Gå til innhold

Skal jeg fortelle elskerinnene hans at de sannsynligvis er smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et opprivende brudd. I dag fikk jeg påvist en kjønnssykdom.

Jeg vet om tre av de han har vært utro med. Minst to av de vet at jeg finnes, og tror jeg ikke vet om dem. De vet ikke om hverandre, tror vel de er spesielle. Minst en av dem er forelska i han. Jeg vet at ihvertfall en av dem har kjæreste, men han bor langt unna og jeg vet ikke hva han heter. Får derfor ikke advart han.

Skal jeg fortelle disse damene at de må sjekke seg, eller skal jeg bare la dem få nyrebekkenbetennelse og kanskje bli sterile? Det siste frister virkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du oppfører deg bedre enn dem og gir beskjed. Klem.

• Liker 12
Gjest KrissyHart
Skrevet

Hahaha, jeg skjønner deg godt.. Vet ikke om du er pliktig å si ifra hvis du vet?

De hadde fortjent at du sa det til typen deres i d minste ;) du må nesten se litt an samvittigheten din :P

Skrevet

Hahaha, jeg skjønner deg godt.. Vet ikke om du er pliktig å si ifra hvis du vet?

De hadde fortjent at du sa det til typen deres i d minste ;) du må nesten se litt an samvittigheten din :P

En av dem bor i Tyskland til vanlig og jobber bare i Norge av og til. Det betyr forhåpentligvis fritak for rapporteringsplikt? Regner med Staten Norge har bedre ting å bruke sine ressurser på enn å passe på seksualhelsen til ukritiske horete møkkakjerringer.

Gjest KrissyHart
Skrevet

Ja er vel ikke pliktig før vi snakker HIV ol tenker jeg.. Men jeg tenker litt på de idiotene som "møkkakjerringene" sprer dette videre til, de er jo uskyldig (evt jævlig dumme som ikke bruker kondom)

Skrevet

Mye bitterhet ute å går her. Det er først og fremst han har vært utro.. En singel kvinne kan ha seg med hvem som helst, det er den som er i forhold som har ansvar for å holde seg trofast.. Selv om en av kvinnene er i forhold, så er det hennes ansvar at hun er utro mot sin.

Du skriver at de vet ikke om hverandre , føler nok seg spesielle.. De visste kanskje ikke heller om deg.. Og du visste ikke om dem heller ( en stund ).

Men hva du gjør ved det ( om du forteller eller ikke ) er da opp til deg selv.

• Liker 5
Skrevet

Send epost til alle samtidig, alle damene og menna deres ;)

Dere som mottar denne eposten må oppsøke deres fastlege da min mann/samboer Gaute Ellingsen er kilde til smittsom kjønnssykdom X. Hos meg førte det til nyrebekkenbetennelse. Ubehandlet kan det gi sterilitet.

Koz og klemz

• Liker 16
Skrevet

Ja, kjønnssykdommer har meldeplikt. Du kan også be fastlegen din om å melde for deg.

Skrevet

Har du mailadressen deres så støtter jeg forslag om felles mail, og skriv jenter/kvinner i flertall, så de vet at han har hatt seg med flere.

Evt så hadde jeg ringt og fortalt at min mann har hatt sex med deg og to til. Jeg har fått XX og du bør derfor sjekke deg for dette. Gni det inn at det har vært flere, særlig til henne som er forelsket..

Litt payback så de ikke gidder ha mer med eksen å gjøre *gliis*

klem til deg

Skrevet

Jeg blir kvalm av at dere kvinner snakker om dette som om det er gøy og moro. Dere snakker potensielt om evnen til å føde barn. Dette er en fin innføring i hvor brutale og forferdelige jenter kan være når det gjelder å sloss om en mann. (Ikke direkte i denne saken, men det går jo i det samme).

Skam dere!

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir kvalm av at dere kvinner snakker om dette som om det er gøy og moro. Dere snakker potensielt om evnen til å føde barn. Dette er en fin innføring i hvor brutale og forferdelige jenter kan være når det gjelder å sloss om en mann. (Ikke direkte i denne saken, men det går jo i det samme).

Skam dere!

Gå å ta deg en bolle!

Anonym poster: 3aadfa71da540db045dda14c2e298ecd

• Liker 5
Skrevet

Du har kanskje ikke et moralsk ansvar ovenfor de to som vet om deg, men hun som ikke gjør det, hun har da ikke gjort noe galt? I tillegg, du har muligheten til å forhindre at andre blir smittet pga at de har det, selv om du ikke nødvendigvis har noen grunn til å ta hensyn til de direkte.

Jeg hadde informert de en for en, på en så klinisk måte som mulig. Eventuelt fått legen til å gi beskjed.

Skrevet

Enig med gjest over her. Jeg ville kanskje sagt i fra noe slikt som " hei det er xxx. Jeg vil bare si at kjæresten min har fått en kjønnsykdom, så du bør teste deg for det. Ja jeg ringer bare rundt til de jeg vet han kan ha smittet, så da begynte jeg med deg. Men jeg har mange å ringe, så jeg må nesten legge på"

Anonym poster: 3aadfa71da540db045dda14c2e298ecd

• Liker 10
Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Ja er vel ikke pliktig før vi snakker HIV ol tenker jeg.. Men jeg tenker litt på de idiotene som "møkkakjerringene" sprer dette videre til, de er jo uskyldig (evt jævlig dumme som ikke bruker kondom)

Litt hjernedød?

TS er smittet fordi hun ikke brukte kondom med partner, men hun er ikke idiot..

Typene til ei av dem han har vært utro med er idiot om han ikke har brukt kondom med partner..

Aner at det er du som er idioten her.

Endret av nobilian
Skrevet (endret)

Har ikke voksne mennesker vett til å ta vare på egen helse? Alle vet at ubeskyttet sex kan gi kjønnssykdommer, om de ikke har brukt kondom med kjæresten din burde de teste seg uansett. Så egentlig synes jeg ikke du bør bekymre deg angående opplysningsplikten, deres helse er ikke din bekymring.

Selv tester jeg meg før jeg har ubeskyttet sex med noen og krever av dem at de også gjør det.

Endret av Trivia
Skrevet

Unnskyld fordommene, men hvilken campingplass foregår dette på?

Anonym poster: 0f2f5135707b7efbf6445eec430ad8be

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet (endret)

Det er mannen som har ansvar for å varsle partnerene sine, du har ikke ligget med disse damene og har derfor ikke plikt til å si noe som helst. Men hvor sannsynlig er det at han gjør det? Jeg ville nok sagt det til dem, akkurat som det er. Syns det er det rette å gjøre, i tillegg til at du får ydmyket mannen din litt, som tross alt har holdt deg for narr.

Endret av LineaAlba
  • Liker 1
Skrevet

Skam dere!

Si meg har bitterheten spist opp øya dine?

Anonym poster: 0f2f5135707b7efbf6445eec430ad8be

Gjest Lille-pus
Skrevet

Samme hvor forbannet jeg hadde vært på ham så ville jeg nok fortalt hele haugen med elskerinner dette ja.

Rett og slett fordi jeg tross alt ikke ville tjene noe på andres ulykke.

Sent en mail med samtlige av navnene i 'til' feltet, - enkelt og greit, og med min ex på kopi.

• Liker 5
Skrevet

Joooda, av ren fristelse hadde jeg fortalt det med et smil over en felles e-post der hvor de ser hvor mange du har skrevet den til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...