Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

*Gullkorn fra barnemunn*

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg liker ikke laks, men jeg liker lakskaus."

• Liker 8
Skrevet
Den 15.1.2013 at 3.41, AnonymBruker skrev:

Har dere noen geniale replikker som barn har sagt? Post det i denne tråden:-)

Jeg jobba i barnehage i en periode, og skulle slutte. Da var det en jente som var blitt veldig glad i meg, som først sa at hun kom til å savne meg og "huske på meg hele tiden".

Kanskje hun ikke visste helt hvordan hun skulle takle dette at jeg skulle slutte, så få timer senere sa hun litt slemt " jeg skal glemme deg hele tiden".

Jeg glemmer aldri denne kommentaren, siden den egentlig betydde at hun kom til å huske på meg hele tiden:-)

Barn er herlige:-)

Anonym poster: 75f1b7383e4e2d5e7708ce972f2be3ae

Poden min sa en gang med stjerner i øyene at "mamma, du ser ut som en prinsesse på grunn av håret ditt, men du er jo ikke en prinsesse, du er jo Mamma'n Min!" :hjerter_rundt:   *smelt*

Anonymkode: c35a9...fdd

• Liker 6
Skrevet

Har en lillebror som ikke kan si R og har en tendens til å si mye rart.

Du er den peneste søstra for du har sånt hår som selena gomez.

De var to gutter på trampolina med meg, ene var denne broren min. Han andre gutten driver å skal lekeslåss da lillebror utbryter "nei xxx du trenger ikke sparke henne der for den er flat fra før." (Skrittet.) Før han fortsetter med at "vi var i badeland i sommer så jeg har nemlig sett ting!!" Haha.. 

Bestefar sto å fylte vann på bilen og lillebror spør hva han driver med. Bestefar svarer og lillbror blir litt betenkt.... "åja, vi fyller bensin vi."

Jeg har fått spørsmål om hvordan man "gjør sex." 

På restaurant satt vi å tulla med hverandre før han hvisker "vi er ute blant folk!" 

Da jeg etter middag spurte om vi ikke skulle ta en ettermidsagslur, han kikker litt rart på meg før han legger hele hodet i middagstallerken. Sa rolig til han at når jeg gjør det så pleier jeg å sovne på sofaen men at jeg likte hans måte 😜

Hadde fått et dyr og sa til min lillebror at da blir han onkel. Så si er han "kom a *navn* skal jeg fortelle deg om da jeg var med i krigen" svarer han at det er det man sier når man er bestefar. "Åja, kom a *navn* skal jeg lære deg å sjekke damer."

Pappa og lillebror ligger på stranda "pappa, ser du den dama der??" Pappa spør om han mener den voksne dama eller jenta i donald duck håndkle. Nei han mente den lille jenta. "Hun var fin hun" sier han. Pappa svarer at han syns mlrra hennes var finere. Hehe 😜

Lillebror spør i blant om jeg kan gjøre eller hente noe for han. Jeg svarer i blant sånn "jeg skal gjøre det snart/ikke i dag." Og jeg får til svar "åja, gidder du ikke." 

Da jeg skulle legge han og synger så godt jeg kan. Han ligger og holder seg for øra og spør om vi ikke kan lese en bok i stedet. 

Og alt dette uten R 😜 noe som gjør det litt mer gøy.

Anonymkode: 879f8...e47

• Liker 5
Skrevet

Min kjærestes sønn er en oppegående gutt og flink til å ordlegge seg. Han er blant annet god på å argumentere for det han mener og står på sitt. For noen år siden da han var 9 havnet han og faren i en lengre diskusjon om tannpuss hvor gutten argumenterte for at tannpuss ikke var nødvendig. Jeg husker dessverre ikke detaljene, men det var fornøyelig å høre på for han hadde lengre argumentasjonsrekker for hvorfor tannpuss var helt unødvendig. 

Anonymkode: f60ba...2cb

• Liker 1
Skrevet

Frå treåringen då eg påpeika at ein ikkje skal pille seg i nasa: "Eg piller ikkje! Eg bare rydder i nesen min." 

• Liker 17
Skrevet
44 minutter siden, Blikkboks skrev:

Frå treåringen då eg påpeika at ein ikkje skal pille seg i nasa: "Eg piller ikkje! Eg bare rydder i nesen min." 

😂😂😂

Anonymkode: d52e5...b5d

Skrevet

Holdt på å dø her om dagen;

En jente på skolen skulle løse kryssord hvor det var ett ord loddrett og ett ord vannrett. Et sted inni skulle hun plassere inn en vokal slik at begge ordene ga mening.

Hun prøvde seg på bokstaven i. "Hva blir dette ordet da?", spurte jeg. Sikk, svarte hun. Nei, det blir feil, sa jeg. Pikk? spurte hun.

Jeg holdt på å dette av stolen av latter..

Anonymkode: c914c...07c

• Liker 4
Skrevet

Jenta mi er veldig opptatt av blomstene og biene i og med at hun venter småsøsken snart.Hun er fire år og kan om babyfrøene som må inn i magen og vokse for at det skal bli en baby. Nå ville hun ha forklaringen igjen, og jeg svarer at "pappaen putter frøet inn i mamma sitt baby-hull (så spør hun selvsagt ja, hvordan gjør han det da?) og får til svar med tissen sin. de er laget til å passe sammen sånn". Hun svarer umiddelbart "Asj!!" før hun tenker seg om og lurer "kilte det mamma?". 

Ellers har hun spurt om hun kan få ligge sammen med meg under jorda når vi er døde, og var redd for hvem som skulle kjøre henne steder når jeg og pappaen var dø. Blei kjempe lei seg når hun fikk beskjed om at hun da måtte kjøre seg selv. Hun konkluderte også med at dukkene hennes kunne arve huset når vi alle døde...

Hun skulle også prøve å si at hun ikke ville ha med ei fra barnehagen i bursdagsselskapet sitt. Hun hadde tidligere fått beskjed om at alle jentene måtte bli invitert, og at det ikke var lov å stenge ute noen. Så i et forsøk på å dekke over at hun ikke singla ut denne ene jenta sa hun så fint "ingen som er sånn mørke i fjeset får komme i bursdagen min". Hun mente det ikke rasistisk, hun forsøkte bare å være litt diplomatisk med å si at det ikke bare gjaldt den ene jenta, men alle mørkhuda som om det var noe bedre liksom. Blei en prat da kan du si...

Anonymkode: 0dfda...f26

• Liker 7
Skrevet

Kom på en til. Denne høres ut som den er tatt fra en vandrehistorie, men den er altså ikke det. 

Når hun var rundt tre år hadde hun en periode hun var veldig skeptisk til fremmede, og kunne peke og si høyt "jeg  LIKER ikke han/henne". Jeg lærte henne da at hun skal si "jeg KJENNER ikke han" i stedet, for det var jo det hun egentlig mente. Vi kom hjem og skulle ha middag med en grønnsak hun ikke liker og sa da "mamma, jeg kjenner ikke brokkoli".

• Liker 10
Skrevet

På vei hjem fra gudstjeneste, kjører forbi et jorde med sauer:

jeg: tror du det er Jesus sin sau? 

5 åring: nei, fordi Jesus levde for mange mange år siden. Så den sauen er dø 

Anonymkode: 49fb7...258

• Liker 10
Skrevet
På Tuesday, September 27, 2016 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Jenta mi er veldig opptatt av blomstene og biene i og med at hun venter småsøsken snart.Hun er fire år og kan om babyfrøene som må inn i magen og vokse for at det skal bli en baby. Nå ville hun ha forklaringen igjen, og jeg svarer at "pappaen putter frøet inn i mamma sitt baby-hull (så spør hun selvsagt ja, hvordan gjør han det da?) og får til svar med tissen sin. de er laget til å passe sammen sånn". Hun svarer umiddelbart "Asj!!" før hun tenker seg om og lurer "kilte det mamma?". 

Ellers har hun spurt om hun kan få ligge sammen med meg under jorda når vi er døde, og var redd for hvem som skulle kjøre henne steder når jeg og pappaen var dø. Blei kjempe lei seg når hun fikk beskjed om at hun da måtte kjøre seg selv. Hun konkluderte også med at dukkene hennes kunne arve huset når vi alle døde...

Hun skulle også prøve å si at hun ikke ville ha med ei fra barnehagen i bursdagsselskapet sitt. Hun hadde tidligere fått beskjed om at alle jentene måtte bli invitert, og at det ikke var lov å stenge ute noen. Så i et forsøk på å dekke over at hun ikke singla ut denne ene jenta sa hun så fint "ingen som er sånn mørke i fjeset får komme i bursdagen min". Hun mente det ikke rasistisk, hun forsøkte bare å være litt diplomatisk med å si at det ikke bare gjaldt den ene jenta, men alle mørkhuda som om det var noe bedre liksom. Blei en prat da kan du si...

Det er rasistisk spør du meg. IKKE morsomt med sånne holdninger i 2016! Det er ikke søtt at barnet ditt snakker sånt om andre mørke barn som ikke kan noe for hudfargen sin. Og forøvrig barn arver holdninger, så det sier mye om deg og din barneoppdragelse.

Anonymkode: c9dd4...5dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg var en skikkelig bedreviter da jeg var liten. Vi har en film av meg, min søster, mamma og pappa som rusler ned til sjøen for å ta morgenbad, jeg var akkurat fylt 3. Pappa sa "La oss gå nedover!", og jeg svarte "Ja, la oss gå nedover! La oss GJØRE det!", og løp straks etterpå bort til mamma og sa "MAMMA?! Vet du hva jeg sa til pappa? Jeg sa LA OSS GÅ NEDOVER!" Sååå stolt.

En gang hadde mamma sagt til meg "Se jenta mi, nå ser du bare litt av månen!" Hvorpå jeg svarte "Mamma da, det heter jo nymåne" og himlet litt oppgitt med øynene.

Jeg er sammen med en jente, og hennes nevøs eneste kommentar til dette var "Hm, da kan de ikke få unger, da". Andre nevøen, litt yngre, var veldig opptatt av at han "ikke hadde sett oss kysse", men han "visste godt at vi hadde gjort det, bare når han ikke så"!

Og så passer jeg ei skjønn jente på tre år. På vei fra barnehagen er det en bom med maling på som er ganske rusten og malingen har flasset av. Lillesnupp kunne med den største selvfølge fortelle at bommen var brun fordi ulvene kom ut om natten, men det var heldigvis mens alle mennesker var inne og sov. Samme snuppa har foreldre som akkurat har leid inn noen til å male huset, og 3-åringen er hellig overbevist om at de skal male huset rosa og lilla...

Anonymkode: 30a1f...9f1

• Liker 4
Skrevet

Jenta på tre år her i huset konstaterte at hun ikke liker bursdagen sin, og ikke vil feire den. Da jeg spurte om hun ikke ville feire med kake, brus og pakker, tenkte hun seg litt om før hun fant ut at, jo, hun hadde lyst på trommer, men utenom det kunne vi droppe bursdagen. Hvilket barn er det som ikke vil ha pakker?!

Aner ikke hvorfor hun sa det. Hun har bare gode minner fra tidligere bursdager (om hun i det hele tatt husker noe :fnise:).

Anonymkode: b9e0c...de3

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rasistisk spør du meg. IKKE morsomt med sånne holdninger i 2016! Det er ikke søtt at barnet ditt snakker sånt om andre mørke barn som ikke kan noe for hudfargen sin. Og forøvrig barn arver holdninger, så det sier mye om deg og din barneoppdragelse.

Hehe, venta jo på dette svaret. Jenta vår har ALDRI hørt en rasistisk holdning i vårt eller andres hus (hva hun hører i barnehagen aner jeg ikke). Det gikk først kaldt nednover ryggen på meg for slik sier vi IKKE i vårt hus!! Jeg og pappaen jobber begge med innvndrere og asylsøkere. Og det blei samtale med henne og meldt fra til barnehagen så dr kan observere etter slikt i barnegruooa, så forhåndsdømmingen kan du holde for deg selv. 

Det morsomme i situasjonen var at det faktisk bare var et iherdig forsøk på å være strategisk og ikke utelukke et enkdlt barn (som hun har lært hun ikke skal gjøre) men finne en annen unskyldning for at barnet (som slår og klorer henne) ikke skulle få komme sidrn hun var redd hun skullr ødelegge lekene hennes. Nettopp den totalt feilslåtte strategien hennes blei jo det morsomme, hun skulle forsøke å gjøre saken bedre men gjorde den så mange ganger værre. Hun trodde ironisk nok at hun var snillere når hun plassert årsaken på hudfarge og ikke at hun mente jenta var slem

Barn på fire år kan uten problemer legge ting på utseende, hudfarge etc uten at de mener noe vondt med dette annet enn at det er en nøytral observasjon. I og med at ingen andre har kommentert innlegget antar jeg at de fleste andre faktisk skjønnte dette 

• Liker 15
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, venta jo på dette svaret. Jenta vår har ALDRI hørt en rasistisk holdning i vårt eller andres hus (hva hun hører i barnehagen aner jeg ikke). Det gikk først kaldt nednover ryggen på meg for slik sier vi IKKE i vårt hus!! Jeg og pappaen jobber begge med innvndrere og asylsøkere. Og det blei samtale med henne og meldt fra til barnehagen så dr kan observere etter slikt i barnegruooa, så forhåndsdømmingen kan du holde for deg selv. 

Det morsomme i situasjonen var at det faktisk bare var et iherdig forsøk på å være strategisk og ikke utelukke et enkdlt barn (som hun har lært hun ikke skal gjøre) men finne en annen unskyldning for at barnet (som slår og klorer henne) ikke skulle få komme sidrn hun var redd hun skullr ødelegge lekene hennes. Nettopp den totalt feilslåtte strategien hennes blei jo det morsomme, hun skulle forsøke å gjøre saken bedre men gjorde den så mange ganger værre. Hun trodde ironisk nok at hun var snillere når hun plassert årsaken på hudfarge og ikke at hun mente jenta var slem

Barn på fire år kan uten problemer legge ting på utseende, hudfarge etc uten at de mener noe vondt med dette annet enn at det er en nøytral observasjon. I og med at ingen andre har kommentert innlegget antar jeg at de fleste andre faktisk skjønnte dette 

"INGEN SOM ER SOM MØRKE I FJESET FÅR KOMME I BURSDAGEN MIN" - Unnskyld meg men det er stygt sagt ,uansett hvordan du vender og vrir på det.  Har aldri hørt en 4 åring si noe så hatefullt som det i hele mitt liv, med mindre de har hørt andre ordlegge seg på den måten.  Har en sønn på 5 år selv og uansett hvor mye han krangler med vennene sine kunne han aldri finne på å si den hvit eller den mørke..han hadde fint brukt navnet på vedkommende og heller sagt han/hun ikke for komme. Trist at små mørke barn blir uttalt på den måten.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

"INGEN SOM ER SOM MØRKE I FJESET FÅR KOMME I BURSDAGEN MIN" - Unnskyld meg men det er stygt sagt ,uansett hvordan du vender og vrir på det.  Har aldri hørt en 4 åring si noe så hatefullt som det i hele mitt liv, med mindre de har hørt andre ordlegge seg på den måten.  Har en sønn på 5 år selv og uansett hvor mye han krangler med vennene sine kunne han aldri finne på å si den hvit eller den mørke..han hadde fint brukt navnet på vedkommende og heller sagt han/hun ikke for komme. Trist at små mørke barn blir uttalt på den måten.

Barn hører så mangt fra så mange kilder, og en fireåring er under opplæring ennå. Hvordan skal denne fireåringen vite at det er spesielt hatefullt å kommentere noens hudfarge? Hvis hudfarge aldri har vært et tema, er det ikke så rart at en fireåring kan plumpe ut med noe slikt, og til og med tro at det er bedre begrunne avvisning med en, i barnets øyne, "objektiv" ting som hudfarge, fremfor å si at hun bare ikke liker jenta.

Klart man skal lære barna å ikke si slemme ting, men som regel tar vi ikke opp en spesiell problemstilling før den oppstår. Jeg irrettesetter min fireåring om han sier noe ugreit, men jeg setter meg ikke ned og forteller ham om alle tenkelige ting det ikke er greit å si. Det ville bare være å gi ammunisjon til en løs kanon.

• Liker 6
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første gang jeg var i bursdag som liten (tror jeg var ca 5 år), sa bursdagsbarnet at ingen med mørkt hår fikk komme inn på rommet hennes. Det var et påskudd for å utestenge meg, for alle de andre var blonde. Det var ikke rasitisk, jeg er helnorsk, både etnisk og på alle andre måter. Tror du foreldrene hennes kanskje hadde lært henne å hate alle med mørkt hår? Eller tror du kanskje hun (i likhet med det omtalte barnet) kan ha plukket ut det første hun kunne se som skilte meg fra de andre barna?

Anonymkode: b7279...409

• Liker 14
Skrevet
På Thursday, September 29, 2016 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Du driter deg ut. Du som forelder bør vite at barn plumper ut med mye rart. Barnet kunne like gjerne si at ingen tjukke får komme, ingen med kort hår, ingen mef flat nese, smale øyne, stygge sko osv. Tror ikke ungen din er så perfekt heller, og ikke du.

Anonymkode: 740c3...b79

• Liker 8
Skrevet
På Wednesday, September 14, 2016 den 9.23, Vera Vinge skrev:

Jeg lo godt her en dag, da sønnen min på 2,5 kom hjem og fortalte at de hadde hørt på musikk i barnehagen. Jeg spurte hvem som sang. Han svarte: "Det var to gutter, de heter Marcus og Kaninus."

:skratte:Kaninius!! Herregud så utrolig søtt! Ble så glad av å lese det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...