Gå til innhold

ekskone respekterer ikke at hun ikke lengre bor i huset

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet
Skrevet

min ekskone i snart 3 år er fæl til å gå inn i huset mitt når jeg ikke er tilstede. Det oppstår i situasjoner der hun skal hente barna el. og jeg er på jobb.

Jeg har ettertrykkelig sagt at hun ikke er ønsket inn i huset, men det bryr hun seg altså ikke noe om.

Hun har alltid vært svært kontrollerende, noe som er grunnen til at vi skilte lag, og spøkelse fra henne vil altså aldri slutte.

Hvilke muligheter har jeg til å hindre henne? Jeg ønsker ikke å involvere barna så mye i det, da det ikke er deres ansvar å passe på moren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å bytt hentetider til når du er hjemme. :)

Skrevet

Uff, så irriterende!

Forslag ovenfor støttes

Gjest Darthoven
Skrevet

Bytt lås? Skaff deg et papir på at hun må holde seg minst 100 meter unna deg og huset ditt, fordi du føler det svært krenkende og ekkelt at en person du ikke lenger har noe forhold til, annet enn bytting av barn, romsterer rundt i din bolig og privatliv.

Skrevet

Jeg støtter forslaget om å bytte lås og bytte hentetider. Den nye låsen vil/bør markere for hennes del at dette er ditt hjem, og man behandler ikke andres hjem på denne måten.

• Liker 1
Skrevet

Hvis barna har egen nøkkel (som det høres ut som), så blir det vanskelig hindre henne å gå rett inn når ungene er hjemme uten far. Det er også synd å måtte endre på tider og steder kun fordi hun mangler folkeskikk.

Personlig ville jeg prøvd å gjøre dette flaut for henne ved f.eks å invitere til samtale ved Familievernkontoret der du forteller at samværsavtalen muligens må legges om siden din ekskone ikke respekterer privatlivet ditt og går inn i huset ditt når du ikke er hjemme. At hun misbruker et privilegie og at det må tas bort om hun ikke endrer seg.

Den andre taktikken kan være å si det med et stort smell via en advokat som også påpeker noen paragrafer som forteller henne at det er lovstridig å ta seg inn i annen manns hjem, og hva konsekvensen blir om hun fortsetter.

• Liker 6
Gjest fortvilet
Skrevet

Takk for mange gode svar. Og ikke minst god støtte. Så da er det ikke bare jeg som er vanskelig?...

Barna har egen nøkkel ja, og jeg jobber 'Nordsjøturnus' så det er vanskelig å hindre tilgangen hennes uten å måtte gå drastisk til verks.

Familievernkontoret er en veldig god idè. Det samme med advokat. Jeg får prøve en av de tingene.

Jeg hater når det er sånn, Skjønner veldig godt de som har hatt innbruddstyver i huset og føler seg krenket selvom ikke noe er borte.

Skrevet

Jeg forstår forsåvidt at du ikke ønsker at hun skal gå å snoke i huset ditt, men å sammenligne at ekskona er i huset med innbruddstyver er å ta litt i.

Hva om barna inviterer henne inn? Det er deres hjem også. Kanskje de vil ha besøk av mamma. Vise henne rommet og lignende.

• Liker 1
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Hva gjør hun? Står inne i gangen og venter, hjelper ungene pakke på deres rom eller forsyner seg friskt fra kjøleskapet og lukter på boxershortsene dine? :vetikke:

• Liker 2
Skrevet

Spiller ingen rolle hva hun gjør eller ikke gjør.

Det er ikke hennes hus, hun er ikke velkommen selv om barna bor der.

Det er frekt, uforskammet og ulovlig å ta seg inn i andres hus uten invitasjon eller tillatelse.

Det handler om privatlivets fred, på samme måte som man ikke åpner andres post eller leser

andres mailer eller står 5 cm fra ansiktet på samtalepartneren sin (veikt eksempel, men dere skjønner...)

• Liker 4
Skrevet

Det er frekt, uforskammet og ulovlig å ta seg inn i andres hus uten invitasjon eller tillatelse.

Det handler om privatlivets fred, på samme måte som man ikke åpner andres post eller leser

andres mailer eller står 5 cm fra ansiktet på samtalepartneren sin (veikt eksempel, men dere skjønner...)

Barna må jo kunne ha besøk. Ber barna moren m å være med inn, er hun faktisk invitert. Jeg regner med at dette dreier seg om ganske store barn, siden de er alene hjemme. Eller mener du at det må være enstemmighet i familien om hvem som skal inn i huset.

• Liker 3
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

Her om dagen så jeg en bil som var blå, det var sjokkerende i og med at jeg trodde de alle var svarte eller hvite. :)

Endret av Amazing Cunt Wig
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Barna må jo kunne ha besøk. Ber barna moren m å være med inn, er hun faktisk invitert. Jeg regner med at dette dreier seg om ganske store barn, siden de er alene hjemme. Eller mener du at det må være enstemmighet i familien om hvem som skal inn i huset.

Selvfølgelig må en kunne få bestemme hvem som kan ta seg inn i huset når en selv ikke er hjemme!

I tillegg ser vi av hovedinnlegget at TS i flere år har fortalt sin ex at hun ikke er velkommen inn i huset når han ikke er tilstede, men likevel så gjør hun det. Hvorfor skal dette være ok?

Endret av Løvetanten
  • Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig må en kunne få bestemme hvem som kan ta seg inn i huset når en selv ikke er hjemme!

I tillegg ser vi av hovedinnlegget at TS i flere år har fortalt sin ex at hun ikke er velkommen inn i huset når han ikke er tilstede, men likevel så gjør hun det. Hvorfor skal dette være ok?

Men barna vil kanskje at moren skal komme inn på rommet deres. TS får levere barna hos moren om han ikke vil at barna skal invitere henne inn.

Skrevet

Da får TS si til barna at mor ikke er velkommen i deres hjem, og at de ikke får invitere henne inn.

Anonym poster: 5134aa97c36744cbb4f3c9688c9fe251

• Liker 2
Skrevet

Men barna vil kanskje at moren skal komme inn på rommet deres. TS får levere barna hos moren om han ikke vil at barna skal invitere henne inn.

Selvfølgelig ikke! Det faller på sin egen urimelighet.

TS ønsker ikke sin kontrollerende eks-kone inn i hjemmet sitt når han selv ikke er tilstede.

Hun nekter å respektere dette og tar seg inn uansett.

Et menneske med normal folkeskikk vil akseptere regler som er satt selv om de ikke nødvendigvis er enige eller liker de. En person som ikke klarer dette kan man ikke stole på, og de er nødt til å få vite hva deres handlinger fører til.

TS har all rett på sin side og min fulle sympati. Ekskona hans respekterer ikke normale grenser og bryter både normer og regler.

Barna bor i huset, men det er de voksne som bestemmer til sist. Uansett.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

En ex som man vet tar full runde i huset, selv om h*n vittelig er invitert inn av sine egne barn,trenger ikke være trivelig.

Siden TS jobber nordsjøturnus så vil dette nødvendigvis bety at f.eks. post o.l. kan være liggende tilgjengelig.

Og, mennesket er ofte et veldig nysgjerrig vesen. Spesielt i et hus hvor de selv en gang har bodd.

Jeg hadde nok følt det like ubehagelig som det TS gjør.

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig ikke! Det faller på sin egen urimelighet.

TS ønsker ikke sin kontrollerende eks-kone inn i hjemmet sitt når han selv ikke er tilstede.

Hun nekter å respektere dette og tar seg inn uansett.

Et menneske med normal folkeskikk vil akseptere regler som er satt selv om de ikke nødvendigvis er enige eller liker de. En person som ikke klarer dette kan man ikke stole på, og de er nødt til å få vite hva deres handlinger fører til.

TS har all rett på sin side og min fulle sympati. Ekskona hans respekterer ikke normale grenser og bryter både normer og regler.

Barna bor i huset, men det er de voksne som bestemmer til sist. Uansett.

Jeg er enig i at det er de voksne som setter reglene i hjemmet, men de må være rimelige. Å hindre ekskona å vente inne eller være med barna på rommet deres mens far ikke er hjemme, er helt urimelig. Det står ingen ting i inlegget om at hun snoker rundt i TS sine saker. Om hun ser gjennom papirer, går inn på soverom eller ser i skapene stiller saken seg anderledes.

Om det er kona som er kontrollerende eller TS som er i overkant paranoid vites ikke.

• Liker 4
Skrevet

Er det noen grunn til at barna reiser til fars hus når far er i Nordsjøen?

Sånn bortsett fra å stikke inn for å hente noe gjenglemt?

Barna har sikkert rom hos mor. Hun kan besøke de der så mye hun vil.

Hvor gamle er forresten barna?

Skrevet

Men hvorfor må ungene være der når du ikke er hjemme? Kan du ikke samle inn nøkkelen til ungene når du reiser til nordsjøen slik at de ikke kommer inn i huset?

Anonym poster: 39a4e94bbe168b352ace959ad77d8dbb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...