mars 2004 Jeg er ingen lege, så garantisikkert er ikke svaret mitt, men jeg tror at det som dersom du drikker alkohol, kan virkningen av penicilien "opphøre", slik at kuren rett og slett ikke virker. Sist jeg gikk på penicilin spurte jeg på apoteket og fikk vite at jeg kunne drikke e tglass vin eller to, men ikke særlig mye mer.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2004 #4 Skrevet 15. mars 2004 Hei! Om jeg er på pecilinkur, kan jeg da drikke alkohol, eller kan det ha helsemessige konsekvenser? Jeg kommer til å drikke, men litt greit å vite om jeg dør liksom. Du kommer nok til overleve helt fint. Det er bar tullball at alkohol nedsetter virkningen av pennicillin. Da jeg gikk på pennicillin sist var legen veldig nøye med å informere om at jeg bare kunne drikke det jeg ville under kuren, og at det i lege kretser har vært kjent i årevis at alkohol ikke har noen innvirkning på pennicillinkurer. Dette gjelder pennicillin og ikke andre typer antibiotika.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #5 Skrevet 15. mars 2004 Grunnen til at man ikke bør drikke alkohol er at effekten av antibiotika blir nedsatt. Dette KAN føre til at du blir immun mot akkurat denne typen penicillin, og du kan føre immune bakterier over på andre og på den måten gjøre dem immune også.
la_luz Skrevet 15. mars 2004 #6 Skrevet 15. mars 2004 Trodde det var slik at det er levern som tar opp pencelinen, når du drikker så så har levern nok med å rense kroppen for alkohol, derfor klarer ikke den å ta opp pencelinen.
Gjest Virvel Skrevet 15. mars 2004 #7 Skrevet 15. mars 2004 Det er ingenting i veien for å drikke alkohol når du bruker penicillin. Hvis du blir svært beruset og kaster opp vil du kanskje få mindre virkning av medisinen du tar, men forøvrig er det ingen problemer ved å kombinere disse to. Har vi fått klarhet i det nå? :-)
jordbær Skrevet 15. mars 2004 #8 Skrevet 15. mars 2004 Det er ingenting i veien for å drikke alkohol når du bruker penicillin. Hvis du blir svært beruset og kaster opp vil du kanskje få mindre virkning av medisinen du tar, men forøvrig er det ingen problemer ved å kombinere disse to. Hej. Penicillineffekten försvinner inte om man dricker alkohol. Det är en skröna! Men...har man en svår infektion så ska man inte dricka alkohol (lusten finns väl inte heller just då) pga att kroppen har "fullt upp" med att bekämpa infektionen. Tillför man alkohol måste kroppen först ta hand om det gift som alkohol är, därefter återupptas infektionsbekämpningen.
-ida- Skrevet 16. mars 2004 #9 Skrevet 16. mars 2004 Stiller meg bak Jordbær sin konklusjon!! Dessuten blir virkningen på den tabletten du tar borte, men ikke de andre da!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå